Mode

De modebranche is een dynamische en inspirerende branche die altijd in beweging is. Maar hoe stuur óf ontwikkel jij je hierin? Welke keuzes durf jij te maken om jouw klant aan te blijven spreken en relevant te zijn?

Digitalisatie, klantenbinding, duurzaamheid, liquiditeit en jouw team, jouw medewerkers zijn belangrijker dan ooit tevoren. Op deze pagina vind je alle nieuwe ontwikkelingen, nice to knows maar ook zeker de need to knows om jezelf en je team, in de modebranche, te blijven ontwikkelen.

FashionMonitor

Betrouwbare cijfers van en voor de hele fashionbranche. Met eigen dashboard om jouw cijfers te vergelijken met branchegenoten. Doe gratis mee!
Meer informatie

Waardeketen

Lees hier het INretail-onderzoek onder leveranciers en zelfstandig retailers over samenwerken, het huidige verdienmodel en de gewenste toekomstrichting.
Lees het rapport

Samen online sterk

Verkoop via online en social media flink wordt ingezet. We hebben een hoop goede voorbeelden, tips en praktische hulp hierover voor je verzameld, doe er je voordeel mee.
Naar de SOS!
Branchevisie

Branchevisie Mode & Schoenen 2024

Rendement staat met stip op 1

Terugkijkend naar 2023 constateren we dat we in onze sector te maken hebben gehad met een stroef jaar. Weliswaar steeg de omzet gemiddeld licht, deze groei is volledig toe te wijzen aan de gestegen verkoopprijzen. Behalve dat we met verkoop-volumedalingen te maken kregen, werden retailers geconfronteerd met veel hogere kosten. Ondernemers raken er steeds meer van overtuigd dat ze hun bedrijf moeten transformeren naar een nieuw businessmodel en daarmee naar een nieuw verdienmodel. Dat dit hard nodig is blijkt uit het feit dat het rendement bij het huidige bedrijfsbeleid zwaar onder druk staat. Het is nu tijd om deze stap te zetten!

Branchevisie Mode & Schoenen 2024

Handige links

Loontabellen

Per 1 januari worden de lonen van de medewerkers die het nieuwe maximum van hun schaal nog niet hebben bereikt verhoogd met 0,29%. De schaallonen worden op deze datum met hetzelfde percentage verhoogd.

Naar de loontabellen

Top team en blije klanten

Wist je dat mensen die zich gelukkig voelen op hun werk beter presteren? Ze zijn creatiever, gastvrijer voor hun klanten, verkopen meer en werken met meer plezier samen. Met het Open je Blik-spel en het 1-stappen-teambuiling-schrift werk je op een leuke manier aan je team.
Lees meer

Klantrapportage

Klantinzicht is onmisbaar voor de groei van je onderneming. Want als je goed week wie je klant is kan je erop anticiperen. Vraag nu gratis een klantrapportage aan voor inzicht in de kenmerken, interesses en gedragingen van alle huishoudens binnen het verzorgingsgebied van jouw winkel. ​

Vraag hem aan

Adviestool

Met de INretail adviestool kan je makkelijk juridische documenten opstellen die nodig zijn voor jouw bedrijfsvoering.

Naar de tool

Minder gedoe. Meer besparen.

q-park

Q-park

Laat je klanten voordelig parkeren in een Q-Park garage. Wie vooraf op de Q-Park site reserveert en maximaal drie uur parkeert, krijgt tot 50 procent korting op het parkeertarief.
Lees verder
embrosa

Embrosa

Speciaal voor INretail-leden hebben we met Embrosa de Instagram-voor-beginners-workshop gemaakt. Deze cursus bestaat uit 10 lessen voor 30 euro.

Lees meer
Reviewmarketing | Klanten Vertellen

Klantenvertellen

Vraag jouw klanten eens hoe ze het shop-moment hebben ervaren. Fijn om te horen als het positief is hé? Met Klantenvertellen verzamel je online reviews en kan iedereen zien hoe fijne winkel jij hebt.
Lees meer
Multiply

Multiply

Hoe verbind jij online met jouw klanten? Daar helpt Multiply jou mee, hét bureau voor online marketing, SEA, SEO, social marketing en e-mailmarketing.
Lees meer
Edith van Heijningen

Edith van Heijningen

Branchespecialist mode