Terugblik INretailLAB 2017

Retail Rules
Op 20 november 2017 verenigden ruim 1200 ondernemers en mensen uit de retail zich in de Midden Nederland Hallen in Barneveld. Samen met alle aanwezigen luisterden we naar interessante en inspirerende verhalen over de retail van morgen. En een foto zegt meer dan 1000 woorden, daarom geven wij jou een beeldimpressie van afgelopen maandag.

Het ledenevent 2017 startte met een korte kennismaking in het INretailLAB. Handen werden geschud, oude bekenden herkend en innovatieve oplossingen voor de toekomst van onze partners gepresenteerd.

   

Nadat iedereen een stoel had gevonden in de grote zaal was het tijd voor de kick-off: Retail2030, the movie!

Samen met Jan Meerman opent dagvoorzitter Diana Matroos de dag. ''Trots, dat er zoveel mensen aanwezig zijn, echt te gek!'', aldus Jan Meerman. Het belooft een mooie middag te worden. 

  

Diana Matroos introduceert de eerste spreker: Edwin Boer van Hudson's Bay. Hij vertelt over hoe Hudson's Bay voet aan Nederlandse grond kreeg. Over hoe het er nu voor staat, wat hun werkwijze is en hoe zij hun personeel selecteerden. Hoe heeft Hudson's Bay in zo'n korte tijd 10 grote warenhuizen kunnen openen? Inspiratie ten top! 

           

Daarna is het tijd voor de eerste introductie van het onderzoek: Retail richting 2030. De klapper van de dag. Frank Quix van onderzoeksburea Q&A vertelt de zaal de eerste resultaten. 

  

Na een uur aandachtig te luisteren was het hoog tijd voor een pauze, tijd om het INretailLAB in te duiken. Welke innovaties zijn er allemaal voor, tijdens en na de koop? In het INretailLAB vertelden en presenteerden partners van INretail de innovatieve oplossingen voor de toekomst. 

     

   

   

Na al deze nieuwe indrukken van het lab was het alweer tijd voor deel II van het programma. Het moment waar alle aanwezigen op hebben gewacht, namelijk de presentatie van het onderzoek Retail richting 2030: Retail Rules. Frank Quix presenteerde de 12 retailshifts die uit het onderzoek naar voren zijn gekomen. De dynamiek in de zaal, de interactie en de vragen uit het publiek worden beantwoord door Jan Meerman. 

     

   

Na de presentatie van Retail richting 2030 kwam psycholoog Jempie Moens het podium op en wist hij met zijn inspirerende voorbeelden, tips en een klein beetje zijn Belgische charme het publiek te overtuigen dat veranderen leuk is! 

   

Het programma deel II werd afgesloten door niemand minder dan cabaratier Patrick Spekman. Hij wist de dag op komische wijze samen te vatten. 

  

 

Wil je meer foto's en video's zien van INretailLAB 2017? 

Bekijk het fotoalbum op Facebook