Geen vraag te gek
088 973 06 00

Bijl Blogt: Het ultieme paskamerplezier

Toen online een beetje begon op te komen, hoorde je mensen regelmatig zeggen: ‘Handig toch, dat laten bezorgen en dan alles thuis in de vertrouwde paskamer passen?’

De keerzijde van online bestellen 

Nu veel van ons kleding online bestellen, komen we er ook achter dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik neem geen pakjes meer aan voor de buren. Zij mogen winkelen dan wel niets vinden, maar ik vind het niets om al die pakjes aan te nemen. Die staan soms dagen in de weg. En als je al iets bestelt, hoeveel bedrijven geven exact aan wanneer jouw pakje wordt bezorgd? En wat een gedoe als je een pakje retour moet sturen dat niet voldoet aan de verwachting. Gelukkig zijn we allemaal verschillend en kopen we ook niet op dezelfde manier.

De lekkerste plek om te winkelen

Er zijn winkels waar je keer op keer heel graag komt. Daar kan je kiezen, passen en slagen. Je wordt geïnspireerd en het passen voelt veel beter dan bij jou thuis. Desnoods ga je daar als het druk is in je onderbroek in de winkel staan. Gelukkig weten deze winkels dat we een hekel hebben aan te weinig of slechte paskamers. Zij bieden paskamers met overzicht, ruimte, comfort en rust. Vroeger dachten winkels: ‘Doe maar een kleine paskamer met een kleine spiegel en slecht licht.’ Want? Dan moet de klant uit de paskamer komen en kan de verkoper de dialoog aangaan. Ook na een goed gesprek of stijladvies willen klanten wellicht in alle rust zelf de aankoop overwegen. De betere winkels hebben daarom heerlijke paskamers en gunnen jou dat eigen beslismomentje. Dit zijn de winkels die jouw taal spreken.

De perfecte Paskamer

Dankzij neurologie leren wij steeds meer over ons koopgedrag. We begrijpen steeds vaker waarom iets wel of niet lukt als het om koopkeuzes gaat. Kijkend naar paskamers is er dus een afbreukrisico. Als het proces niet lekker verloopt, gaat de koop niet door. Omgekeerd geldt hetzelfde. Als iemand met mooie spullen en de juiste maten de paskamer ingaat, dan kan je een koopbeslissing positief stimuleren. Op de grootste retail beurs, de EuroShop, zag ik een hele mooie oplossing om iemand voor de spiegel te laten shinen. De juiste (warme) belichting heeft een positieve invloed op het zelfvertrouwen van de potentiele koper. Sommige winkels werken zelfs met drie lichtstanden voor verschillende uitgaansgelegenheden, waardoor elke product perfect tot zijn recht komt.

Wauw, dat is toch super? Ik zou zeggen: ‘Die investering levert je direct omzet op.’  

BewarenBewaren

Delen