Geen vraag te gek
088 973 06 00

GS1 Fashion Base

Wat is GS1 Fashion Base?
 

'Verbinden van retail en consument zal steeds uitdagender worden'

Snel wisselende collecties, omnichannel business, efficiënt bevoorraden van winkels en de consument die steeds meer wil weten. De behoefte aan betrouwbare productinformatie is groot. Beschik je niet over de juiste data dan loop je simpelweg omzet mis.  

'Zonder efficiënte (digitale) samenwerkingen geen toekomstperspectief voor multibrand winkels'

De hoogste tijd dus om te zorgen dat je je klant een stap voor bent. Dit kan door de samenwerking op te zoeken met leveranciers. Daar biedt het platform GS1 Fashion Base de mogelijkheid voor. Of je nu een grote of een wat kleinere speler bent, voor de uitwisseling van productinformatie biedt deze oplossing voor iedereen veel voordelen.

Voordelen

  • Geen ruis door gestandaardiseerde informatie
  • Beschikking over commercieel aantrekkelijke productinformatie
  • Kosten- en tijdbesparing door beschikking over professionele productfoto's
  • Systeem onafhankelijk
  • Via één systeem ontvangt de retailer alle productdata die hij nodig heeft van zijn leveranciers
  • In samenwerking met de totale branche (retailers + leveranciers)
  • Gebruik van EAN (bar)codes (ter verbetering van o.a. voorraad- en verkoopinformatie en je online vindbaarheid)
  • Lage kosten (want GS1 is non-profit)
     

Hoe kan ik aan de slag?

Bedenk allereerst goed: GS1 Fashion Base is een middel, geen doel. Maar ben je geautomatiseerd en wil je sneller en betere productinformatie? Dan is GS1 Fashion Base wel jouw middel. Heb je daarnaast ook een webwinkel, dan profiteer je extra van de efficiëncy. Door middel van één 'vinkje' staan je artikelen online en kan jij op deze collectie gevonden worden.

Wil jij de voordelen ervaren en deelnemen aan GS1 Fashion Base dan kun je je aanmelden via onderstaande button. Heb je nog vragen of wens je nadere uitleg neem dan contact op met Edwin.

Media
KIDS fashion mag. #3, 2019, digitale samenwerking binnen kindermode
Textilia, juli 2019, 'Muurvast zitten we'


Ben je benieuwd naar de visie van de experts? 

 

Klik hier voor de presentatie van Harry:

Betrokkenheid/commitment retail, belang goede productdata in het nieuwe retaillandschap | Harry Bijl

 

 

'Koopreis begint thuis op de bank. Hoe verleid je de consument met de juiste content en foto's?' 

 

Klik hier voor de presentatie van Miriam:

Samenhang systemen in bedrijven, belang standaardisatie | Miriam Geelhoed

 

 

Klik hier voor de presentatie van Sebas:

Over GS1 Fashion Base | Sebas van Zundert 
 

 

'Data is belangrijk in de gehele keten waarbij standaardisatie meer dan noodzakelijk is omdat bijvoorbeeld de diverse platforms dit eisen'

 

Klik hier voor de presentatie van Maurice:

Inspiratie - gestandaardiseerd productdata delen in food | Maurice van der Leeden

 

Delen