Uit onderzoek bleek dat vooral jongeren een negatief beeld hebben van werken in de retail. In tijden van krapte op de arbeidsmarkt ziet INretail kans om dit negatieve imago positief te beïnvloeden. Dat deden we in 2022 met de campagne; He jij! Kom werken in de winkel. Midden april van dit jaar hebben we hier gevolg aan gegeven met een nieuwe campagne; (on)gewoon talent.
Meer over de campagne
In de campagne, die zich voornamelijk richt op jongeren tussen de 16 en 27 jaar, worden (on)gewone situaties in retail non-food winkels met een humoristische knipoog uitvergroot. De talenten van de medewerkers op de vloer komt vervolgens naar voren in hoe zij met deze absurde situaties omgaan. De boodschap is dan ook: (on)gewone situaties, vragen om (on)gewoon talent. Talent waarvan jij denkt dat het heel gewoon is, kan goed van pas komen bij een baan in de winkel. Je bent dus vaker geschikt dan je denkt.
Jongeren kunnen hun talenten vervolgens ontdekken in de talententest; een laagdrempelige online quiz die inzicht geeft in welke talenten de invuller bezit en hoe die van pas komen bij een baan in de retail. En natuurlijk krijgen relevante retail vacatures op de vacaturesite wonen en op platform Werk in de Winkel extra aandacht in deze campagneperiode.
Ben je benieuwd naar de campagnepagina en de video voor jouw branche?
Bekijk de campagnepagina hierDoe mee!
De campagne wordt vooral online – op TikTok en Instagram – geboost onder de doelgroep. Maar, hoe zichtbaarder de campagne door het land is, hoe groter het succes en hoe meer potentiële medewerkers we kunnen enthousiasmeren voor het vak. Ook in de winkelstraten is het daarom belangrijk dat deze boodschap zo goed mogelijk zichtbaar wordt. Download en print de gratis campagneposter voor jouw branche en hang ‘m op in jouw winkel! Wil je de video’s delen op jouw kanalen of wil je de bekendheid van de campagne inzetten om nieuwe medewerkers te werven voor je winkel? Download dan de gratis toolkit voor retailondernemers.
Download de gratis campagneposters Download de gratis toolkit