Geen vraag te gek
088 973 06 00

Bijl blogt: Geschiedenis schrijven in de keukenbranche

Niets is zo mooi als bedrijven die geschiedenis schrijven, omdat ze in staat zijn zich decennia lang aan te passen. Het gaat vaak over the new kid in town of startups, terwijl er pareltjes zijn die minstens zoveel aandacht verdienen.

Als je als Nederlands bedrijf sinds 1937 volumes kan verkopen in de keukenbranche, dan kan je gerust stellen dat je geschiedenis schrijft. Bruynzeel keukens is zo’n bedrijf. Zo’n stille reus waar alles gaat om ‘het thuis gevoel’ van de klant. Ze schreeuwen niet van de daken waar ze allemaal voor staan en wat ze weten te realiseren. We mogen als Nederlanders trots zijn op dit soort bedrijven.

Spraakmakende innovatie

Het is lovenswaardig wat Bruynzeel, sinds de tijd van de spraakmakende designer Piet Zwart, in de breedte van hun operatie aan innovatie doet. Zo haalden ze recent de pers, omdat ze stoppen met de ‘van voor prijzen aanpak’ waar de branche zich veel door laat leiden. Ze hebben hoge normen als het gaat om duurzaam produceren en de footprint.

Gelukkig zijn er veel zelfstandige MKB keukenbedrijven, die ook mooie keukens verkopen, die ergens voor staan en mensen blijmaken. Toch vind ik dat ik aandacht mag vragen voor het bijzondere concept, dat sinds deze maand operationeel is in Bergen op Zoom. Alle complimenten aan het Team van Bruynzeel, dat deze zeer vernieuwende store wist te realiseren.

Welkom thuis

Ik was onlangs op bezoek in deze prachtige store en kreeg daar een zeer professionele rondleiding van Manon. Het was een 1,5 uur durend feestje en ik viel van de ene verbazing in de andere. Heerlijk om te vernemen hoe dit spraakmakende keukenconcept tot stand kwam.

De interne organisatie dacht op alle fronten mee en na een gedegen klantonderzoek ging het team, samen met een extern bureau, aan de slag. In amper 5 maanden werd de complete store neergezet, inclusief alle vernieuwingen.

De naam zegt precies waar het over gaat ‘bij jou thuis’. Er zijn hele inspirerende lifestyle keukenopstellingen geëtaleerd. Heldere en sprekende doelgroep voorbeelden, waar je het thuis gevoel en de praktische toepassingen maximaal kunt ervaren. Hier begrijpen ze dat mensen verschillende klantreizen doormaken. De een wil alles vanuit de thuis situatie ontdekken en configureren, de ander wil graag maximale hulp in de store. Je kunt zelfs thuis al starten en het bij Bruynzeel op een groot scherm samen met de adviseur bekijken of finetunen.

Sfeerimpressie

Deze nieuwe keuken store voelt als thuiskomen en je ervaart  dat ze begrijpen wat je wilt en nodig hebt om te kunnen kiezen. Het is een store die wederom geschiedenis schrijft in het lange bestaan van de firma. En oh, wat voelt het goed als medewerkers met zoveel trots hun bedrijf ‘verkopen’, door te laten zien hoe ze de klanten hun unieke thuis gevoel kunnen bezorgen.  

Voor een sfeerimpressie bezoek je de keuken store in Bergen op Zoom, of kijk je hier:

Delen