Welke invloed heb jij op mens en maatschappij?

Vragen?
Bel ondernemersservice!
088 973 06 00

Werken in de retail is awesome en zeker als het extra inhoud en betekenis geeft aan je baan. Natuurlijk geldt het simpelweg voor ons allemaal dat er geld verdiend moet worden, want niemand anders betaalt jouw rekeningen. Maar het betekent veel meer dan alleen geld verdienen.

Wat er zich achter het doek afspeelt

Werken in een winkelomgeving is complexer dan vele denken. Jezelf kunnen verplaatsen in andere mensen, dienstbaar zijn, mensen gelukkig maken en samen de doelen halen, dat moet van nature in je zitten. Daarom wil je als ondernemer het liefst alleen mensen inzetten die de perfecte inborst en vaardigheden hebben. Je hebt namelijk een sterk team nodig, want alles draait om de ultieme gastervaring.

‘Wij zoeken…’

Het is goed om te zien dat steeds meer ondernemers zich bewust zijn van het feit dat ze mensen met extra kwaliteiten op de werkvloer nodig hebben. Alleen dan kan je jouw gasten gelukkig maken. Een briefje op de etalage ‘Wij zoeken…’  straalt niet echt een serieuze ambitie uit, of wel? Recruitment maakt steeds meer gebruikt van professionele mogelijkheden. Je ziet steeds vaker dat bedrijven via eigen netwerken, recruitment bureaus en met inzet van video’s heel exact zijn in welke type collega ze zoeken.

‘‘Het is ongelofelijk belangrijk om mensen in te zetten die begrijpen wat een mens beweegt, wenst en raakt. Alleen dan kan je goed helpen.’’

Goede service is de norm

Elke gast in een winkel verwacht goed geholpen te worden. Daar kan je in de toekomst niet meer mee concurreren. De juiste kennis hebben en gasten tevreden stellen, is voor beginners. Als je wilt verrassen, dan moet je meer voor mensen betekenen. En als je betekenisvol bent voor mensen, dan ga je naar de premium league. En dat doe je door meer te doen dan wat van je wordt verwacht.

Maatschappelijke relevantie

Als je in de toekomst mensen blij wilt maken, dan is het zaak dat je in het hart van mensen terecht komt en blijft. Als je jouw eigen sociale hart oprecht kan laten spreken, dan zullen mensen jou waarderen en geloven. Hoe je dat doet, dat is een persoonlijke zaak. Zo zijn er ondernemers die mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt een kans geven. Of maken bewuste en impactvolle productkeuzes, waarbij de footprint centraal staat of de producten een tweede leven krijgen.

Mensen blij maken is noodzakelijk en het voelt lekker. Als je oprecht iets betekend voor mens en maatschappij, dan krijg je ‘vleugels’!
Wiil jij mensen blij maken, maar zoek je nog naar inspiratie?

Ga dan mee met de Stadssafari!

 

Tags
Contactpersoon
Harry Bijl
Harry Bijl
Inspiratie en Innovatie
06 209 609 65

Recent nieuws

  • open

    Bijl blogt: Het Hoeragevoel voor iedereen

    Nieuws
    vrijdag, 16 februari 2018
    Een bezoek brengen aan een winkel voelt voor mij altijd als: ‘Hoera, ik mag op ontdekkingstocht!’ In winkels gebeurt er namelijk altijd iets. Een nieuwe collectie, een verandering of de leuke mensen die er werken. Ik hou daarvan!
    Bijl blogt: Het Hoeragevoel voor iedereen
  • open

    Onderzoek: werknemers en hun (financiële)zorgen

    Nieuws
    dinsdag, 13 februari 2018
    De persoonlijke situatie van werknemers kan invloed hebben op hun functioneren, bijvoorbeeld als ze zorgen hebben. Als werkgever kun je te maken krijgen met werknemers die financiële problemen hebben, of die de (zware) taak van mantelzorger hebben.
    Onderzoek: werknemers en hun (financiële)zorgen
  • open

    Hoera, het boek loopt lekker!

    Nieuws
    vrijdag, 9 februari 2018
    Op 11 december lag er een dik pak sneeuw en de barre weersomstandigheden dwongen ons om de boeklancering van het boek ‘Hoera ik heb een winkel’ te cancelen. Nu, dik zes weken later, kunnen we er wel een beetje om lachen. Al meer dan 1100 exemplaren kregen een nieuw baasje.
    Hoera, het boek loopt lekker!
  • open

    Cijfers liegen niet

    Nieuws
    vrijdag, 9 februari 2018
    Ik merk elke dag weer dat het sturen op cijfers voor ondernemers cruciaal is. Helaas kom ik alleen nog te veel ondernemers tegen die nog aan het wachten zijn op de jaarcijfers en nog niet weten wat het resultaat was over 2017. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
    Cijfers liegen niet

Gerelateerd aan dit artikel

Delen