Retail 2030 komt naar Amsterdam en Rotterdam

Retail Rules
De eerste regiosessies 'Retail richting 2030' zijn geweest en de geluiden zijn positief: ''waardevol, praktisch en leerzaam''. Tijd om naar de grote steden van Nederland te trekken met Retail richting 2030!

Samen met de Kamer van Koophandel organiseren we twee bijeenkomsten. Op 17 april in Amsterdam en op 23 mei in Rotterdam!

AANMELDEN ROTTERDAM

Wat kun je verwachten? 

De bijeenkomsten in Amsterdam en Rotterdam maken het strategische langetermijn onderzoek Retail richting 2030 concreter. Het biedt handvatten om de gap tussen nu en 2030 te verkleinen. Interactie met collega ondernemers, creatief denken en voorbeelden uit verschillende branches staan centraal. 

Naast dat je in sneltreinvaart wordt meegenomen door het rapport, schrijf je je op de avond zelf in voor drie van de zes sessies. Ga voor het inhoudelijke programma en aanmelden naar de website van de Kamer van Koophandel. 

AANMELDEN ROTTERDAM

Programma

18.00 uur: Inloop met een broodje en soep
18.30 uur: welkom van Tjeu Paffen
18.35 uur: presentatie Retail richting 2030 door Harry Bijl
19.05 uur: 1e werksessie/presentatie
19.35 uur: 2e werksessie/presentatie
20.05 uur: 3e werksessie/presentatie
20.30 uur: netwerkborrel

Kies 3 presentaties en/of werksessies

  • Shift 5: Transactie en Attractie
    De functie van de fysieke winkel verandert: van een plek waar transacties plaatsvinden naar een plek waar attractie plaatsvindt. Consumenten die met lege handen naar huis gaan? Moet kunnen! Het gaat om het persoonlijk contact, een relatie met uw klanten opbouwen en de interactie aangaan. Hoe ziet u dit voor uw winkel?
     
  • Shift 8: Social netwerken & social (influenced) commerce
    Elke klant is een mediakanaal, consumenten staan altijd aan. Social media zorgt ervoor dat de impact van mond-tot-mond reclame extreme vormen aanneemt. Mensen hebben honderden tot miljoenen connecties en beïnvloeden elkaar continue. Ook over retail en wat we waar moeten kopen. Hoe gaat u hierop anticiperen?
     
  • Shift 10: Massacommunicatie en micromomenten
    We krijgen dagelijks een overload aan berichten en signalen die niet relevant zijn. De consument van de toekomst verlangt juist relevantie. Op het juiste moment, op de juist plek, op het juiste apparaat, via het juiste medium en met de juiste boodschap geconfronteerd worden. Hiervoor moet u de klantreis van uw consument kennen. Hoe ver bent u?
     
  • Bouwstenen voor een toekomstbestendige retailer
    Wat zou u doen om uw bedrijf futureproof te houden of te maken? Waar zou u allemaal rekening mee moeten houden? We reiken u 6 bouwstenen aan die u kunt gebruiken om uw bedrijf toekomstbestendig te maken.
     
  • Veilig online, regel je cybersecurity goed
    Is mijn webshop wel veilig? Hoe houdt u hackers buiten de deur? Met eenvoudige maatregelen heeft u de cybersecurity al goed op orde. In deze workshop geven we tips en adviezen.
     
  • Wat gaat blockchain voor retail betekenen?
    Blockchain brengt een belofte met zich mee dat het de wereld radicaal gaat veranderen. Wat is dat dan wat er gaat veranderen? Krijgen we andere manieren van winkelen? Wat is dat blockchain nu eigenlijk? Waar moeten we rekening mee gaan houden? In deze workshop nemen wij u mee om de mogelijkheden verder te ontdekken

AANMELDEN ROTTERDAM