Geen vraag te gek
088 973 06 00

Over Harry Bijl

Al ruim 10 jaar innovator en inspirator bij INretail

Over Harry Bijl INretail.nl Jarenlang volgde Harry managementopleidingen bij grootwinkelbedrijven. Na het afronden van zijn studie is hij achtereenvolgens inkoper damesmode, inkoopmanager divisie mode en adjunct directeur Fashion bij retailservice organisatie Euretco geweest. Hij werkte drie jaar als commercieel directeur bij de Clous Mode, een Brabants familiebedrijf. Inmiddels werkt Harry al ruim 10 jaar voor INretail als innovator en inspirator.

Theorie en praktijk

Het delen van positieve energie en mensen met elkaar verbinden is zijn handelsmerk. In de afgelopen jaren gaf Harry honderden presentaties over de retail-ontwikkelingen aan ondernemers, medewerkers, vastgoedeigenaren, studenten en docenten, en andere stakeholders in de retail. Naast de theorie is hij een man van de praktijk. Harry leidde al meer dan honderd Hoera Safari’s, waarin ondernemend Nederland op pad gaat en kennis maakt met de retail in diverse steden in de wereld. En voor diegene die nog niet mee zijn geweest op safari, zij kunnen de belevenissen en inspirerende verhalen lezen in de wekelijkse rubriek Bijl Blogt. 

Een droom, een boek 

Zijn droom om alle kennis en ervaringen te delen in een boek, kwam in december 2017 uit. INretail maakte het mogelijk om een inspirerend boek uit te geven. ‘Hoera ik heb een winkel!’ is een tijdloos en lekker lezend handboek geworden dat mensen helpt om inzicht te krijgen in wat speelt in de retail. Alle hoofdstukken worden door het ‘Retail Excellence Model’ logisch met elkaar verbonden. Je leest het boek zowel van begin tot eind als andersom. 

Dankzij de professionele samenwerking met drie vakvrouwen (co-auteur Paula Vos, eindredacteur Nathalie Rohof en vormgeefster Marjolijn Broekema) kwam de droom uit. Lezers van het boek zijn positief verrast over zowel de inhoud als de vormgeving. Het boek helpt ondernemers om keuzes te maken die van belang zijn voor bedrijf, mensen en de gasten. Het inspireert om stappen te zetten en de werkzaamheden en processen beter in te richten.