Geen vraag te gek
088 973 06 00

Kruistocht voor een schone en eerlijke spijkerbroek

Elke wereldburger heeft gemiddeld zes spijkerbroeken in de kast hangen. Jaarlijks worden er wereldwijd twee miljard nieuwe jeans gemaakt; vooral in ontwikkelingslanden.

De meeste van deze broeken worden te goedkoop geproduceerd. De werkelijke kosten van de teelt van het katoen en de productie van het denim en de uiteindelijke spijkerbroek zijn eigenlijk hoger.

Met dit nieuwe consumentenonderzoek willen we de consument en de mode-industrie nieuwe inzichten geven: hoe kijkt de consument aan tegen een eerlijke en duurzame jeans? En meer algemeen: wat  vindt de consument van eerlijke en duurzame producten, die goed zijn voor mens, dier en milieu? En hoe kunnen producenten hierop anticiperen?

Gezien de negatieve impact op mens en milieu is het noodzaak om de mode-industrie te veranderen en een transitie in te zetten naar meer duurzamere businessmodellen. De mening van klanten is daarbij van cruciaal belang.

Bekijk het rapport

 

Delen