Training: Hoe word je een klantenmagneet?

Trek klanten aan met een onweerstaanbare winkelbeleving

In deze eendaagse training ontdek je wat klanten écht belangrijk vinden – en hoe jij dat vertaalt naar een onweerstaanbare winkelbeleving. Gebaseerd op inzichten uit de verkiezing De Leukste Winkel van Nederland, praktijkvoorbeelden én ervaringen van collega-ondernemers.

Tijdens deze dag werk je aan jouw eigen winkelbeleving. Aan de hand van klantinzichten, concrete praktijkvoorbeelden en slimme werkvormen ontdek je wat past bij jouw merk, jouw doelgroep en jouw stijl van ondernemen.

Je werkt onder andere met:

  • De 5 succesfactoren van ‘de leukste winkels’
  • Voor-de-deur-verleiding (etalage, socials, zichtbaarheid)
  • Storytelling en visuele beleving
  • Klantgericht innoveren
  • Werkbladen: quickscan, inspiratiekaart, belevingsscan & actieplan
  • Reflectie op jouw ondernemerschap

Leerdoelen 

Na deze module: 

  • Heb je concrete ideeën om jouw winkel aantrekkelijker en zichtbaarder te maken
  • Weet je wat winkels ‘de leukste’ maakt in de ogen van klanten
  • Verleid je klanten al vóór de voordeur – via etalage, social media en sfeer
  • Zet je jouw ondernemerskwaliteiten bewuster in om klanten te binden
  • Ga je naar huis met een actieplan dat je morgen al kunt uitvoeren

Wat levert het je op?

  • Meer klanten op de vloer – doordat jouw winkel aantrekkelijker en onderscheidender wordt
  • Betere mond-tot-mondreclame – door een beleving waar mensen over praten
  • Direct toepasbare acties – die bijdragen aan meer zichtbaarheid én conversie
  • Sterkere klantbinding – door persoonlijke service en herkenning
  • Energie en inspiratie – om met focus aan je winkel te bouwen

“Je werkt in één dag aan de aantrekkingskracht van je winkel – van buiten én van binnen.”

Programma 

10:00 Inloop & welkom
10:30 Kennismaking & verwachtingen
11:15 Wat vindt de klant écht leuk?
12:15 Lunch
13:00 Verleiding vóór de voordeur
13:45 Van klantinzicht naar winkelbeleving
14:45 Actieplan & quick wins
15:45 Reflectie & commitment 16:00 Afsluiting

Voor wie is deze training bedoeld

Voor ondernemers en (winkel)managers in de retail die hun winkel willen laten uitblinken in klantbeleving. Ongeacht het niveau of type winkel: deze training biedt inspiratie en houvast voor iedereen die werk wil maken van groei.

Praktisch

  • Datum & tijd: Mail voor interesse nieuwe datum
  • Duur van de module: 6 uur 
  • Locatie: Restaurant Se7en, Mariaplaats 7, Utrecht 
  • Kosten: €225 excl. btw – Leden krijgen €150 excl. btw korting
  • Aantal plekken: 24 
  • Trainer(s) / spreker(s): Joyce Verdijk  
  • Vorm: Workshop / interactieve sessie 
  • Partnerorganisatie: De Leukste Winkel van Nederland
  • Wat neem je mee? Een foto van je etalage en een recente social media-post 
Meld je hier aan!

Vervolgstappen na aanmelding 

  • Na je bestelling ontvang je van ons direct de bevestigingsmail. 
  • Je krijgt toegang tot ons community platform om met andere deelnemers en mentoren in contact te komen. 
  • Een week voor de start ontvang je op de mail alle praktische informatie nogmaals op de mail van ons. 
  • Na elke module ontvang je alle presentaties, tools en overige materialen van ons op de dag zelf en in je mail. 
  • LET OP: Annuleren kan kosteloos tot twee weken voor de start van de module. Bij annuleringen binnen twee weken is restitutie helaas niet mogelijk. Bij bijzondere omstandigheden kun je contact met ons opnemen om de opties te bespreken. 
Meld je hier aan!
Floor Hogervorst

Floor Hogervorst

Projectleider INretail Ontwikkelprogramma

Ik wil graag lid worden

Leden kunnen altijd rekenen op juridisch en zakelijk advies op maat, zij krijgen toegang tot een groot bestand aan voorbeelddocumenten en contracten, trainingen en evenementen.