Verkoop je private label in de EU? Bereid je dan voor op het Digital Product Passport
Verkoop jij kleding, schoenen, ander textiel of meubels op de Europese markt als producent of als (van buiten de EU) importerende retailer? Dan gaat de verplichting voor het Digitaal Product Paspoort (DPP) al vanaf 2027 – of kort daarna – ook voor jouw organisatie gelden en is het dus belangrijk om je hierop voor te bereiden.
Het DPP is een digitaal document met gedetailleerde informatie over de hele levenscyclus van een product van grondstofwinning tot afvalverwerking. Hiermee krijgen ketenpartijen, consumenten en andere stakeholders inzicht in de sociale- en milieu impact van een product.
Tuinbranche Nederland, INretail en GS1 organiseren samen een webinar op 2 juni met de ins- en outs over het DPP. Zo weet je wat de EU-regelgeving vraagt, wat voor tools en standaarden om data vast te leggen en te delen er al zijn én hoe je nu kunt beginnen. Uiteraard is er uitgebreid de tijd om je vragen te stellen. Het webinar is bedoeld voor iedereen die binnen de organisatie werkt aan traceerbaarheid, duurzaamheid of inkoop en productontwikkeling.
Praktisch
- Datum: 2 juni 2025
- Tijd: 12:00 – 13:30 uur
- Locatie: Online webinar
- Alleen toegankelijk voor leden van Tuinbranche Nederland en INretail (gratis). Zowel leden van INretail als leden van Tuinbranche Nederland kunnen zich aanmelden via onderstaand formulier.