Bijl Blogt: Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

Vragen?
Bel ondernemersservice!
088 973 06 00

Als je door de straten loopt en een winkel binnengaat, dan draait het maar om één ding: Voelt het lekker en word je er blij van? Niets is belangrijker voor jouw gasten.

Je merkt direct of een omgeving lekker aanvoelt. Je wordt emotioneel geraakt als je verrassend en oprecht wordt begroet. In een paar seconden is de toon gezet en de rest van het verloop bepaald. Professionele verkopers weten dat gevoel te versterken, heerlijk! Dat is naar mijn mening zelfs belangrijker dan hoe de winkel eruitziet.

Het moeilijkste is simpel voetballen

Er van uitgaand dat de spullen in jouw winkel wel oké zijn en dat de inrichting van deze tijd is, dan is het vooral de houding en het gedrag van het hele team dat telt. Ik hoor nu mensen denken: ‘‘Logisch toch. What’s new?’’ Johan Cruijff zei ooit: ‘‘Voetbal is heel simpel, maar het moeilijkste is simpel voetballen.’’

Hoe simpel moet het dan zijn? Dat is een interessante vraag voor het eerstvolgende overleg met jouw team. Hoe kunnen jullie samen op een eenvoudige manier impact creëren op de gasten? Ga samen uit je dak en verzin unieke begroetingen of doe iets opvallends in de winkel. Doe anderen vooral niet klakkeloos na. Bedenk voor wie jullie het doen en beperk je niet te snel door te denken wat het gaat kosten. De vraag is: Wat gaat het jullie opleveren als de mensen heel blij worden van een bezoek aan de winkel?

De kracht van eenvoud

De kracht van onvergetelijke momenten creëren zit vaak in de eenvoud. Om iets wat simpel lijkt goed uit te oefenen, moet je samen regelmatig oefenen. Inspireer en help elkaar. Bovenal wil je als gast in een winkel voelen dat je gemeend welkom bent. Je verwacht leuke aandacht en desgewenst hulp. Investeren in de persoonlijke ontwikkeling en vaardigheden van het team is de belangrijkste taak van de ondernemer.  

Betrek jij jouw team?

Attendeer jouw team ook op de site www.werkindewinkel.nl daar staan binnenkort wat interessante webinars klaar.

Ga naar Werk in de Winkel

Tags
Contactpersoon
Harry Bijl
Harry Bijl
Inspiratie en Innovatie
06 209 609 65

Recent nieuws

  • open

    Groeien dankzij crowdfunding

    Nieuws
    Gisteren, 19 april 2018
    Astrid en Pim Duetz namen onlangs negentien Adam-winkels over uit het faillissement van McGregor. Het benodigde groeigeld (1,75 miljoen euro) kwam via crowdfunding binnen. Met de bank, waar Duetz eerst aanklopte, viel niets te regelen.
    Groeien dankzij crowdfunding
  • open

    Hoe zet ik een verwerkingsregister op?

    Nieuws
    Gisteren, 19 april 2018
    Een van de eerste verplichtingen die om de hoek komt wanneer je aan de slag gaat met de nieuwe privacywetgeving is het opzetten van een verwerkingsregister. In dit register neem je op met welke processen binnen de organisatie je persoonsgegevens verwerkt. 
    Hoe zet ik een verwerkingsregister op?
  • open

    De klant kennen zorgt voor meer omzet

    Nieuws
    Eergisteren, 18 april 2018
    ​​​​​​​Een belangrijk maar behoorlijk onderschat onderdeel van ondernemerssucces, is de mate waarin je jouw klanten kent. Wie zijn jouw klanten? Waar komen ze vandaan en hoe kun je ze het beste bereiken?
    De klant kennen zorgt voor meer omzet
  • open

    Rechtbank Raadsels: Wat doe je als de klant de overeenkomst niet nakomt?

    Nieuws
    Eergisteren, 18 april 2018
    Klachten over zaken en ontslag van winkelpersoneel. Typische retailkwesties die voor een rechtsbijstandsjurist of accountant Rechtbank Raadsels blijven. Door de jarenlange ervaring in de retailbranche procederen onze juristen met succes!
    Rechtbank Raadsels: Wat doe je als de klant de overeenkomst niet nakomt?

Gerelateerd aan dit artikel

Delen