Bijl Blogt: Over authenticiteit gesproken

Vragen?
Bel ondernemersservice!
088 973 06 00

Heb je soms ook het gevoel dat alles móet veranderen en niets meer bij het oude kan blijven? Het lijkt alsof de wereld sneller draait dan ooit tevoren.

Laat jij je gek maken met de gedachte: ‘Als ik niet mee ga, dan lig ik er dan uit?’. Herken jij dit?

Loopbaan

Mijn verkoopcarrière begon op de Nieuwendijk in Amsterdam. Ik begon als zaterdagkracht bij HIJ mannenmode (nu WE fashion). Na mijn dienstplicht wisselde ik mijn bijbaantje in voor een vaste baan met carrièremogelijkheden. Het waren voor mij mooie jaren bij HIJ. Als vervangend bedrijfsleider werkte ik in diverse filialen in Amsterdam, Haarlem en Alkaar. Daarnaast was ik een jaar verkoopmanager in het filiaal in Osdorp. Ik loop nog regelmatig over ‘De Dijk’. Hij is nog even druk, smal en lang. Toch is er veel veranderd.

Doorgroeien

Het pandje waar ik ooit begon is recent omgebouwd tot een van de eerste nieuwe denim stores van het WE concern, Blue store. C&A verbouwde twee jaren geleden groot en er kwam een megagrote Primark van 10.000m2. Recent werd de kleine Van Haren winkel omgetoverd tot een grote zaak met impact. Jack & Jones opende recent een van de eerste Jeans Intelligence Studio stores. Mooi om te zien hoe bedrijven investeren en zich profileren.

Traktatie

In mijn tijd trakteerden we na een drukke zaterdagverkoop op iets lekkers. Nadat we alles hadden opgeruimd en alle kleding weer was uitgelijnd, genoten we van een kroket of ijsje van Van De Linde. Ik kan je verzekeren: beide producten zijn een feestje om te eten. Geweldig om te zien dat je met goede producten en authenticiteit kan overleven. Het gaat er daarbij niet om of het in Amsterdam of elders is.

Blijf jij jezelf?

Elke stad of dorp heeft wel zijn portfolio aan unieke ondernemers, die ongeacht de snelheid waarmee dingen veranderen, in de kern bij zichzelf blijven. Zoals Van De Linde dat al sinds 1928 doet. Ik heb diep respect voor zowel ondernemers die uniek zijn omdat ze in zichzelf geloven en blijven investeren, ze zich steeds aanpassen of juist blijven wie ze zijn. Ken jij van die mooie ondernemers die groot of klein al jaren zichzelf zijn?

Goede verkopen!

Tags
Contactpersoon
Harry Bijl
Harry Bijl
Inspiratie en Innovatie
06 209 609 65

Recent nieuws

  • open

    Profiteer van sfeer: 3 factoren die jouw winkel vooruit helpen

    Nieuws
    dinsdag, 14 november 2017
    December, de maand die in het teken staat van de vele feestdagen, gezelligheid en natuurlijk sfeer. Overal zijn straten en huizen rijk versierd en zoeken mensen elkaar op. Maar hoe zorg je ervoor dat ook jouw winkel sfeervol is en dat toevallige passanten nieuwsgierig worden, zonder dat je het assortiment tekort doet?
    Profiteer van sfeer: 3 factoren die jouw winkel vooruit helpen
  • open

    Samen kom je verder

    Nieuws
    woensdag, 8 november 2017
    Mijn collega’s en ik krijgen regelmatig de meest uitlopende vragen over collectieve oplossingen. Maar de laatste tijd krijgen wij steeds vaker dezelfde vraag gesteld vanuit ondernemers:
    Samen kom je verder
  • open

    Een dag speciaal voor jou!

    Nieuws
    woensdag, 8 november 2017
    In Nederland tellen we ruim 1,7 miljoen ondernemers. En daar ben jij er één van! We mogen er af en toe best even bij stilstaan dat jij en je collega-ondernemers Nederland een stukje mooier maken. Samen maken jullie steden, dorpen en buitgebieden aantrekkelijk en interessant.
    Een dag speciaal voor jou!
  • open

    Bijl Blogt: Zien we het niet meer?

    Nieuws
    vrijdag, 3 november 2017
    Er is altijd veel gedoe over de professionaliteit en betrokkenheid van mensen die werken op een winkelvloer. Een grote groep winkelbezoekers is vooringenomen. Ze zijn er vaak van overtuigd dat werken in een winkel voor ‘simpele zielen’ is.
    Bijl Blogt: Zien we het niet meer?

Gerelateerd aan dit artikel

Delen