Geen vraag te gek
088 973 06 00

Ánders inkopen

Riva del Garda, Micam, C.A.S.T… Genoeg mogelijkheden om je als schoenondernemer, zowel nationaal als internationaal, te oriënteren op nieuwe trends, merken en ontwikkelingen binnen je vakgebied.

Toch zie ik dat steeds meer detaillisten in onze branche de ‘hand op de knip’ houden door geen buitenlandse vakbeurzen meer te bezoeken. Zeker, je spaart dan een flink bedrag aan reis- en verblijfkosten uit. Maar je loopt ook veel mis. En dat kan je uiteindelijk weleens duur te staan komen.

Verleiden

Het wordt steeds duidelijker dat je behoorlijk wat uit de kast moet halen om de consument nog naar je winkel te trekken. Je moet als schoenwinkel wel heel vernieuwend, verfrissend en verrassend zijn om hem te verleiden om juist bij jou binnen te lopen. En dat kan alleen, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, door onderscheidend te zijn. Schoenen zijn immers letterlijk op elke straathoek te koop en worden steeds meer gekocht bij wat schoenondernemers ‘branchevreemde’ winkels noemen, zoals in kledingzaken en supermarkten.

‘Triggeren’

Om terug te keren naar het dalende bezoek van Nederlandse schoenondernemers aan met name buitenlandse vakbeurzen, wijs ik er op dat juist dit bij uitstek de gelegenheden zijn waar je nieuwe trends en merken ontdekt waarmee je de veeleisende consument kunt ‘triggeren’. Innovaties waarmee jij je kunt onderscheiden van al die schoenenverkopende winkels in jouw omgeving. Kortom: niet minder inkopen is de oplossing voor een dalend rendement. Ánders inkopen is het devies.

Delen