Ontwikkelprogramma – Klantreis

Weet jij hoe jouw klant zijn reis met jouw merk beleeft?

Leer met expert Ferdinand Jaspers (Erasmus) hoe je echt in de huid kruipt van je klant. Deze module geeft je de juiste tools en kennis om de volledige klantreis – van oriëntatie tot herhaalaankoop – in kaart te brengen en te verbeteren. Zo wordt elke stap een bewuste, positieve ervaring. 

Wat je gaat leren 

  • Klanten en klantwensen in kaart brengen met een stappenplan dat je direct kunt toepassen.  
  • Klantwensen concreet maken.  
  • Keuzes maken op basis van klantdata en prioriteiten stellen.  
  • Verbetermogelijkheden daadwerkelijk realiseren. 

Wat het je oplevert in de praktijk 

  • Een direct toepasbaar stappenplan voor het maken van een klantreis  
  • Verbeteringen in klanttevredenheid, merkbetrokkenheid en uiteindelijk verkoopresultaat  
  • Een duidelijke roadmap om concrete acties uit te voeren na afloop 

Voor wie deze module bedoeld is (instapniveau) 

Voor ondernemers, managers en medwerkers in non-food retail die stapsgewijs customer experience willen optimaliseren, van oriëntatie tot service. Ook als je geen lid bent bij ons, ben je natuurlijk welkom!

Leerdoelen 

  • Begrijpen wat een klantreis is en welke fases daarbij horen 
  • Klantwensen structureren en prioriteren met je eigen stappenplan 
  • Touchpoints analyseren en optimaliseren 
  • Verbeteringen doorvoeren en borgen met praktische tools 
  • Zelf een klantreis creëren en deze toepassen in je bedrijfsvoering 

Programma

Fysieke dag – 24 november 2025 (10:00 – 17:00, INretail Zeist) 
Tijdens deze interactieve trainingsdag wisselen theorie en praktijk elkaar af. Je leert hoe je een klantreis opbouwt én past het direct toe op je eigen praktijk. 

Onderwerpen: 

  • Introductie klantreis 
  • Lean en de klantreis 
  • Naar de klant luisteren 
  • Randvoorwaarden van een goede klantreis 
  • Stappenplan klantreis maken: 
  • Doel bepalen 
  • Scope afbakenen 
  • Touchpoints en emoties in kaart brengen 
  • Klantreis tekenen 
  • Verbeteren, verfijnen & delen 
  • Evalueren & implementeren 
  • Tips & tricks 

Online vervolgsessie – 3 december 2025 (10:00 – 12:00, online) 
In deze sessie sluiten we aan bij de behoeften van de groep. Je krijgt aanvullende tips en tricks en kunt vragen stellen over jouw uitgewerkte klantreis of toepassing in de praktijk. 

Praktisch

  • Datum & tijd: Fysieke bijeenkomst: 24 november 2025, 10:00 – 17:00
  • Duur van de module: Totaal: 8 uur (6 uur fysiek, 2 uur online) 
  • Locatie: INretail, Zeist + online (Teams of Zoom) 
  • Kosten: €225 excl. btw – Leden krijgen €150 excl. btw korting
  • Aantal plekken: Maximaal 24 deelnemers 
  • Trainer / spreker: Ferdinand Jaspers – expert klantreis en innovatie, verbonden aan Erasmus Centre for Entrepreneurship 
  • Vorm: Interactieve training met praktijkoefeningen en online terugkommoment 
  • Partnerorganisatie: Erasmus Centre for Entrepreneurship 
Meld je hier aan!

Vervolgstappen na aanmelding

  • Na je bestelling ontvang je van ons direct de bevestigingsmail. 
  • Je krijgt toegang tot ons community platform om met andere deelnemers en mentoren in contact te komen. 
  • Een week voor de start ontvang je op de mail alle praktische informatie nogmaals op de mail van ons. 
  • Na elke module ontvang je alle presentaties, tools en overige materialen van ons op de dag zelf en in je mail. 
  • LET OP: Annuleren kan kosteloos tot twee weken voor de start van de module. Bij annuleringen binnen twee weken is restitutie helaas niet mogelijk. Bij bijzondere omstandigheden kun je contact met ons opnemen om de opties te bespreken.
Meld je hier aan!
Floor Hogervorst

Floor Hogervorst

Projectleider INretail Ontwikkelprogramma

Ik wil graag lid worden

Leden kunnen altijd rekenen op juridisch en zakelijk advies op maat, zij krijgen toegang tot een groot bestand aan voorbeelddocumenten en contracten, trainingen en evenementen.