Geen vraag te gek
088 973 06 00

Denken in kansen

Ik heb het al vaker gehad over de merkendominantie in de sportretail. Inmiddels weet iedere ondernemer dat dit een gegeven is. Een voldongen feit waarmee onze sector zal moeten leren leven. Vooral omdat in het beleid, dat grote sportmerken voeren, steeds minder ruimte is voor gevestigde sportzaken, die jarenlang de kar hebben mogen trekken.

Gelukkig zie ik de laatste tijd steeds meer nieuwe initiatieven ontstaan, als antwoord op de merkendominantie.

Één-tweetjes

Ik heb het dan over één-tweetjes van sportretailers met sportleveranciers, met name in de wat meer gespecialiseerde segmenten. Het gaat dan vaak om aanbieders van merken die net zo zeer last hebben van de hegemonie van de grote spelers als de gevestigde sportretail. Gezien hun gemeenschappelijk belang, namelijk overleven in de steeds uitdagender wordende marktomstandigheden, zoeken ze elkaar meer en meer op. Wat mij betreft geeft dit de burger weer moed.

Inventiviteit

Dergelijke initiatieven laten zien dat er voor actieve sportondernemers nog altijd volop mogelijkheden zijn voor een succesvolle toekomst. Ze denken niet in problemen (waar ze toch niets tegen kunnen doen), maar in kansen. Voor mij bewijst dit dat de inventiviteit van de sportretail nog altijd zeer groot is. Zeker… 2018 was geen gemakkelijk jaar voor onze branche en in het nieuwe jaar zal het er zeker niet eenvoudiger op worden. Maar de vindingrijkheid van sportondernemers geeft mij in ieder geval goede hoop.

Zorgverzekering

Tot slot… Ondernemers vinden INretail ook in deze pittige tijden aan hun zijde. We staan ze letterlijk met raad en daad terzijde. Meedenken als er zware besluiten moeten worden genomen, maar ook actieve support bij het verminderen van de bedrijfskosten. Bijvoorbeeld in de vorm van aantrekkelijke kortingen op de zorgverzekering voor ondernemers en hun medewerkers. Meer informatie is te vinden op INretail Verzekeringsdienst.

Delen