Geen vraag te gek
088 973 06 00

Prikkel de zintuigen van je klant

Zien, horen, voelen, proeven en ruiken. Met het prikkelen van alle zintuigen zorg je voor een ideale klantbeleving. Vaak kies je in eerste instantie voor het visuele aspect. Ziet de presentatie in je winkel er gelikt uit en gebruik je aansprekende kleuren. Maar besteed je ook voldoende aandacht aan de overige zintuigen van jouw klant?

Heb je bijvoorbeeld al eens van audiocommerials gehoord? In Nederland staat dit nog in de kinderschoenen maar verschillende landen in Europa is het een populair en breed uitgerold concept.

Audiocommercials worden, afgewisseld met de muziek die al wordt afgespeeld, ten gehore gebracht in winkelcentra. Audiocommercials zijn korte reclameboodschappen van lokale retailers die het winkelend publiek direct tot handelen aanzetten en hiermee de verkoop stimuleren.

Diverse onderzoeken laten zien dat één derde van het aantal klanten daadwerkelijk in actie komt na het horen van een audiocommercial.

Naast deze nieuwe vorm die voorziet in de zintuigelijke waarneming ‘horen’ is ook ‘ruiken’ een interessante, nog weinig toegepaste vorm van marketing. Reuk is het sterkst ontwikkelde orgaan en staat in verbinding met het gedeelte van het menselijk brein dat verantwoordelijk is voor emotie en gevoel. Geurmarketing kan daarom een belangrijke rol spelen in het gedrag van jouw klant. Verschillende geuren wekken verschillende emoties op. Denk bijvoorbeeld aan de geur van appeltaart wat een huiselijk gevoel oproept en een aantoonbare stimulans is bij de verkoop van een woning.
Mar zo zijn er ook allerlei geuren die aansluiten bij jouw klantgroep, wil je hier meer over weten? Neem dan contact op met The Music Marketeers.

Aan de slag met neuromarketing

Speciaal voor leden van INretail die gebruik willen maken van audiocommercials, een vernieuwende manier van marketing voeren, is er een tijdelijke aanbieding.
In plaats van €195,- (excl. btw) per ingesproken commercial betaal je nu slechts €165,-. Deze commercial kun je hierna zonder beperkingen, onbeperkt uitzenden.

Meer weten over audiocommercials

Delen