Geen vraag te gek
088 973 06 00

Aanmelden nieuwe arbeidsvoorwaarde (IOB)

Vanaf januari 2020 gaat het individueel ontwikkelbudget (IOB) voor medewerkers van start. Dat is afgesproken in de cao. Het is een nieuwe arbeidsvoorwaarde en de volgende stap in de verdere modernisering van de arbeidsvoorwaarden.

INretail roept werkgevers op om zich nu al aan te melden bij de Leerrekening. Daar maak je één keer een koppeling met het salaris administratiepakket en dan wordt de uitvoering van het IOB helemaal geautomatiseerd uitgevoerd. Dankzij die koppeling kloppen gebruikte gegevens altijd.

De definitieve inschrijving moet in het eerste kwartaal van volgend jaar volledig geregeld te zijn.

Meld je aan

Het IOB geldt voor alle medewerkers die op 31-12-2019 minimaal een jaar in dienst zijn en minimaal 16 uur per week werken. Het budget van jaarlijks € 150,- geldt niet voor weekendhulpen, uitzend- en vakantiekrachten en directieleden. 

Veelgestelde vragen

Voor technische vragen over bijvoorbeeld het aanmelden kun je terecht bij werkgevers@deleerrekening.nl. Veel gestelde vragen over het IOB lees je hier.

 

Delen