Bijl Blogt: Creëer geen zware bevalling

Vragen?
Bel ondernemersservice!
088 973 06 00

Als je iets wilt kopen, dan weet je soms niet eens waar je naar zoekt. Daarom kijken veel mensen eerst op het internet om inspiratie op te doen. Daar wordt steeds vaker bepaald wat je koopt of wat gaat doen. En slechts een enkeling weet precies in welke winkel ze moeten zijn.

Keuzestress is lastig

Voor aankomende ouders is het een feestje om te filosoferen over de komst van hun baby. In mijn tijd, ik zeg het zelf wel: ‘das lang geleden’, deed je inspiratie op in een warenhuis of speciaalzaak, want er was nog geen internet. Wij bezochten veel winkels, maar werden vaak niet overtuigd om iets te kopen. We hadden last van keuzestress. Het idee dat we geen compleet beeld konden maken, maakte ons gek.  ‘Je wilt toch het beste voor je kind.’ Gelukkig hadden wij veel lieve vrienden en ouders en kregen we veel spullen cadeau. Hoewel het niet altijd onze smaak was, loste het wel onze keuzestress op.  

Verschil in koopgedrag

Anno 2017 hebben aankomende ouders meer opties om zich te oriënteren op de aankoop van hun babyspullen. Sommigen houden ervan om alle tijd te nemen en struinen graag door de kleine straatjes en leuke boetiekjes. Anderen vergelijken graag efficiënt in een winkel en kopen het product vervolgens op internet of andersom. Mensen gebruiken het internet en de winkel door elkaar en helaas levert dat ook veel keuzestress op. Met het internet erbij zie je soms als klant door de bomen het bos niet meer. Te weinig keuze is niet goed, maar te veel ook niet. En dan heb ik nog niet eens over het verschil tussen de spullen functioneel presenteren of juist de functionaliteit van het product etaleren.

Verwachting managen 

Als je wilt verkopen, dan moet je de verwachtingen van de gasten, bezoekers en kopers managen en vooral overtreffen. Iedereen die in de winkel werkt, moet zich kunnen verplaatsen in de mensen die de winkel of site bezoeken. Als je snapt waar mensen met hun gedachten zijn, wat ze concreet verwachten of zoeken, dan kan je ook helpen en verkopen. Het gaat er niet om of je groot of klein bent. Het is belangrijk dat je begrijpt en duidelijk bent, dan kunnen mensen ook voor jou kiezen.

BABYPARK snapt het

Het is cruciaal dat je weet waarmee je jouw bezoekers koopplezier bezorgt. Maak je het makkelijk, leuk of beide? Waarin onderscheid jouw aanbod zich? Iedereen in het bedrijf moet op dit soort vragen de juiste antwoorden weten. Bij BABYPARK weten ze waar ze voor gaan. Ze zien de winkelplek letterlijk als een groot park, daar is alles te vinden als het gaat om babyspullen. Beeld zegt natuurlijk meer dan 1000 woorden en je kan nu BABYPARK van binnen bekijken.

Klein is ook fijn

Ook als je klein bent kan je zeer krachtig zijn. Dan moet je vooral werken aan dat wat je echt onderscheidend maakt. Tijdens de Stadsafari neem ik je mee naar ondernemers die zich weten te onderscheiden en hun kennis graag met jou delen. Ga jij ook mee?

Tags
Contactpersoon
Harry Bijl
Harry Bijl
Inspiratie en Innovatie
06 209 609 65

Recent nieuws

  • open

    Bijl Blogt: Overweldigend groot zegt niets over succes

    Nieuws
    vrijdag, 19 januari 2018
    Ik was deze week, op uitnodiging van de internationale associatie tuincentra, in Bologna om een presentatie te geven. Het publiek bestond uit 200 enthousiaste zelfstandige tuincentra eigenaren. Zij verstonden geen woord Engels en ik geen woord Italiaans. Gelukkig vertaalde de Italiaanse Paula mijn speech in het Italiaans en was het voor allen een leuke ervaring.
    Bijl Blogt: Overweldigend groot zegt niets over succes
  • open

    Koopzondag: aan jou de keuze!

    Nieuws
    woensdag, 10 januari 2018
    Afgelopen week werd mij gevraagd te benoemen welke actualiteiten er binnen de regio spelen. Wat zie ik als regioadviseur wanneer ik op bezoek ben in de provincies Utrecht, Limburg en Gelderland. En wat krijg ik veelal van jou als ondernemer terug? Altijd goed om daar regelmatig bij stil te staan.
    Koopzondag: aan jou de keuze!
  • open

    Kom nu in actie voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018

    Nieuws
    woensdag, 10 januari 2018
    De gemeenteraadsverkiezingen staan voor de deur. Op woensdag 21 maart 2018 mag (ondernemend) Nederland haar stem in de verschillende gemeenten uitbrengen. Dat betekent voor jou dat nú het moment is om te laten horen wat jij als ondernemer belangrijk vindt.
    Kom nu in actie voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018
  • open

    Zo zet jij 2018 naar jouw hand!

    Nieuws
    woensdag, 10 januari 2018
    Vanaf nu gaan we het niet meer hebben over de clichés van vorig jaar en gaan we gewoon weer over tot de orde van de dag. In 2018 staat ons namelijk een hele hoop te wachten!
    Zo zet jij 2018 naar jouw hand!

Gerelateerd aan dit artikel

Delen