Programma

Op maandag 10 oktober 2022 vindt het 100% INretail ledenevent plaats. Op het 100% INretail ledenevent bieden we je een inspirerend programma die je naar je eigen wens kunt samenstellen. Alles met het doel om het iedere dag 1% beter te doen. Bekijk op deze pagina het inspirerende programma.

Heb jij je nog niet aangemeld voor het ledenevent? Doe dat dan nog snel hier!

 

INNOVATIE

INretail ledenevent: 100% voor jou! 10

Trendwatching

Richard van Hooijdonk – Trendwatcher en futurist Richard van Hooijdonk neemt ons in zijn presentatie mee naar de toekomst. Hoe gaan we werken, leven, winkelen en consumeren? En welke impact heeft dit op de retail? Verwacht een presentatie vol innovaties, de nieuwste technologieën en tips. Tips over welke kennis, skills en leiderschap jij als ondernemer nodig hebt naar de toekomst van morgen.

INretail ledenevent: 100% voor jou! 13

Metaverse

Arthur van der Welle (Futurity Studio) – In deze inspirerende sessie toont Arthur jou de toekomst van metaverse in retail. Aan de hand van vele voorbeelden worden de termen als augmented en virtual reality, crypto currencies en NFT’s uitgelegd en laat Arthus zien hoe deze jouw omzet kunnen beinvloeden. Je krijgt ook een kijkje in de toekomst met de Store of future things. De presentatie van Arthur is in het Engels.

INretail ledenevent: 100% voor jou! 11

Wall of Innovation

Harry Bijl (INretail) – De winkel van de toekomst is waardevoller voor de klant, werkt toekomstgerichter en zet technologie in waar het gewenst is. In twee powersessies ga je samen met INspirator Harry Bijl op een interactieve manier kansen benoemen en delen. Laura Lagaaij van iLLustratief zal de uitkomsten van de sessies in een inspiratieplaat vormgeven. Deze krijg je nadien toegestuurd en kan je gebruiken in je eigen winkel.

CONSUMENT

Michiel Muller

Energie

Michiel Muller (Picnic) – Pionier Michiel Muller opent ons ledenevent. Hij weet als geen ander hoe je met lef, energie en drive nieuwe markten openbreekt en de gevestigde orde op scherp stelt. Hij zal zijn praktijkervaring in al zijn ondernemingen met ons delen en laten zien hoe je altijd kunt blijven innoveren.

INretail ledenevent: 100% voor jou! 5

Online Invloed

Pepijn Keukelaar & Jip Steur –Wist je dat we 98% van onze keuzes met ons onbewuste brein maken? Online is dit relevanter dan ooit te voren. In dit power college Online Invloed leer je hoe menselijk gedrag werkt en hoe jij gedragspsychologie kunt inzetten om jouw online resultaten te verbeteren.

INretail ledenevent: 100% voor jou! 7

The Avocado Show

Ron Simpson –The Avocado Show is de eerste avocado-restaurant franchise ter wereld. Inmiddels zitten ze in 6 landen, vliegen de roze kookboeken over de toonbank en maakten ze ook een docu over duurzaamheid. Laat je inspireren door Ron Simpson en zijn Avocado-avontuur.

INretail ledenevent: 100% voor jou! 4

Neuromarketing

Tim Zuidgeest (Unravel Research) –Hoe richt jij jouw winkel het breinvriendelijkst in? Wat zijn de gouden breinwetten voor een schaplayout? En wat is de meest verleidelijke manier om een aanbiedingsprijs te weergeven? Ondek in deze sessie de nieuwste inzichten uit de gedragswetenschap en neuromarketing.

DUURZAAMHEID

Reparatiebeweging

Willem Swager (Patagonia) – Als merk heb je alle reden om reparatie onderdeel van je dagelijkse business te maken; het spoort mensen aan bewuster om te gaan met spullen en verhoogt de klantbetrokkenheid. Door in te zetten op reparatie, zet je makkelijk duurzame stappen. En dat is relevanter dan ooit. Maar gaan reparatie en winst maken samen? Patagonia legt het uit.

WEAR your sneakers

Lorenzo van Galen & Pim Roggeveen (WEAR) – WEAR maakt oude sneakers weer fresh en verkoopt opgeknapte tweede-hands sneakers. Sneakers worden langer gebruikt en zo is er minder uitstoot en een kleinere afvalberg. Bij WEAR werken mensen met een onbenut arbeidspotentieel, dat betekent dat mensen moeilijker aan een baan kunnen komen. Laat je inspireren door het verhaal van WEAR.

Tweedehands wordt eerste keus

Elles Kempers (Het Goed) & Arnoud van Vliet (Zeeman) – Tweedehands shoppen is voor een steeds breder publiek vanzelfsprekend. Het Goed werkt als sociale onderneming samen met Zeeman, Berden, IKEA en INtratuin. Samen zetten ze zich in om producten langer te gebruiken en geven medewerkers de kans om werkervaring op te doen. Ze inspireren je graag.

