Welke invloed heb jij op mens en maatschappij?

Vragen?
Bel ondernemersservice!
088 973 06 00

Werken in de retail is awesome en zeker als het extra inhoud en betekenis geeft aan je baan. Natuurlijk geldt het simpelweg voor ons allemaal dat er geld verdiend moet worden, want niemand anders betaalt jouw rekeningen. Maar het betekent veel meer dan alleen geld verdienen.

Wat er zich achter het doek afspeelt

Werken in een winkelomgeving is complexer dan vele denken. Jezelf kunnen verplaatsen in andere mensen, dienstbaar zijn, mensen gelukkig maken en samen de doelen halen, dat moet van nature in je zitten. Daarom wil je als ondernemer het liefst alleen mensen inzetten die de perfecte inborst en vaardigheden hebben. Je hebt namelijk een sterk team nodig, want alles draait om de ultieme gastervaring.

‘Wij zoeken…’

Het is goed om te zien dat steeds meer ondernemers zich bewust zijn van het feit dat ze mensen met extra kwaliteiten op de werkvloer nodig hebben. Alleen dan kan je jouw gasten gelukkig maken. Een briefje op de etalage ‘Wij zoeken…’  straalt niet echt een serieuze ambitie uit, of wel? Recruitment maakt steeds meer gebruikt van professionele mogelijkheden. Je ziet steeds vaker dat bedrijven via eigen netwerken, recruitment bureaus en met inzet van video’s heel exact zijn in welke type collega ze zoeken.

‘‘Het is ongelofelijk belangrijk om mensen in te zetten die begrijpen wat een mens beweegt, wenst en raakt. Alleen dan kan je goed helpen.’’

Goede service is de norm

Elke gast in een winkel verwacht goed geholpen te worden. Daar kan je in de toekomst niet meer mee concurreren. De juiste kennis hebben en gasten tevreden stellen, is voor beginners. Als je wilt verrassen, dan moet je meer voor mensen betekenen. En als je betekenisvol bent voor mensen, dan ga je naar de premium league. En dat doe je door meer te doen dan wat van je wordt verwacht.

Maatschappelijke relevantie

Als je in de toekomst mensen blij wilt maken, dan is het zaak dat je in het hart van mensen terecht komt en blijft. Als je jouw eigen sociale hart oprecht kan laten spreken, dan zullen mensen jou waarderen en geloven. Hoe je dat doet, dat is een persoonlijke zaak. Zo zijn er ondernemers die mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt een kans geven. Of maken bewuste en impactvolle productkeuzes, waarbij de footprint centraal staat of de producten een tweede leven krijgen.

Mensen blij maken is noodzakelijk en het voelt lekker. Als je oprecht iets betekend voor mens en maatschappij, dan krijg je ‘vleugels’!
Wiil jij mensen blij maken, maar zoek je nog naar inspiratie?

Ga dan mee met de Stadssafari!

 

Tags
Contactpersoon
Harry Bijl
Harry Bijl
Inspiratie en Innovatie
06 209 609 65

Recent nieuws

  • open

     Een plein vol inspiratie

    Nieuws
    Eergisteren, 16 oktober 2017
    Nog nooit gingen de spontane aanmeldingen van het INretail ledenevent zo snel. Waar dat aan ligt?
     Een plein vol inspiratie
  • open

    Foutieve berichtgeving over gif in matras

    Nieuws
    vrijdag, 13 oktober 2017
    De Consumentenbond heeft op haar site foutief over het BASF incident gepubliceerd o.b.v. verouderde informatie. Dit leidt tot media- en mogelijk consumentenvragen.
    Foutieve berichtgeving over gif in matras
  • open

    5 tips om diefstal tegen te gaan

    Nieuws
    donderdag, 12 oktober 2017
    De donkere dagen staan weer voor de deur. Dagen waarop criminelen extra actief worden. Diefstal kost je als ondernemer veel tijd en geld.
    5 tips om diefstal tegen te gaan
  • open

    Onherkenbaar op de camera

    Nieuws
    woensdag, 11 oktober 2017
    Drie op de tien winkels hebben geen bewakingscamera’s, dat schrijft het AD. Dat betekent dat ongeveer driekwart van de winkeliers wel camerabeveiliging heeft. Dat is op zich een mooi begin, maar de kwaliteit van de beelden laat vaak nog te wensen over.
    Onherkenbaar op de camera

Gerelateerd aan dit artikel

Delen