Geen vraag te gek
088 973 06 00

Collectief voordeel richting 2030

Hieronder vind je partners van INretail die jou, naast een leuk collectief voordeel, concreet kunnen helpen om invulling te geven aan een van de ontwikkelingen. Producten of diensten die ervoor gaan zorgen dat jij aansluit bij het veranderde consumentengedrag en ook in 2030 nog steeds relevant bent. 

Voordat je een keuze maakt voor één of meerdere van onderstaande oplossingen is het belangrijk om een route te kiezen. Je kan je onmogelijk onderscheiden op alle twaalf veranderingen. Vind je het lastig om deze route te bepalen en ben je nog op zoek naar de juiste keuze die past bij jou, je winkel en je klant? Dan kun je allereerst een afspraak maken met één van onze bedrijfsadviseurs via onderstaande button.

Maak nu een afspraak

 

Met welke ontwikkelingen krijgen we te maken?

 

Besteden & bijdragen
De consument van de toekomst wordt steeds bewuster en denkt goed na over wat hij koopt maar vooral bij wie. De lange termijn ontwikkeling is dat steeds meer consumenten stilstaan bij de impact van hun keuzes op de wereld, maatschappij en zichzelf... Lees hier verder.

 

Wegwerpen & doorgeven
De wegwerpmaatschappij waar retail deel van uitmaakt is niet toekomstbestendig. De aarde kent grenzen, grondstoffen en energiebronnen zijn niet onuitputbaar. Producten worden nu vaak zo goedkoop mogelijk en voor beperkt gebruik gemaakt. Daarnaast zijn producten niet eenvoudig te recyclen, gaan ze snel kapot, is repareren onmogelijk of te duur en worden er continu nieuwe edities op de markt gebracht... Lees hier verder.

 

Bezit & gebruik
De consument koopt in de toekomst steeds meer contracten (diensten) en steeds minder producten. Bezit van het product is niet noodzakelijk om het te gebruiken. Autoleasecontracten, het huren van ski's of een abonnement op Spotify zijn bekende voorbeelden... Lees hier verder.

 

Timeslot & timefit
Nu controleert de retailer of logistiek dienstverlener het bestelproces en geven ze een timeslot af. Richting 2030 bepaalt de consument waar, wanneer en hoe hij toegang krijgt tot zijn bestelling. Een transitie van timeslot naar timefit. Snelheid is nu een belangrijke kerncompetetnie voor een retailer of logistiek dienstverlener. Hier wordt flexibiliteit aan toegevoegd... Lees hier verder.


Lightspeed

Richting 2030 bepaalt de consument waar, wanneer en hoe hij toegang krijgt tot zijn bestelling. De wensen van de consument staan centraal, niet de mogelijkheden vanuit de retailer of logistiek dienstverlener. Om in te kunnen spelen op de wens van de klant en een omnichannel omgeving aan te kunnen bieden moet je software hierop aansluiten. Lightspeed kan je hier alles over vertellen. Kom naar Lightspeed Connect op 24 oktober 2018 in de Jaarbeurs in Utrecht.

Bestel hier gratis kaarten


K3 Retail

INretail en K3 Retail maken het automatiseren van jouw winkel gemakkelijk. Of je nu op zoek bent naar een logistiek pakket, een kassasysteem (kassasotfware) of een manier om je producten in een omnichannel omgeving online te verkopen.

Meer informatie


Vendit

De focus van Vendit ligt niet alleen bij goede software die voorziet in de belangrijkste functies en dagelijkse behoeften van de gebruiker, maar ook bij software die stabiel en eenvoudig in het gebruik is.

INretail-leden profiteren van een speciale actie: Gratis Vendit EDI module + de Vendit Loyalty- en Combinatiekorting Module (ter waarde van € 35,- per maand).

Vraag hier vandaag nog aan.


Transactie & attractie
De functie van de winkel zal veranderen van een plek waar de transactie plaatsvindt in een plek waar attractie plaatsvindt. Een plek met een sterke aantrekkingskracht waar consumenten graag komen. In de meest ultieme vorm zijn winkels plekken waar helemaal geen transacties plaats hoeven te vinden... Lees hier verder.


