Beweren dat we in een onrustige tijd leven, is een open deur intrappen. Het nieuws staat bol van berichten over importheffingen, demonstraties die steeds heftiger lijken te worden en oorlogsretoriek. Positiever en wat luchtiger nieuws raakt compleet ondergesneeuwd. Toch moeten we ons hierdoor niet gek laten maken. Natuurlijk moet je als ondernemer de ontwikkelingen rondom importheffingen goed volgen, omdat die gevolgen kunnen hebben voor jouw business. Maar het is vooral een kwestie van rustig blijven. Juist in onze sector is er genoeg positief nieuws te melden.
Neem bijvoorbeeld de Marathon van Rotterdam, afgelopen weekend. Dit mega-loopevenement wordt steeds toegankelijker voor een groeiende groep sportieve mensen. Dat heeft direct effect op het aantal deelnemende amateurhardlopers. Onnodig te zeggen dat dit onze business ten goede komt.
Als sportretailers hebben we sowieso volop kansen, doordat de seizoenen en competities van diverse sporten elkaar mooi opvolgen. Daarnaast zitten individuele sporten als hardlopen, fitness en outdoor fors in de lift. Sportieve consumenten zijn op zoek naar goed en persoonlijk advies. Dáár moeten we het van hebben, en dáár moeten we op focussen – hoe onrustig het in de wereld ook is.