Geen vraag te gek
088 973 06 00

Social journey

Nu we midden in de coronacrisis zitten lijkt bijna alles waarover tot voor kort nog geen enkele twijfel bestond, onzeker te zijn geworden.

Heldere leidraad

Houvast is nu een groot goed. In onze branche mogen we ons gelukkig prijzen met het Sportfocus 2019 rapport, als heldere leidraad voor de toekomst. Júist in coronatijd wijzen bepaalde trends de sportondernemer de juiste weg.

Customer journey

Zo is ‘Van social networks naar social commerce’ een trend die bijna ‘uitgevonden’ lijkt te zijn voor de onzekere tijd waarin we momenteel leven. Nu de weg naar de fysieke winkel minder vanzelfsprekend is, verloopt de customer journey meer dan ooit voor een groot deel via de sociale media. Voor retailers is dít het moment om vol op het gebruik van deze eigentijdse contactmogelijkheden in te zetten. Van observeren naar reageren is het devies. Maak het mogelijk om een bezoek aan sociale media af te ronden met een transactie via een koopknop met een attractieve landingspagina.

Unieke content

En dat je als sportondernemer niet de enige bent en dat andere aanbieders veel groter zijn, hoeft geen probleem te zijn. In tegendeel! Het feit dat grote sportmerken de commerciële kracht van de sociale media hebben ontdekt, wil niet per definitie zeggen dat ze in het voordeel zijn. Terwijl zij de consument alleen op een generieke wijze kunnen benaderen, is de sportretailer in staat de (potentiële) klanten in zijn regio direct en persoonlijk aan te spreken. En zo ben je in staat je eigen unieke content te creëren.

Offline versterken

Een goed één-tweetje met de consument via sociale media hoeft overigens niet altijd gefocust te zijn op direct scoren. Persoonlijk gerichte content kan ook zorgen voor het bieden van inspiratie, informatie of individueel advies. Om je potentiële klant ertoe te bewegen om voor deze aankoop naar de winkel te komen. Zo gebruik je de kracht van online om je offline aanwezigheid te versterken.

Delen