Geen vraag te gek
088 973 06 00

Jouw online afzetkanaal met Zalando Connected Retail

Naast je fysieke winkel beschikken over een online verkoopkanaal heeft ons, onder invloed van de coronacrisis, laten zien dat dit een mooie manier is van risicospreiding.

Meerdere verkoopkanalen kunnen om verschillende redenen interessant voor je zijn. Denk natuurlijk aan de toename van je verkoop maar ook aan een grotere afzetmarkt, het uitbreiden van je doelgroep en de beschikking over meer klantdata.

Gedurende de afgelopen maanden was er een duidelijke toename in online verkopen waarneembaar, maar het is vooral de combinatie van winkel en online verkoop waarbij de sterkste groeicijfers waarneembaar zijn. 

In het tweede kwartaal van 2020 was de omzet uit e-commerce 54,8% hoger dan een jaar eerder. Bron Emerce

Wanneer je besluit te starten met online verkoop om ook van deze voordelen mee te profiteren kun je kiezen voor een eigen webwinkel. Maar denk ook eens aan de optie tot meeliften op een platform, dé manier om je online verkopen een boost te geven. Volgens een onderzoek van Shopping Tomorrow start maar liefst 73% van alle Nederlandse consumenten hun zoektocht voor een product op een marketplace zoals Zalando.

Onder invloed van de ontwikkelen van de afgelopen maanden is online verkoop in algemene zin toegenomen maar met name bij de 50+ doelgroep. Deze veilige manier van winkelen is omarmd en uit cijfers blijkt dat dit een blijvertje is, zo geeft 37% van deze groep aan meer producten online te willen blijven kopen. 

Conclusie, hiermee zou je kunnen zeggen dat, wie je doelgroep ook is, online verkoop booming is maar in het bijzonder in combinatie met een fysieke winkel. Het gemak van online maar wel mét de persoonlijkheid en voordelen van een fysiek verkooppunt.

Dat is, in een notendrop, Zalando Connected Retail: je omzet verhogen door gebruik te maken van zowel online als offline. 

Verstuur online-bestellingen vanuit je winkel en bereik miljoenen actieve Zalando-klanten.

Zonder grote investeringen te doen beschik jij over een online verkoopkanaal via een bestaand, gerenommeerd platform. Buiten dat je hiermee je afzetmarkt in een klap enorm vergroot biedt Zalando Connected Retail je meer voordelen:

  • Korting op de reguliere staffel. Je profiteert van de gunstige provisieregeling speciaal voor INretail leden (bekijk de staffel);
  • Lokale binding. Jouw winkel wordt getoond op basis van de locatie van de consument, hiermee kun je via een wereldwijd platform toch je lokale kracht laten zien;
  • Zeer scherp DHL tarief. Wanneer je nog niet beschikt over een contract met DHL maak je als INretail lid nu tijdelijk gebruik van de scherpe Zalando tarieven;
  • Mogelijkheid tot uitbreiden platform. Beschik jij over merken die nog niet via Zalando worden verkocht dan kun jij de eerste (en de enige) zijn die deze merken via het platform aanbiedt;
  • Schaalvoordeel marketing. Je lift mee op de marketing van Zalando, geen investeringen in zoekmachineoptimalisatie of advertentiegelden, je profiteert van de gevestigde naam.

Klink dat interessant en wil je meer weten of direct starten met verkopen via Zalando? Neem dan contact op via onderstaande link.

Meer informatie

Delen