PERSBERICHT: Uitstekende omzet mode- en schoenenbranche

Vragen?
Bel ondernemersservice!
088 973 06 00

Met een gemiddelde omzetstijging in kwartaal drie van bijna 16% in de schoenen- en 10% in de modebranche doet de lifestyle sector het uitstekend.

De totale schoenenbranche toont nu een voorsprong van 8,8% en de modebranche 5% ten opzichte van de eerste negen maanden in 2016. Dat maken de INretail/Gfk omzetmonitoren duidelijk. De nieuwe collecties vallen al vanaf de start van het seizoen bij de consument in de smaak. Opvallend is de populariteit van het vrouwenpak.

De verkoop van baby en kindermode spant de kroon met 24,4% meer omzet in het derde kwartaal. De omzet in kinderschoenen steeg 17,2%. De omzetstijging in herenmode is 10,9% hoger en in herenschoenen 8,7%. Damesmode steeg 7% in omzet en damesschoenen 18,5%.

Vrouwenpak wint terrein

Opvallend is dat het vrouwenpak terrein wint. Afgelopen kwartaal steeg de omzet in dit deelsegment met 17,5%. Het mannenpak levert telkens omzet in. Afgelopen kwartaal 13,6% ten opzichte van 2016. In de herenkledingkast hangen steeds vaker combinaties en casual kledingstijlen. Die tendens werd al in 2013 ingezet. De stijgende populariteit van de vrouwelijke variant van het kostuum komt nu uit de cijfers naar boven. 

Foto: Suitstudio

Belangrijke rol

Het weer speelt een belangrijke rol bij het omzetverloop in de mode en schoenenbranche. Vorig jaar was september zomers warm en liep de branche veel omzet mis. Door de herfstige nazomer van dit jaar liep het direct heel anders. De omzetstijging van baby- en kindermode is na drie kwartalen 11,3% hoger dan vorig jaar en in kinderschoenen 6,8%. De omzet in herenmode is 5,4% hoger en in herenschoenen 4,6%. Damesmode toont een omzetplus van 1,8% en damesschoenen 11,1%.

 

 

Tags
Contactpersoon
Paul te Grotenhuis
Paul te Grotenhuis
Pers & Woordvoering
06 513 856 69 / 088 973 06 58

Gerelateerd aan dit artikel

Delen