Planning Ontwikkelprogramma

1. Purpose

In de module ‘purpose’  leer je de relevantie van een goede purpose en hoe een visie met een maatschappelijk doel verder gaat dan winst. Dit doen we via een hoorcollege, winkelbezoeken, en een online workshop om je eigen purpose te ontwikkelen en presenteren.

Module:PurposeTijdstipLocatie
Dag 1maandag 2 september 202410.00 – 17.00Utrecht Centrum
Dag 2maandag 9 september 202410.00 -13.00midden v/h land n.t.b.
Dag 3week 12 of 13 2025op afspraakonline
Dag 4maandag 14 april 202510.00 -13.00INretail Zeist

2. Tijdsgeest

In de module ‘tijdgeest’ duiken we dieper in op het begrijpen en navigeren van de veranderende tijdsgeest en trends. We verkennen hoe maatschappelijke, culturele en technologische ontwikkelingen van invloed zijn op consumentengedrag en de manier waarop bedrijven opereren.

Module:TijdsgeestTijdstipLocatie
Dag 1woensdag 2 oktober 202410.00 – 12.00online

3. Klantreis

In de module ‘klantreis’ leer je hoe je zelf aan de slag kunt gaan om de klantreis van jouw klanten in kaart te brengen. Theorie, bedrijfsbezoeken en praktische tools helpen je de klantreis van jouw klanten te analyseren. 

Module:KlantreisTijdstipLocatie
Dag 1maandag 7 oktober 202410.00 – 17.00Midden van het land n.t.b.
Dag 2woensdag 16 oktober 202410.00 -12.00online
Dag 3woensdag 6 november 202410.00 -12.00online

4. Duurzaam ondernemen

In de module ‘duurzaam ondernemen’ behandelen we hoe duurzaamheid kan bijdragen aan het aantrekken en behouden van klanten.  We behandelen ondernemers die duurzaamheid in hun strategie hebben opgenomen en we bekijken hoe jij dit ook in jouw organisatie kunt toepassen.

Module:Duurzaam ondernemenTijdstipLocatie
Dag 1maandag 13 januari 202510.00 – 17.00INretail Zeist
Dag 2woensdag 29 januari 202510.00 -12.00online

5. A. en B. klanten

In de module ‘a en b klanten’ leggen we uit hoe je je meeste belangrijke klanten begrijpt en leer je te voorspellen welke klanten de meeste waarde generen in de toekomst. Gastsprekers delen hun aanpak en ervaringen om duurzame groei en winstgevendheid te realiseren. 

Module:A. en b. klantenTijdstipLocatie
Dag 1maandag 3 februari 202510.00 – 17.00INretail Zeist
Dag 2maandag 10 maart 202510.00 -12.00online

6. Samenwerken

In de module ‘Samenwerken’ verken je de mogelijkheden van samenwerking met andere retailers of ondernemers uit verschillende branches om een onderscheidende propositie te ontwikkelen. Een ‘retail safari’ laat je kennis maken met praktijkvoorbeelden.

Module:SamenwerkenTijdstipLocatie
Dag 1maandag 3 maart 202510.00 – 17.00INretail Zeist
Dag 2maandag 17 maart 202510.00 -12.00online

7. Efficiënter werken

In de module ‘efficiënter werken’ leer je welke technologieën bijdragen aan een verhoogde efficiënte en omzet. In een college behandelen we verschillende soorten technologie en de toepasbaarheid. Bedrijfsbezoeken geven inzicht in de toepassing in de praktijk.  

Module:Efficiënter werkenTijdstipLocatie
Dag 1maandag 17 maart 202510.00 – 17.00INretail Zeist
Dag 2woensdag 9 april 202510.00 -12.00online

8. Arbeidsmarkt

In de module ‘arbeidsmarkt’ ontdek je wie de medewerkers van de toekomst zijn en welke verwachtingen zij hebben. Gastsprekers, best practices en onderzoeken helpen je een goede werkgever te zijn.  

Module:ArbeidsmarktTijdstipLocatie
Dag 1maandag 24 maart 202510.00 – 17.00INretail Zeist
Dag 2woensdag 21 mei 202510.00 -12.00online

9. Producten/diensten aanbod

In de module ‘productaanbod’ onderzoek je nieuwe kansen buiten je huidige productaanbod en bepaal je de toegevoegde waarde daarvan. We bespreken onderzoeksmethoden, experimenten en richten ons op nieuwe doelgroepen. 

ModuleProductaanbodTijdstipLocatie
Dag 1woensdag 2 april 202510.00 -12.00online

10. Van klant naar mens

In de module ‘van klant naar mensrelatie’ leer je hoe je de klantbenadering naar een mensgerichte aanpak verandert. Onderzoeken en workshops zoals ‘zien en gezien worden’ helpen je om dit voor elkaar te krijgen. Daarnaast delen we succesverhalen van andere ondernemers. 

Module:Van klant naar mensLocatieTijdstip
Dag 1woensdag 14 mei 202510.00 – 12.00online
Dag 2maandag 26 mei 202510.00 – 12.00online

11. Canvas-B model

In de module ‘Canvas businessmodel’ leer je hoe het model kan helpen om inzichtelijk te maken hoe je als bedrijf waarde creëert, levert en dit vastlegt. Je moet flexibel in blijven spelen op de veranderende klantvraag. We behandelen de theorie en bezoeken een bedrijf met een goed ontwikkeld canvasmodel.  

Module:Canvas-B modelLocatieTijdstip
Dag 1maandag 2 juni 202510.00 – 17.00INretail Zeist
Dag 2woensdag 11 juni 202510.00 -12.00online

12. Financiële businessmodel

In de module ‘financiële businessmodellen’ ontwikkel je een toekomstgericht financieel businessplan. Je krijgt inzicht in de bedrijfsvoering, samenwerking, groeipotentieel, risico’s en onzekerheden. Best practices en gastsprekers komen aan bod.

Module:Financiële businessmodelTijdstipLocatie
Dag 1maandag 16 juni 202510.00 – 17.00INretail Zeist

13. Reflectie totale programma

Alleen voor deelnemers die het totale ontwikkelprogramma volgen. Dit is een terugkomdag met de gehele groep waarbij aan elkaar gepresenteerd wordt.

Module:Reflectie totale programmaTijdstipLocatie
Dag 1maandag 23 juni 202510.00 -13.00 INretail Zeist