Retailtrends

Retail Rules
Welke trends en ontwikkelingen signaleren we in de wereld? Wij zoeken de interessante verhalen voor je uit.

Online matrassen start-up gaat de winkelstraat in

13 september 2017 - Online matrassen start-up Casper wil pop-up retail stores gaan openen in grote steden als New York, Los Angeles en Chicago. Iedere winkel bevat alle nieuwe 'Casper Wave' en standaard matrassen en bijbehorende accessoires als kussens en dekbedovertrekken. Bezoekers kunnen ook direct producten aanschaffen in de winkels. De pop-up stores zullen in het voorjaar van 2018 opengaan.

Wat is het doel?
De pop-up stores spelen in op de groeiende behoefte van klanten om de producten eerst te testen voor de aankoop. Daarnaast wil Casper met de winkels online en offline beter met elkaar verbinden en een unieke customer journey creëren.

Bron: psfk.com


Winkel zonder voorraad mét beleving 

14 september 2017 - Begin oktober zal de eerste Nordstrom Local worden geopend in West Hollywood. De shops zijn qua grootte slechts een fractie van de traditionele Nordstrom winkels en bevinden zich dichterbij de consument. In deze winkels staan experience en persoonlijke aandacht centraal. In de vestiging is geen voorraad aanwezig voor de verkoop, maar alleen om te passen in een van de acht paskamers. Kleding die klanten willen kopen, kunnen zij bestellen bij de medewerkers. Bestellingen die voor twee uur ’s middags worden gedaan kunnen later op dezelfde dag worden opgehaald.

Wat is het doel?
Nordstrom probeert met de lancering van het nieuwe concept vooral in te springen op veranderende klantbehoeften. Drie factoren die volgens het bedrijf constant blijven zijn de waarde die de consument hecht aan goede service, snelheid en gemak. Met de lancering van de Nordstrom Locals probeert men deze drie elementen op één locatie te bieden. Interactie met de klant staat hierbij centraal.

Bron: The Mercury News


Alibaba opent in 2018 technologisch winkelcentrum 

9 september 2017 - Alibaba bouwt aan een winkelcentrum genaamd More Mall. Het gaat om een eigen centrum in de Chinese stad Hangzhou. Het winkelcentrum komt vol met nieuwe technologieën zoals digitale spiegels en virtuele paskamers. Qua producten kan men terecht voor de merken die op Taobao verkocht worden. Men kan er ook terecht voor artikelen van 'traditionele' retailers en producten van HEMA. Naar verwachting zullen in april 2018 de deuren van het 40.000 vierkante meter grote centrum geopend worden.

Wat is het doel?
Het technologische winkelcentrum sluit aan bij de strategie van Alibaba om online, offline, logistiek en data te combineren.

Bron: Twinklemagazine.nl


Betalen door middel van gezichtsherkenning bij KFC

4 september 2017 - Een vestiging van fastfoodketen KFC in China gebruikt gezichtsherkenning als nieuwe betaalmethode. In samenwerking met techgigant Alibaba zijn er speciale kasten neergezet die het gezicht van klanten scant, waarna het verschuldigde bedrag van de Alibaba-rekening wordt afgeschreven. Gebruikers hoeven alleen een gezichtsscan toe te voegen aan hun account om van de dienst gebruik te maken.

Wat is het doel?
De nieuwe betaalmethode moet gemakkelijker zijn voor de klant. Doordat er geen pasjes, geld of telefoons meer nodig zijn om te betalen, moet dit uiteindelijk ook meer veiligheid opleveren voor de klant.

Bron: Bright.nl

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wil je zelf alle retailtrends volgen die in een speciale trendtool dagelijks worden bijgewerkt? Meld je dan aan voor de Club van 100!