Geen vraag te gek
088 973 06 00

INretail/GfK Fashionscan: marktcijfers vergelijken

Zien hoe jouw omzet zich ontwikkelt vergeleken met anderen? Dat kan met de INretail/GfK Fashionscan. Een unieke kans om snel en eenvoudig marktcijfers te krijgen.

Als deelnemer van de INretail/GfK Fashionscan stuur je zelf wekelijks je omzetcijfers door. In ruil voor je deelname ontvang je wekelijks en maandelijks rapportages met marktcijfers.

INretail leden die deelnemen aan de INretail/Gfk FashionScan ontvangen de volgende data:

* Enkel bij wekelijkse aanlevering van data.
** Maandelijks niet alleen een total fashion index voor omzet, afzet en gemiddelde prijs, maar deze 3 cijfers tevens uitgesplitst in dames, heren en kids.

Deze data krijg je bovenop onderstaande data die INretail leden standaard ontvangen via de nieuwsbrieven:

Wil je deelnemen maar ben je geen INretail-lid en wil je dit ook niet worden? Dan ontvang je onderstaande:

* Uitsluitend bij wekelijkse aanlevering eigen kassadata. Alleen verkoopwaarde voor total fashion. Dus 1 cijfer; geen uitsplitsing in dames, heren, kids en ook niet apart voor de 11 productcategorieën.
** Tevens total fashion uitgesplitst in dames, heren en kids.

Tot zover het ‘gratis’ deel bij deelname. Met betrekking tot verdiepende informatie tegen betaling: 25% korting bij afname marktaandelen en absolute cijfers op productcategorie of zelfs op artikelgroep-niveau (zie schema in het gele blok).

Voordelen:

- Doe mee en krijg inzicht in marktcijfers! INretail leden die deelnemen hebben extra voordeel. Zij ontvangen ook cijfers op weekbasis, waar zij via de nieuwsbrief alleen op de hoogte worden gehouden van de ontwikkelingen op maandbasis.

- Door mee te doen draag je bij aan een beter beeld van de gemiddelde omzetontwikkeling in de branche. En dat zonder dat het veel tijd kost!

- Neem geen genoegen met 1 totaal index, maar geef je omzet wekelijks door en ontvang splitsingen in online/offline.

- Als deelnemer ontvang je tevens een benchmark waarin jouw omzet per productcategorie is weergegeven naast de marktomzet per productcategorie. Hierdoor kun je direct jouw indices vergelijken en weet je meteen waar je beter of minder goed presteert ten opzichte van het panel.

- Dit alles levert jouw de inzichten op die je als retailer nodig hebt om gericht te ondernemen. En daarbij is deelnemen ook nog eens kosteloos!*

* GfK berekent niets voor het verwerken van je gegevens en het maken en verspreiden van de basisrapportages. Je softwareleverancier kan echter wel kosten rekenen voor het geautomatiseerd ophalen en doorsturen van je verkoopdata naar GfK. Of kosten worden berekend en wat deze kosten zijn, verschilt per leverancier. Vraag hiernaar bij je softwareleverancier, dan weet je waar je aan toe bent. GfK heeft voor jouw leverancier een script waarin staat hoe data aangeleverd moet worden.  

Hoe werkt het?

Frequent en gedetailleerd inzicht geven én krijgen zonder dat het je veel tijd kost. Dit kan alleen als jouw wekelijkse omzetgegevens volledig geautomatiseerd worden verzonden. Hiervoor is een koppeling nodig tussen jouw kassasysteem en de Fashionscan. Handmatig cijfers invoeren is niet meer nodig en mogelijk.

GfK verwerkt de gegevens van deelnemers anoniem en vertrouwelijk. Cijfers zijn niet herleidbaar naar individueel niveau. Alleen deelnemers krijgen een terugkoppeling van hun eigen cijfers te zien. 

Bij interesse in deelname, neemt GfK contact op met jou en vervolgens je softwareleverancier om de koppeling te realiseren (mits het softwarepakket hiervoor geschikt is).

Kosten

Deelnemen is kosteloos. GfK berekent niets voor het verwerken van je gegevens en het maken en verspreiden van de basisrapportages. Je softwareleverancier kan echter wel kosten rekenen voor het geautomatiseerd ophalen en doorsturen van je verkoopdata naar GfK. Of er kosten worden berekend en wat deze kosten zijn, verschilt per leverancier. Vraag hiernaar bij je softwareleverancier, dan weet je waar je aan toe bent. GfK heeft voor jouw leverancier een script waarin staat hoe data aangeleverd moet worden.  

Om je een indicatie te geven hebben we voor de volgende vier automatiseerders een overzicht van de kosten in kaart gebracht: K3 Unisoft, StoreControl/Casacom, Softwear en ACA. De prijzen kunnen eventueel afwijken wanneer er maatwerk nodig is. Klik hier voor het kostenoverzicht. 

Naast de basisrapportages kun je tegen betaling aanvullende (diepte)informatie afnemen. INretail leden die meedoen krijgen 25% korting. De kosten zijn afhankelijk van de informatiebehoefte, een overzicht kan aangevraagd worden.

Meedoen?

Stuur onderstaande mail door naar je softwareleverancier om dit in gang te zetten en zet daarbij marktonderzoek@inretail.nl in de cc.

Aan softwareleverancier:

Beste heer/mevrouw,

Bij deze verzoek ik u om een koppeling mogelijk te maken tussen mijn kassasysteem en de GfK/INretail FashionScan. Voor meer informatie over deze koppeling kunt u contact opnemen met:
Het GfK FashionScan team
+31 (0)20 - 713 3000
gfkfashionscan.nl@gfk.com

Met vriendelijke groeten,

………………………….

Euretco-leden

Doe je al mee aan de Euretco Retail Monitor (ERM)? Dan kan Euretco met jouw toestemming de cijfers automatisch doorsturen aan GfK. Je ontvangt dan naast de rapportages van Euretco zelf ook de cijfers van het gehele panel (Euretco leden en niet-Euretco leden die meedoen aan de INretail GfK Fashionscan). Dat geeft je nog breder inzicht in de branche. Zonder dat het je iets extra’s kost. Neem contact op met Euretco via ermfashion@euretco.com of via 033 253 2822 en geef aan dat Euretco jouw cijfers mag doorsturen naar GfK ten behoeve van de INretail GfK Fashionscan.

Delen