Geen vraag te gek
088 973 06 00

Interview met Daniëlle van Villa ArenA | Summerschool week 8

In de laatste week van onze summerschool staat het thema ‘Koersen naar nieuw succes, hoe blijf je continu verbeteren?’ centraal. We vroegen Daniëlle Meijer, Marketing Manager bij Woonmall Villa ArenA in Amsterdam hoe zij altijd blijven innoveren en inspireren; zowel offline als online.

Hoe zorgen jullie ervoor dat je altijd in beweging blijft?

“We proberen iedere keer weer nieuwe dingen uit. Dat kan zijn op het gebied van aankleding, communicatie of events. Maar zeker ook in samenwerkingen. We houden resultaten scherp in de gaten en sturen bij waar nodig. Niet alles werkt of levert een gewenst resultaat op, maar niets doen is geen optie. Je wilt klanten blijven verrassen.”

 

Wat doen jullie op social media?

“Villa ArenA is actief op Facebook, Instagram en Pinterest. We proberen mensen zoveel mogelijk te inspireren en te laten zien wat er allemaal te zien en te koop is in onze woonmall.’ Vertelt Daniëlle. Daar blijft het echter niet bij, want in alleen het promoten van producten gelooft ze niet zo. “We geven onze volgers ook tips over hoe je trends vertaalt naar je eigen huis of we geven een kijkje achter de schermen bij bijvoorbeeld de styling van de centrale ‘inspiratiepleinen’ of het produceren van een fotoshoot/video. We zien dat met name Pinterest een interessant kanaal is om mensen te inspireren”

 

Hoe speel je in op trends en ontwikkelingen?

In Villa ArenA zijn er centrale inspiratiepleinen die steeds anders zijn ingericht. “Ieder seizoen zorgt onze styliste ervoor dat de centrale pleinen voorzien worden van de laatste trends. Hiervoor gebruikt ze meubels en accessoires uit de winkels. De pleinen worden vervolgens gefotografeerd en dit vormt de basis voor ons inspiratiemagazine. Ons magazine werd voorheen huis-aan-huis verspreid, maar we zien een duidelijke ontwikkeling naar online. De gemaakte foto’s zie je ook terug op onze socials en de website. Zo laten we offline (in de woonmall) en online de trends zien én zetten we een eenduidig en uniek (merk)beeld neer.”

 

Hoe zet je de content die je maakt naast online ook offline in?

“We bewegen dus steeds meer naar online en ook video wordt steeds vaker ingezet. De video’s die we maken zetten we natuurlijk online in om ons bereik te vergroten en onze volgers te inspireren. Maar we hebben in Villa ArenA ook mooie mogelijkheden om deze video’s verder te verspreiden onder onze bezoekers. Denk bijvoorbeeld aan onze bioscoop, waar in de woonmaand een video zal draaien over de woontrends voor 2021 en over duurzame producten die verkrijgbaar zijn bij de verschillende winkels in Villa ArenA. We betrekken de ondernemers door hun producten een podium te geven, we zorgen natuurlijk ook voor promotie van Villa ArenA én we brengen de inspiratie waar onze bezoekers behoefte aan hebben."

 

Hoe speel je in op de veranderende wereld?

“Tijdens de eerste lockdown in het voorjaar hebben we ingespeeld op de nieuwe situatie thuis, bijvoorbeeld met tips over hoe je een fijne thuiswerkplek kunt inrichten. Tijdens de zomervakantie lieten we zien hoe je je huis in de sfeer van een vakantieland kon stylen. Dat levert niet alleen leuke content op, maar je speelt in op de situatie waarmee we allemaal te maken hebben. Eigenlijk moet je, ondanks alles, juist nu gewoon relevant zijn voor je doelgroep en van een nood een deugd maken.”

 

Meer zien van Summerschool week 8? >> hier
Bekijk alle thema's in onze Summerschool >> hier

Delen