Geen vraag te gek
088 973 06 00

INretail spreekt

INretail heeft als de grootste brancheclub in de non-food ontzettend veel kennis van en over retail. En daar vertellen we je graag over. Bijvoorbeeld in een inspiratiesessie. Of beeldend, in een toekomstschets van de retail in 2020 en verder. Regelmatig presenteren we onze visie op de nieuwe winkelstraat aan vastgoedontwikkelaars, beleidsmakers, retailketens, ondernemersverenigingen en politici. Interesse in een van onze presentaties? Neem gerust contact met ons op!

Harry Bijl 

Retail2020 | Retailinspiratie & Innovatie

‘Laat het gebeuren, ga niet voor minder’ 

INretail spreekt Harry Bijl INretail.nl

Harry Bijl is bevlogen. Hij wordt veel gevraagd als sparringpartner, deskundige, spreker, jurylid en schrijft columns. In zijn functie als inspirator en innovator bij INretail, de grootste brancheorganisatie non-food in Nederland, kan hij hierdoor snel schakelen. Als permanent lid van diverse expertgroepen en denktanks blijft hij actueel, praktisch en toekomstgericht. Inhoudelijk gaat het bij businessmodellen en innovatie over veranderen, samenwerken, verbeteren en verbinden.

De gesprekken, stadsafari’s en presentaties kenmerken zich als relevant, praktisch en energiek. Maatwerk leveren is zijn handelsmerk. Bij INretail monitort hij dagelijks de status en effectiviteit van businessmodellen. Aan de hand van het unieke INretailmodel zet hij aan tot denken. Duidelijk maken hoe er voor iedereen meer profijt en plezier te behalen is, dat is zijn passie.

Harry's onderwerpen: 
Je eigen Retailmodel verbeteren. Hoe ga je met de inzet van passie, mensen en middelen meer balans krijgen in het realiseren van profijt voor je bezoekers, gasten en klanten? Wat doet dat met je team, organisatie en bedrijf? Hoe behoud je slim de regie? 

Gastblij maken. Hoe kan je als Retailer onderscheidend zijn? Ben je echt verassend en onderscheidend genoeg? Hoe ervaren bezoekers, gasten en klanten het contact met je bedrijf? Hoe ziet hun customerjourney eruit? Hoe kan je koopplezier realiseren dat verder gaat dan vrijblijvend gastvrij zijn? 

Samenwerken in een winkelgebied. Aantrekkelijke en vitale winkelgebieden kunnen alleen maar ontstaan en overleven door intensief samen te werken. Wat kunnen stakeholders van elkaar leren en hoe worden ze complementair op elkaar? Met behulp van het INretailmodel worden de laatste trends getoond op thema’s als branding, samenwerken en in te zetten middelen. (Zowel on- als offline)

Harry heeft ook een boek geschreven: "Hoera ik heb een winkel".

Sietske van der Linden 

Locatiebeleid | Retail2020

Sietske heeft een juridische achtergrond en studeerde af in ruimtelijk bestuursrecht. Ze is verbonden aan de expertgroep De Nieuwe Winkelstraat van innovatieplatform Shopping2020. Sietske heeft haar hart verloren aan locatiebeleid. Zij was mede-verantwoordelijk voor het succesvol tegenhouden van Factory Outlet Bleizo. Sietske zit regelmatig om tafel met winkeliers, maar ook met gemeenten, provincies en vastgoedmensen. Sietske is een ervaren spreker en geeft regelmatig presentaties over de toekomst van de retail en locatiebeleid.




Marcel Evers

Locatiebeleid | Paneldiscussies | Retail2020 | De Nieuwe Winkelstraat

Als marktonderzoeker, bedrijfsadviseur en later als manager komt hij op voor de belangen van retailers. Hij was initiatiefnemer van het baanbrekende INretail (voorheen CBW-MITEX) onderzoek Retail2020 en verkondigt sindsdien zijn boodschap over de toekomst van de retail aan gemeentes, provincies, vastgoedontwikkelaars en ondernemers. Zorgen voor interessante winkelgebieden die het verschil maken, ziet hij als zijn hoofdtaak.

Weet wat doorzetten is: liep maar liefst 15 keer de Nijmeegse Vierdaagse uit. Leeft zich nog iedere zaterdag uit in de lokale voetbalcompetitie. Staat met twee benen op de grond en kan retail en de bijbehorende problematiek goed overbrengen aan anderen. Is een geboren generalist. Marcel is naast spreker ook inzetbaar als enthousiast begeleider van paneldiscussies.

* verplichte velden