The music marketeers

TMM zorgt ervoor dat jouw winkel een aangename verblijfplaats wordt voor jouw klanten door de inzet van geurmarketing. Geuren beïnvloeden consumenten bewust en onbewust in hun koopgedrag. Uit onderzoek blijkt namelijk dat klanten bereid zijn meer te betalen als de geur in de winkel past bij het product of de uitstraling van de winkel. Daarnaast kunnen geuren een enorme bijdrage leveren aan de merkidentiteit. Zo verhogen plezierige geuren het aandachtsniveau en wordt de merkherkenning vergroot.

Meer informatie of een aanvraag doen?


Prestop

Een plek waar attractie plaatsvindt wordt vooral gedreven vanuit de fysieke omgeving die ervaringen mogelijk maakt die online niet mogelijk zijn of moeilijk te kopiëren. Prestop biedt interactieve winkeloplossingen die deze attractiewaarde vergroten en hiermee je bezoekersaantal laat toenemen.

Vind hier alle mogelijkheden


Eindgebruiker & vormgever
De consument transformeert van eindgebruiker naar vormgever en coproducent. Sterk gedreven door technologische ontwikkelingen betrekken merken de eindgebruiker steeds vaker bij het productieproces... Lees hier verder.

 

Check-out & check-in
Consumenten gaan beseffen dat informatie delen met retailers betekent dat ze sneller en beter geïnformeerd en geholpen worden. Consumenten gaan hun data delen, maar niet met iedereeen en niet zomaar. Ze moeten er de toegevoegde waarde van inzien en ze moeten altijd in control zijn... Lees hier verder.

 

Social networks & social (influenced) commerce
Elke klant is een mediakanaal. Mond tot mond reclame is voor een retailer altijd al een dominante vorm van marketing geweest, maar onder invloed van social media neemt dit extreme vormen aan... Lees hier verder.


INretail

Plan vandaag nog een afspraak met één van de social media adviseurs van INretail! 

Contact opnemen


Aankoop & algoritme
Zelf niks kopen maa ralles wat je regelmatig nodig hebt automatisch geleverd krijgen. Een scenario dat veel consumenten als muzien in de oren klinkt. Intelligente producten die zichzelf bestellen als ze bijna op zijn... Lees hier verder.

 

Massacommunicatie & persoonlijke micromomenten
De consument lijdt aan infobesitas. De consument staat de hele dag aan en wordt gewild en ongewild geconfronteerd met een overload aan berichten en signalen die vaak niet relevant zijn. De consument van de toekomst verlangt juist televantie. Een persoon wil maatwerk... Lees hier verder.

 

Keyboard & sensory interface
Zien en horen behoren tot de belangrijkste zintuiglijke waarnemingen van de mens. Daarom is het niet verwonderlijk dat de online omgeving transformeert. Een transitie van een door tekst gedomineerde interactieve omgeving... Lees hier verder.

 

Winkels & ecosystemen
Vandaag de dag kennen we digitale varianten van de markt zoals Bol.com of Miinto. Netwerkoperators verdienen geen geld door marges op producten maar door vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Ze verdienen samen met de andere deelnemers aan het netwerkeffect dat ze creëren... Lees hier verder. 
 


Bol.com

bol.com logo INretail.nl

Zoals hierboven al duidelijk wordt kunnen consumenten, retailers en fabrikanten straks niet meer om platforms heen. De kracht van platforms wordt steeds groter en de consument verwacht een seamless customer journey. Om dit te kunnen realiseren is samenwerken en profiteren van elkaars sterken essentieel. Bol.com heeft voor jou een webinar gemaakt waarin je stap voor stap wordt meegenomen en ervaart hoe jij kan profiteren van samenwerking op een platform.

Vraag het webinar hier gratis aan!


Miinto

Miinto logo INretail.nl

Miinto biedt jou als modeondernemer een platform waar jij morgen nog van kan profiteren met onderstaande aanbieding!

Opstartkosten normaal tarief: €650,- voor INretail leden €550,- en nu tijdelijk maar voor €275,-

Doe hier direct een aanvraag!