Geen vraag te gek
088 973 06 00

Het is aan jou!

Tijdens mijn bezoek aan de ISPO in München is het me opgevallen dat er wéér minder Nederlandse sportdetaillisten waren dan in voorgaande jaren.

Nu kan ik me best voorstellen dat ondernemers in onze branche scherp op de kosten letten, gezien de weinig rooskleurige ontwikkelingen in de sporthandel. Toch is thuisblijven om kosten te besparen mijns inziens geen optie. De kans dat je de boot mist is levensgroot aanwezig.

Gezondheid

Wat ik daarmee bedoel te zeggen? Dat je als sportretailer toch echt zelf op zoek moet naar innovaties die een nieuwe, frisse impuls kunnen geven aan de prestaties van je winkel. Die zijn er wel degelijk. Voor wie het wilde was er op het gebied van échte vernieuwing genoeg te zien tijdens de ISPO. Zo stond het thema ‘gezondheid en sport’ volop in de schijnwerpers. Een thema dat steeds belangrijker wordt, zeker nu er met het oog op de almaar stijgende zorgkosten, veel aandacht voor is vanuit de politiek. Schot voor open doel, lijkt mij.

E-sports

Een ander thema dat veel ruimte kreeg in München is e-sports. Niets voor mijn sportwinkel, die mensen die alleen maar achter hun beeldscherm zitten, hoor ik je denken. Fout! De serieuze beoefenaar ziet e-sports toch heus als échte sport. Mede dankzij de invloed van influencers is e-sports ook in ons land een snelgroeiende business. Laat je de commercie rond e-sports klakkeloos wegvloeien naar andere sectoren? Of pak je de handschoen op en ga je er vol voor? Het is aan jou!

Attractief blijven

Ik heb het al eerder gezegd… We kunnen het ons niet permitteren om nieuwe kansen zomaar te laten lopen. In traditionele sportsegmenten verliest de sportretail steeds meer terrein aan de grote retailconcerns en zelf-retailende merken. Om attractief te blijven voor de moderne sportconsument is het pure noodzaak om vernieuwend en verrassend te zijn. Alleen dan is hij bereid naar je winkel of webshop te komen. Ga dus niet voor minder!

Delen