Geen vraag te gek
088 973 06 00

Mode: Koopkeuze consument steeds duurzamer

Bij het kiezen van kleding vindt 40% van de consumenten duurzaamheid belangrijk. Nog hogere percentages  gelden voor kinderarbeid (58%) en werkomstandigheden (47%).  Steeds vaker en nadrukkelijker meer weegt duurzaamheid mee in de koopkeuze van consumenten.

Dat blijkt uit het onderzoek ‘Duurzaam richting 2030’ dat door INretail, Q&A en ABNAMRO is uitgebracht.

INretail stimuleert verduurzaming van de mode- en textielketen en is daarom mede-initiatiefnemer van het  kledingconvenant dat ditzelfde doel nastreeft. Inmiddels vindt meer dan de helft van alle kleding die in ons land wordt verkocht via convenant-deelnemers haar weg naar de consument.

Sinds juli vertellen convenant deelnemers op hun sites hoe  ze hun bijdrage leveren aan verduurzaming. De aanpak verschilt per deelnemer. Elk merk en iedere keten heeft van de grondstofproductie tot aan de verkoop aan de consument te maken met een eigen keten. Vaak spelen deelprocessen zich af in verschillende  landen en met telkens weer andere samenwerkingspartners.

Dit najaar komt INretail met een serie tips voor mkb mode ondernemers die helpen op de route naar een duurzamere inkoop. Veel ondernemers willen best maatregelen nemen, maar weten niet goed hoe daarmee te starten. INretail wil deze groep op weg helpen. 
 

Lees de gratis whitepaper

 

Delen