Geen vraag te gek
088 973 06 00

Bijl blogt: Wat Cor te vertellen heeft

Als er iemand is die iets kan vertellen over contentmarketing, dan is het Cor Hospes. Deze man boeit.

Zijn enthousiasme is aanstekelijk, de olijkheid druipt er altijd vanaf en inhoudelijk brengt hij je absoluut verder. Cor is een storytelling expert en een lichtend voorbeeld voor verhalenmakers die eigen fans willen creëren.

Eigen contentplatform

“Wees geen pinguïn, die wacht namelijk op de ander; één moet er springen en dan volgt de rest”, aldus Cor. Hij propageert dat we zelf initiatieven moeten nemen en vooral onze eigen unieke verhalen moeten leren maken en vertellen. ‘Zorg dat je je rechtstreeks verbindt met je publiek, stop met het strooien van de verhalen van anderen’. Cor zegt daar wijze woorden, het brengt je als merk geen steek verder door over anderen te schrijven. Zijn advies: trek vooral mensen naar jou toe en deel je bijzondere verhalen op je eigen contentplatform.

De content van Cor

Cor kan aanstekelijk vertellen, ga vooral naar hem luisteren als je de kans krijgt. Met veel plezier heb ik zijn boeken gekocht en gelezen. Zo ook zijn nieuwste boek ‘De power van een contentplatform’. In zijn nieuwste boek geeft hij geweldige inzichten weg. Hij noemt het zelf een draaiboek dat je helpt om je bedrijfscultuur in 6 stappen te kantelen naar een content klaar bedrijf. Volgens Cor moet je vooral zorgen dat je niet afhankelijk bent van sociale media. Hij zegt zelfs in de proloog van zijn boek: ‘Mobiliseer je fans en volgers en maak dat je wegkomt van Facebook en andere sociale kanalen’.

Rechtstreekse contacten

Het gaat steeds meer om de diepgang met je fans, dus in de echte en als het kan één-op-één contacten. De communicatie moet via je eigen platform gaan verlopen, dat is persoonlijker en verloopt niet gescript en gefilterd. Je kan zelf ook beter beschikken over de data die bij de communicatie hoort. Wat je vooral niet moet doen is mensen lastigvallen met verhalen over de producten zelf. Richt je met name op de beleving rond de producten. Vertel wat producten betekenen in de zin van het gebruik. Wat doet een product met bijvoorbeeld je gevoel, gezondheid of zelfvertrouwen. We moet leren om verhalen te vertellen over producten en dienstverlening. Nuttige en inspirerende verhalen, wat mensen aanzet tot denken, hoe het hun leven kan verrijken.

De zes stappen van Cor, het CP MODEL

Stap 1: Wie is je publiek?

Stap 2: Wat is je merk-DNA?

Stap 3: Wat zijn je redactionele pijlers? Claim een domein of aantal thema’s.

Stap 4: Vertaal je domein of thema’s naar rubrieken in aansprekende formats.

Stap 5: Op welke manieren en via welke kanalen kun jij je verhalen aankeilen en verspreiden, en daarmee je publiek uitbouwen?

Stap 6: Hoe kun jij je contentplatform naar andere kanalen en platforms uitrollen en je publiek verzilveren?

Ps. Had ik al verteld dat ik het boek een aanrader vind

Delen