ARBEIDSMARKT

Onderscheidend Recuitment

Marieke de Wildt (Academy for recruitment) Wij durven te stellen dat een tekort vaak geen tekort is aan personeel, maar een tekort aan recruitmentkennis, flexibilteit, lef en vooral, creativiteit. In deze inspiratiesessie nemen we je mee in het recruitment anno 2022. We laten je zien hoe andere werkgevers, ook in de retail, succesvol werven. We geven bruikbare tips, zetten je aan het denken en dagen je uit om het morgen anders te gaan doen.

Van medewerkers fans maken

Marthe van der Kint (Fan Factory)- Personele uitdagingen? Daar kan Marthe van der Kint je bij helpen! Heb je met een aantrekkelijke vacaturetekst een nieuwe medewerker binnengehaald, dan wil je er natuurlijk álles aan doen om diegene binnen te houden en tot ambassadeur van jouw winkel maken! Maar hoe doe je dat? Dat legt Marthe je graag uit!

Een baan zonder sollicitatiegesprek

Dirck Slabbekoorn (Jumbo) & Jos van Delft (Start Foundation)Open Hiring betekent dat als je wilt werken je gewoon aan de slag gaat. Zonder sollicitatiegesprek, cv of bemoeienis van de overheid. Iedereen is welkom, ongeacht wat je in het verleden hebt gedaan. Bij goed functioneren volgt een vast contract. Zonder vragen. Jos van Delft van Start Foundation en Dirck Slabbekoorn van Jumbo nemen je mee in deze manier van werven.

Arbeidsmarkt en arbeidspotentieel

Jolanda van de Ven (UWV) & Michelle Stelling (Primark) – De huidige arbeidsmarkt vraagt van de werkgever een realistische kijk op de arbeidsmarkt en de toekomst daarvan, een creatieve kijk op het werk wat hij biedt, de wervingstechnieken die worden toegepast en kennis van inclusief ondernemen, waarbij ook de zoektocht naar het onbenutte arbeidspotentieel (werkzoekenden die wij nu nog niet in kaart hebben, maar wel te mobiliseren zijn) wordt meegenomen.

VITALITEIT

Frank Brinksmans

Werkgeluk

Frank Brinkmans (Nationale Nederlanden) – Frank Brinkmans, regisseur Duurzame Inzetbaarheid en Werkgelukdeskundige inspireert je over het belang van Werkgeluk voor de (duurzame) inzetbaarheid van jou en je collega’s. Wat verstaan we onder Werkgeluk? Wat betekent dit voor mens en organisatie? Hoe kun je nog (Werk)gelukkiger te worden?

Mindgym

Wouter de Jong – Zoals je je spieren traint in de sportschool, kun je ook je hersenen trainen. Met deze wetenschap transformeert Wouter de Jong elke bijeenkomst tot een ‘sportschool voor de geest’ waar je weer opgeladen uitkomt. Door zijn mix van theorie, oefening, interactie, reflectie, muziek en video inspireert en activeert hij je om uit je comfortzone te stappen.

Feest in 2025

Kirsten Baas & Johan van Breda (Revelance) – Het is 2025! Kirsten en Johan gaan met ondernemers de slingers ophangen. We vieren samen de ambitie en doelen die wij hebben gerealiseerd. We starten bij het succes van een vitale organisatie en redeneren terug naar 2022! Wij nemen jullie mee en geven je handvatten om op een andere manier je ondernemersdromen te realiseren.

DATA

Slim gebruik van data

Jan Louwris (Whooz) – Schiet jij liever met hagel en geloof je dat iedereen jouw doelgroep is? Dan is deze sessie niet voor jou. Denk je dat het anders kan en dat je door slim gebruik te maken van data met minder marketing veel meer kunt bereiken? Dan ben je meer dan welkom om deel te nemen aan deze workshop. Jan Louwris van Whooz legt uit hoe je op basis van data, jouw locale marketing kunt optimaliseren.

Retouren

Heidi van Eijk (Reductify) – Met de juiste retourervaring in een omnichannel retailmodel kun je de customer experience versterken, cross-sell genereren en significant kosten besparen, laat Heidi van Eijk van Reductify zien. Met praktijk voorbeelden van de data-driven retour aanpak van Travelbags. Reductify helpt retailers met hun retourstrategie om rendement te verbeteren, verspilling te voorkomen en klanttevredenheid te stimuleren.

LOKAAL

Frederiek Waninge

De kracht van samenwerken

Frederiek Waninge (House of Fred/Cozy Pillow) Wat maakt dat jij de inspirerende retailer bent die verbindt? Creëer je een ontmoetingsplek en maak je ook tijd vrij voor jouw creatieve brein? En hoe breng jij de draaglast en draagkracht in balans? Ik ga je laten zien hoe je jouw zelf-organiserend vermogen kan aan spreken. Laat je inspireren!

Vragen?

Heb je een vraag over het programma of over het ledenevent? Neem contact met ons op en we helpen je verder!

Contacteer de adviseur Bel ons
Jeanny Reemers

Jeanny Reemers

Managementassistente