Geen vraag te gek
088 973 06 00

Laat je zien!

De schoenenbranche kan helaas nog niet profiteren van weer langzaam aantrekkende consumentenbestedingen nu bepaalde maatregelen verder worden versoepeld.

Ongewone tijd

In tegendeel. De schoenensector heeft het zwaar te verduren. Met name de verkoop van modeschoenen stagneert enorm en juist dat deel van het winkelassortiment wordt met de dag minder waard. Toch zijn er voor schoenwinkels wel degelijk kansen in deze ongewone tijd.

Gezond leven

Immers, de boodschap ‘blijf gezond’ betekent niet alleen dat je moet voorkomen dat je het Coronavirus oploopt. Het houdt ook in dat je zo gezond mogelijk moet proberen te leven om fit te blijven. En dat blijkt niet aan dovenmansoren gezegd! Mensen worden aangespoord om zoveel mogelijk te bewegen. Dat speelt niet alleen de sportretail in de kaart, maar biedt net zo goed kansen voor schoenwinkels.

‘Aan de wandel’

Wandelen was al de belangrijkste activiteit als het gaat om gezond blijven door bewegen. Nu gaan er méér mensen dan ooit ‘aan de wandel’. Voor schoenondernemers is dit de ideale gelegenheid om te laten zien waar ze goed in zijn. Want waar in de retail is de kennis van voeten groter dan in onze sector? Het is nú de tijd om uit te buiten waar jij en je medewerkers goed in zijn: het individueel adviseren, personaliseren en selecteren van wandelschoenen.

Wandelclinics

Geef de beginnende wandelaar nog een extra steuntje in de rug. Bijvoorbeeld door wandelclinics te organiseren. Zo maak je in je winkel een statement van de ‘Van transactie naar attractie’ trend uit het Retail naar 2030 onderzoek. De versoepeling van de maatregelen voor de horeca per 1 juni, zal ongetwijfeld ook gaan zorgen voor meer reuring in de winkelstraten. Zorg ervoor dat consumenten dan een extra reden hebben om bij jou binnenlopen. Kortom: laat je zien!

Delen