Bijl Blogt: DRSSD, the new Killer App

Vragen?
Bel ondernemersservice!
088 973 06 00

Vorige week was ik, sinds lange tijd, weer eens in het winkeltje waar ik ooit mijn werkzame leven startte. Opeens kwam het gevoel weer terug, dat was ik helemaal kwijt. Liever denk ik er ook niet aan terug. Ik vond het te gênant voor woorden, die eerste werkweken. Ik voelde me een lulletje rozenwater.

Mijn werk was superleuk

Vond ik het werk niet leuk? Juist wel! Ik vond mijn werk superleuk, maar de eerste dagen vond ik niks. Waarom niet? Ik wist niets en ze leerden me ook niets. Ik moest het maar een beetje uitzoeken. Hier in Amsterdam zeggen we dan: ‘Soek het ff Lekker zelf uit’. Ik heb het over HIJ mannenmode, wat nu WE is, in 1982 (oeps). Uiteindelijk heb ik veel geleerd, omdat ik een intensief traingingsprogramma van twee jaar heb gevolgd. Je werd klaargestoomd voor een functie als verkoopmanager.

Gek op innovatie

Nu denk je natuurlijk, die Harry is oud en vertelt graag uit de oude doos. Sorry, no way! Er staat innovatiemanager om mijn visitekaartje. Ik kijk dus graag vooruit en zelden terug. Had ik een rotleven? Nee, ik kijk graag naar nieuwe dingen en ben nieuwsgierig naar wat komen gaat. Voor mijn werk bij brancheorganisatie INretail probeer ik dagelijks te ontdekken welke innovaties impact hebben op de branche en de individuele retailers.

Die App DRSSD

Waarom ik dan over mijn eerste werkweken begin? Ken je DRSSD al? Dat is waarom ik erover begin. Ik zou graag zo’n App gebruikt hebben om mijn kennis snel op niveau te brengen. Ik had me veel fouten kunnen besparen en veel klanten blijer de Dijk op kunnen laten gaan. ‘Dat kost geen geld, maar levert direct geld op en zeker goodwill bij de klanten’

Een inkoppertje

Ik kom voor mijn werk bij veel retailers. Ik hoor ze dan altijd zuchten en steunen over ‘kennis op de winkelvloer’, deze App is dus een inkoppertje. In deze speciale leeromgeving leren starters speels alle basis kneepjes van het vak. Je hoeft niet meer te stuntelen, zoals ik dat moest. Geen gênante fouten meer of teleurgestelde klanten omdat jij niet weet hoe het hoort. En ook voor gevorderden is het handig om je kennis en vaardigheden weer op te frissen.   

Mijn Zaak. Dat Ben jij.

DRSSD geeft de juiste handvatten om jou als werknemer naar een hoger niveau te tillen. Ben je op zoek naar meer inspiratie? Bekijk dan de campagne Goed Wergeverschap.

Tags
Contactpersoon
Harry Bijl
Harry Bijl
Inspiratie en Innovatie
06 209 609 65

Recent nieuws

  • open

    Groeien dankzij crowdfunding

    Nieuws
    Gisteren, 19 april 2018
    Astrid en Pim Duetz namen onlangs negentien Adam-winkels over uit het faillissement van McGregor. Het benodigde groeigeld (1,75 miljoen euro) kwam via crowdfunding binnen. Met de bank, waar Duetz eerst aanklopte, viel niets te regelen.
    Groeien dankzij crowdfunding
  • open

    Hoe zet ik een verwerkingsregister op?

    Nieuws
    Gisteren, 19 april 2018
    Een van de eerste verplichtingen die om de hoek komt wanneer je aan de slag gaat met de nieuwe privacywetgeving is het opzetten van een verwerkingsregister. In dit register neem je op met welke processen binnen de organisatie je persoonsgegevens verwerkt. 
    Hoe zet ik een verwerkingsregister op?
  • open

    De klant kennen zorgt voor meer omzet

    Nieuws
    Eergisteren, 18 april 2018
    ​​​​​​​Een belangrijk maar behoorlijk onderschat onderdeel van ondernemerssucces, is de mate waarin je jouw klanten kent. Wie zijn jouw klanten? Waar komen ze vandaan en hoe kun je ze het beste bereiken?
    De klant kennen zorgt voor meer omzet
  • open

    Rechtbank Raadsels: Wat doe je als de klant de overeenkomst niet nakomt?

    Nieuws
    Eergisteren, 18 april 2018
    Klachten over zaken en ontslag van winkelpersoneel. Typische retailkwesties die voor een rechtsbijstandsjurist of accountant Rechtbank Raadsels blijven. Door de jarenlange ervaring in de retailbranche procederen onze juristen met succes!
    Rechtbank Raadsels: Wat doe je als de klant de overeenkomst niet nakomt?

Gerelateerd aan dit artikel

Delen