Bijl Blogt: Het ultieme paskamerplezier

Vragen?
Bel ondernemersservice!
088 973 06 00

Toen online een beetje begon op te komen, hoorde je mensen regelmatig zeggen: ‘Handig toch, dat laten bezorgen en dan alles thuis in de vertrouwde paskamer passen?’

De keerzijde van online bestellen 

Nu veel van ons kleding online bestellen, komen we er ook achter dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik neem geen pakjes meer aan voor de buren. Zij mogen winkelen dan wel niets vinden, maar ik vind het niets om al die pakjes aan te nemen. Die staan soms dagen in de weg. En als je al iets bestelt, hoeveel bedrijven geven exact aan wanneer jouw pakje wordt bezorgd? En wat een gedoe als je een pakje retour moet sturen dat niet voldoet aan de verwachting. Gelukkig zijn we allemaal verschillend en kopen we ook niet op dezelfde manier.

De lekkerste plek om te winkelen

Er zijn winkels waar je keer op keer heel graag komt. Daar kan je kiezen, passen en slagen. Je wordt geïnspireerd en het passen voelt veel beter dan bij jou thuis. Desnoods ga je daar als het druk is in je onderbroek in de winkel staan. Gelukkig weten deze winkels dat we een hekel hebben aan te weinig of slechte paskamers. Zij bieden paskamers met overzicht, ruimte, comfort en rust. Vroeger dachten winkels: ‘Doe maar een kleine paskamer met een kleine spiegel en slecht licht.’ Want? Dan moet de klant uit de paskamer komen en kan de verkoper de dialoog aangaan. Ook na een goed gesprek of stijladvies willen klanten wellicht in alle rust zelf de aankoop overwegen. De betere winkels hebben daarom heerlijke paskamers en gunnen jou dat eigen beslismomentje. Dit zijn de winkels die jouw taal spreken.

De perfecte Paskamer

Dankzij neurologie leren wij steeds meer over ons koopgedrag. We begrijpen steeds vaker waarom iets wel of niet lukt als het om koopkeuzes gaat. Kijkend naar paskamers is er dus een afbreukrisico. Als het proces niet lekker verloopt, gaat de koop niet door. Omgekeerd geldt hetzelfde. Als iemand met mooie spullen en de juiste maten de paskamer ingaat, dan kan je een koopbeslissing positief stimuleren. Op de grootste retail beurs, de EuroShop, zag ik een hele mooie oplossing om iemand voor de spiegel te laten shinen. De juiste (warme) belichting heeft een positieve invloed op het zelfvertrouwen van de potentiele koper. Sommige winkels werken zelfs met drie lichtstanden voor verschillende uitgaansgelegenheden, waardoor elke product perfect tot zijn recht komt.

Wauw, dat is toch super? Ik zou zeggen: ‘Die investering levert je direct omzet op.’  

BewarenBewaren

Contactpersoon
Harry Bijl
Harry Bijl
Inspiratie en Innovatie
06 209 609 65

Recent nieuws

  • open

    Omzetkengetallen per branche

    Nieuws
    Vandaag, 19 juli 2018
    Ben jij samen met jouw gemeente bezig met het opstellen van een detailhandelsvisie, waaruit naar voren moet komen of er wel of geen uitbreidingsmogelijkheden zijn in jouw gemeente en of winkelgebied? Dan kan het rapport Omzetkengetallen jou en de gemeente helpen de goede keuzes te maken.
    Omzetkengetallen per branche
  • open

    Een dag uit het leven van de bedrijfsadviseur: Gaan we verkopen of toch doorgaan?

    Nieuws
    Gisteren, 18 juli 2018
    Of ik een ondernemer meteen wilde terugbellen voor een afspraak, hij wilde zijn zaak zo snel mogelijk verkopen, hij was er helemaal klaar mee, al die zeurende klanten en hij verdiende er ook nog eens niks mee. Hij had hulp nodig.
    Een dag uit het leven van de bedrijfsadviseur: Gaan we verkopen of toch doorgaan?
  • open

    WOW, wat een uitnodiging tot samenwerken!

    Nieuws
    Gisteren, 18 juli 2018
    Het is fijn om te ervaren dat verschillende ondernemers de kans zien om met stylisten beter samen te werken. Retailers en fabrikanten benaderen mij om te sparren over plannen om events en bijeenkomsten te organiseren.
    WOW, wat een uitnodiging tot samenwerken!
  • open

    Bijl Blogt: Onbekend maakt onbemind

    Nieuws
    Eergisteren, 17 juli 2018
    Je hoort het bijna dagelijks: ‘Je moet vanuit je eigen kracht werken, de klant kennen, big data toepassen en samenwerken in platformen’. Simpel toch? Ik denk van niet, want het begint met het begrijpen wat jou en anderen boeit en bindt.
    Bijl Blogt: Onbekend maakt onbemind

Gerelateerd aan dit artikel

Delen