Geen vraag te gek
088 973 06 00

Optimale inzet van je personeel tijdens de gedeeltelijke lockdown

Nu premier Rutte de duimschroeven weer heeft aangedraaid zou het kunnen dat de toestroom van klanten in jouw winkel minder wordt. Gevolg daarvan zou kunnen zijn dat jouw personeel het minder druk heeft. Om jouw medewerkers toch productief in te kunnen zetten hebben we een aantal tips voor je op een rij gezet.

Wat opvalt is dat veel ondernemingen wel in het bezit zijn van diverse social mediakanalen zoals Instagram en Facebook, maar die kanalen voornamelijk gebruiken om te zenden. Dat is echter maar het halve werk, interactie met de volgers zou juist voor meer omzet kunnen zorgen!

Daarom geven we je een paar tips waardoor jij en je personeel meer rendement uit je Instagram account kunnen halen.

Tip! Je kunt dit bijvoorbeeld door een jongere medewerker kunnen laten uitvoeren die waarschijnlijk al veel ervaring heeft met social media.

  • Zorg dat je bio (het gedeelte waar je jezelf voorstelt) zo up-to-date mogelijk is. Hier kun je jezelf verkopen en laten zien waar je voor staat. Voeg hier bijvoorbeeld ook je website en je contactgegevens toe;
  • Maak een zakelijk account aan, dit is noodzakelijk wanneer het om een bedrijf gaat. Daarnaast biedt een zakelijk account nog meer voordelen. Hiermee kun je namelijk goed in de gaten houden hoe je posts presteren. Dit helpt je bij het zo scherp mogelijk inzetten van bijvoorbeeld een marketingcampagne;
  • Zorg ervoor dat de foto’s die je plaatst herkenbaar zijn. Als je kiest voor een vaste plek waar je je foto’s neemt zorgt dat voor herkenbaarheid en zullen volgers je posts eerder ‘liken’. Als je buiten foto’s maakt, dan zou je dit bij voorkeur in de ochtend kunnen doen. De belichting is dan het mooiste;
  • Zoek de interactie met je volgers: stel ze vragen via je story. Daar zijn leuke stickers voor! Probeer niet alleen te verkopen, maar neem je volgers ook mee in je onderneming en laat zien wat jouw als ondernemer bezighoudt. Vraag bijvoorbeeld ook de mening van je volgers, dit zijn je (potentiële) klanten en hun mening kan je helpen bij bepaalde beslissingen;
  • Reageer ook op de posts van je volgers, op die manier laat je je betrokkenheid zien en ga je veel meer interactie creëren;
  • Als je hashtags gebruikt, gebruik dan niet altijd dezelfde. Instagram ziet dit als ‘spam’ En dit zal er dus voor zorgen dat je post minder gezien wordt.


Een succesvol Instagram account opbouwen, dat kost tijd. Consequent zijn is het sleutelwoord maar je moet het vooral ook leuk vinden. Vraag je medewerkers waar hun interesse ligt, wat kunnen zij nog meer voor je betekenen en betrek ze bij het professionaliseren van je Instagram account of andere social media.

Direct beginnen? Volg dan de training: Instagram voor beginners

Delen