Planning Ontwikkelprogramma
1. Purpose
In de module ‘purpose’ leer je de relevantie van een goede purpose en hoe een visie met een maatschappelijk doel verder gaat dan winst. Dit doen we via een hoorcollege, winkelbezoeken, en een online workshop om je eigen purpose te ontwikkelen en presenteren.
Module: | Purpose | Tijdstip | Locatie |
Dag 1 | maandag 2 september 2024 | 10.00 – 17.00 | Utrecht Centrum |
Dag 2 | maandag 9 september 2024 | 10.00 -13.00 | midden v/h land n.t.b. |
Dag 3 | week 12 of 13 2025 | op afspraak | online |
Dag 4 | maandag 14 april 2025 | 10.00 -13.00 | INretail Zeist |
2. Tijdsgeest
In de module ‘tijdgeest’ duiken we dieper in op het begrijpen en navigeren van de veranderende tijdsgeest en trends. We verkennen hoe maatschappelijke, culturele en technologische ontwikkelingen van invloed zijn op consumentengedrag en de manier waarop bedrijven opereren.
Module: | Tijdsgeest | Tijdstip | Locatie |
Dag 1 | woensdag 2 oktober 2024 | 10.00 – 12.00 | online |
3. Klantreis
In de module ‘klantreis’ leer je hoe je zelf aan de slag kunt gaan om de klantreis van jouw klanten in kaart te brengen. Theorie, bedrijfsbezoeken en praktische tools helpen je de klantreis van jouw klanten te analyseren.
Module: | Klantreis | Tijdstip | Locatie |
Dag 1 | maandag 7 oktober 2024 | 10.00 – 17.00 | Midden van het land n.t.b. |
Dag 2 | woensdag 16 oktober 2024 | 10.00 -12.00 | online |
Dag 3 | woensdag 6 november 2024 | 10.00 -12.00 | online |
4. Duurzaam ondernemen
In de module ‘duurzaam ondernemen’ behandelen we hoe duurzaamheid kan bijdragen aan het aantrekken en behouden van klanten. We behandelen ondernemers die duurzaamheid in hun strategie hebben opgenomen en we bekijken hoe jij dit ook in jouw organisatie kunt toepassen.
Module: | Duurzaam ondernemen | Tijdstip | Locatie |
Dag 1 | maandag 13 januari 2025 | 10.00 – 17.00 | INretail Zeist |
Dag 2 | woensdag 29 januari 2025 | 10.00 -12.00 | online |
5. A. en B. klanten
In de module ‘a en b klanten’ leggen we uit hoe je je meeste belangrijke klanten begrijpt en leer je te voorspellen welke klanten de meeste waarde generen in de toekomst. Gastsprekers delen hun aanpak en ervaringen om duurzame groei en winstgevendheid te realiseren.
Module: | A. en b. klanten | Tijdstip | Locatie |
Dag 1 | maandag 3 februari 2025 | 10.00 – 17.00 | INretail Zeist |
Dag 2 | maandag 10 maart 2025 | 10.00 -12.00 | online |
6. Samenwerken
In de module ‘Samenwerken’ verken je de mogelijkheden van samenwerking met andere retailers of ondernemers uit verschillende branches om een onderscheidende propositie te ontwikkelen. Een ‘retail safari’ laat je kennis maken met praktijkvoorbeelden.
Module: | Samenwerken | Tijdstip | Locatie |
Dag 1 | maandag 3 maart 2025 | 10.00 – 17.00 | INretail Zeist |
Dag 2 | maandag 17 maart 2025 | 10.00 -12.00 | online |
7. Efficiënter werken
In de module ‘efficiënter werken’ leer je welke technologieën bijdragen aan een verhoogde efficiënte en omzet. In een college behandelen we verschillende soorten technologie en de toepasbaarheid. Bedrijfsbezoeken geven inzicht in de toepassing in de praktijk.
Module: | Efficiënter werken | Tijdstip | Locatie |
Dag 1 | maandag 17 maart 2025 | 10.00 – 17.00 | INretail Zeist |
Dag 2 | woensdag 9 april 2025 | 10.00 -12.00 | online |
8. Arbeidsmarkt
In de module ‘arbeidsmarkt’ ontdek je wie de medewerkers van de toekomst zijn en welke verwachtingen zij hebben. Gastsprekers, best practices en onderzoeken helpen je een goede werkgever te zijn.
Module: | Arbeidsmarkt | Tijdstip | Locatie |
Dag 1 | maandag 24 maart 2025 | 10.00 – 17.00 | INretail Zeist |
Dag 2 | woensdag 21 mei 2025 | 10.00 -12.00 | online |
9. Producten/diensten aanbod
In de module ‘productaanbod’ onderzoek je nieuwe kansen buiten je huidige productaanbod en bepaal je de toegevoegde waarde daarvan. We bespreken onderzoeksmethoden, experimenten en richten ons op nieuwe doelgroepen.
Module | Productaanbod | Tijdstip | Locatie |
Dag 1 | woensdag 2 april 2025 | 10.00 -12.00 | online |
10. Van klant naar mens
In de module ‘van klant naar mensrelatie’ leer je hoe je de klantbenadering naar een mensgerichte aanpak verandert. Onderzoeken en workshops zoals ‘zien en gezien worden’ helpen je om dit voor elkaar te krijgen. Daarnaast delen we succesverhalen van andere ondernemers.
Module: | Van klant naar mens | Locatie | Tijdstip |
Dag 1 | woensdag 14 mei 2025 | 10.00 – 12.00 | online |
Dag 2 | maandag 26 mei 2025 | 10.00 – 12.00 | online |
11. Canvas-B model
In de module ‘Canvas businessmodel’ leer je hoe het model kan helpen om inzichtelijk te maken hoe je als bedrijf waarde creëert, levert en dit vastlegt. Je moet flexibel in blijven spelen op de veranderende klantvraag. We behandelen de theorie en bezoeken een bedrijf met een goed ontwikkeld canvasmodel.
Module: | Canvas-B model | Locatie | Tijdstip |
Dag 1 | maandag 2 juni 2025 | 10.00 – 17.00 | INretail Zeist |
Dag 2 | woensdag 11 juni 2025 | 10.00 -12.00 | online |
12. Financiële businessmodel
In de module ‘financiële businessmodellen’ ontwikkel je een toekomstgericht financieel businessplan. Je krijgt inzicht in de bedrijfsvoering, samenwerking, groeipotentieel, risico’s en onzekerheden. Best practices en gastsprekers komen aan bod.
Module: | Financiële businessmodel | Tijdstip | Locatie |
Dag 1 | maandag 16 juni 2025 | 10.00 – 17.00 | INretail Zeist |
13. Reflectie totale programma
Alleen voor deelnemers die het totale ontwikkelprogramma volgen. Dit is een terugkomdag met de gehele groep waarbij aan elkaar gepresenteerd wordt.
Module: | Reflectie totale programma | Tijdstip | Locatie |
Dag 1 | maandag 23 juni 2025 | 10.00 -13.00 | INretail Zeist |