Bijl Blogt: Het ultieme paskamerplezier

Vragen?
Bel ondernemersservice!
088 973 06 00

Toen online een beetje begon op te komen, hoorde je mensen regelmatig zeggen: ‘Handig toch, dat laten bezorgen en dan alles thuis in de vertrouwde paskamer passen?’

De keerzijde van online bestellen 

Nu veel van ons kleding online bestellen, komen we er ook achter dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik neem geen pakjes meer aan voor de buren. Zij mogen winkelen dan wel niets vinden, maar ik vind het niets om al die pakjes aan te nemen. Die staan soms dagen in de weg. En als je al iets bestelt, hoeveel bedrijven geven exact aan wanneer jouw pakje wordt bezorgd? En wat een gedoe als je een pakje retour moet sturen dat niet voldoet aan de verwachting. Gelukkig zijn we allemaal verschillend en kopen we ook niet op dezelfde manier.

De lekkerste plek om te winkelen

Er zijn winkels waar je keer op keer heel graag komt. Daar kan je kiezen, passen en slagen. Je wordt geïnspireerd en het passen voelt veel beter dan bij jou thuis. Desnoods ga je daar als het druk is in je onderbroek in de winkel staan. Gelukkig weten deze winkels dat we een hekel hebben aan te weinig of slechte paskamers. Zij bieden paskamers met overzicht, ruimte, comfort en rust. Vroeger dachten winkels: ‘Doe maar een kleine paskamer met een kleine spiegel en slecht licht.’ Want? Dan moet de klant uit de paskamer komen en kan de verkoper de dialoog aangaan. Ook na een goed gesprek of stijladvies willen klanten wellicht in alle rust zelf de aankoop overwegen. De betere winkels hebben daarom heerlijke paskamers en gunnen jou dat eigen beslismomentje. Dit zijn de winkels die jouw taal spreken.

De perfecte Paskamer

Dankzij neurologie leren wij steeds meer over ons koopgedrag. We begrijpen steeds vaker waarom iets wel of niet lukt als het om koopkeuzes gaat. Kijkend naar paskamers is er dus een afbreukrisico. Als het proces niet lekker verloopt, gaat de koop niet door. Omgekeerd geldt hetzelfde. Als iemand met mooie spullen en de juiste maten de paskamer ingaat, dan kan je een koopbeslissing positief stimuleren. Op de grootste retail beurs, de EuroShop, zag ik een hele mooie oplossing om iemand voor de spiegel te laten shinen. De juiste (warme) belichting heeft een positieve invloed op het zelfvertrouwen van de potentiele koper. Sommige winkels werken zelfs met drie lichtstanden voor verschillende uitgaansgelegenheden, waardoor elke product perfect tot zijn recht komt.

Wauw, dat is toch super? Ik zou zeggen: ‘Die investering levert je direct omzet op.’  

BewarenBewaren

Tags
Contactpersoon
Harry Bijl
Harry Bijl
Inspiratie en Innovatie
06 209 609 65

Recent nieuws

  • open

    Groeien dankzij crowdfunding

    Nieuws
    Gisteren, 19 april 2018
    Astrid en Pim Duetz namen onlangs negentien Adam-winkels over uit het faillissement van McGregor. Het benodigde groeigeld (1,75 miljoen euro) kwam via crowdfunding binnen. Met de bank, waar Duetz eerst aanklopte, viel niets te regelen.
    Groeien dankzij crowdfunding
  • open

    Hoe zet ik een verwerkingsregister op?

    Nieuws
    Gisteren, 19 april 2018
    Een van de eerste verplichtingen die om de hoek komt wanneer je aan de slag gaat met de nieuwe privacywetgeving is het opzetten van een verwerkingsregister. In dit register neem je op met welke processen binnen de organisatie je persoonsgegevens verwerkt. 
    Hoe zet ik een verwerkingsregister op?
  • open

    De klant kennen zorgt voor meer omzet

    Nieuws
    Eergisteren, 18 april 2018
    ​​​​​​​Een belangrijk maar behoorlijk onderschat onderdeel van ondernemerssucces, is de mate waarin je jouw klanten kent. Wie zijn jouw klanten? Waar komen ze vandaan en hoe kun je ze het beste bereiken?
    De klant kennen zorgt voor meer omzet
  • open

    Rechtbank Raadsels: Wat doe je als de klant de overeenkomst niet nakomt?

    Nieuws
    Eergisteren, 18 april 2018
    Klachten over zaken en ontslag van winkelpersoneel. Typische retailkwesties die voor een rechtsbijstandsjurist of accountant Rechtbank Raadsels blijven. Door de jarenlange ervaring in de retailbranche procederen onze juristen met succes!
    Rechtbank Raadsels: Wat doe je als de klant de overeenkomst niet nakomt?

Gerelateerd aan dit artikel

Delen