Geen vraag te gek
088 973 06 00

Je werknemers maken het verschil

De troefkaart: persoonlijke aandacht, gevoel en emotie. Werknemers maken het verschil, althans zij die in staat zijn om in korte tijd een band op te bouwen met de ‘ConsuMens’. De grote meerderheid van de consumenten wil namelijk winkelwerknemers niet vervangen door digitale services en robots maar wensen wel persoonlijk advies en aandacht.

Werknemers richting 2030
Er is sprake van een ontwikkeling van verkoopgericht, naar klantgericht naar hospitality naar intimicy. Bij intimicy wordt tegemoet gekomen aan de basisbehoefte genegenheid. Wat zich uit in wederzijds respect, delen van passie en solidariteit. Data en artificial intelligence kunnen helpen om interesses en gedrag te voorspellen, maar de echte verbinding wordt gemaakt in persoonlijk contact. Werknemers met de juiste attitude en mensenkennis zijn schaars. Hen vinden is hen koesteren als werkgever.

Toekomstproof
Retailers die investeren in mensen weten dat een goede opleiding tot aantoonbaar beter resultaat leidt. Bedrijven die echt werk maken van betrokkenheid en ontwikkeling van hun werknemers, zien het rendement hiervan op de langere termijn. Werknemers zijn vakkundiger, gelukkiger en dus productiever. Resultaat: duurzame inzetbaarheid en wendbare organisaties.

Aan de slag
INretail heeft een aantal aangesloten partners waar je gebruik van kunt maken.

Denk bijvoorbeeld aan NCVB Bedrijfsopleidingen
NCVB Bedrijfsopleidingen verzorgt landelijk erkende beroepsopleidingen. Samen met organisaties uit diverse sectoren ontwikkelt NCVB maatwerkopleidingen op mbo-niveau.

SkillsTown
De online opleider die een abonnement aanbiedt met meer dan 100 online trainingen en cursussen. Denk aan trainingen over effectief luisteren, meer verkopen, klanttypes herkennen, omgaan met digitale veiligheid, communiceren en samenwerken.
 

Mijn personeel staat meer gemotiveerd in de winkel en ik signaleer een omzetplus aldus Ilse (lid van INretail)

Of Interieurvakman m/v  voor woonspecifieke opleidingen te denken aan:

  • Woningstoffeerder
  • Projectstoffeerder
  • Meubelstoffeerder
  • Allround parketteur
  • Keukenmonteur

 

ConsuMens

In retail spreken we over consumenten en consumentenbehoeften. Maar achter die consument gaat een mens schuil. Om te begrijpen waarom consumenten bepaalde keuzes maken, is het belangrijk om te weten wat de consument als mens uiteindelijk drijft. Deze drijfveren geven richting aan waar retail naartoe beweegt. Feitelijk zouden we de consument als mens meer centraal moeten zetten en kunnen speken van de ConsuMens.

 

Delen