Geen vraag te gek
088 973 06 00

De gouden middelvinger

De week van Jan Meerman | week 46 | 2019

 

De week van Jan Meerman | week 46 | 2019

Op een van de hoogste gebouwen van Den Haag wordt binnenkort een gigantisch geveldoek onthuld met een honderd meter hoge gouden middelvinger. Deze middelvinger is het symbool van non-food retailers die het beleid van de regering niet langer pikken. Anders dan de boeren en de bouwers hebben winkeliers gekozen voor publieksvriendelijke acties. Zo zullen er honderdvijftig gouden middelvingers worden uitgedeeld aan alle Tweede Kamerleden, staatssecretarissen en ministers omdat ze geen van allen echt iets doen aan de teloorgang van de winkelier. Het protest wordt verder ondersteund met de bouw van een erehaag met gouden middelvingers langs iedere toegangsweg naar Den Haag en er worden bij alle vestingen van INretail-leden kerstbomen bezorgd met een versiering van gouden middelvingers. Burgers die willen meedoen aan de actie kunnen bij INretail een gratis sticker aanvragen. Ikzelf zal de eerste gouden middelvinger aan Mark Rutte overhandigen. Daarbij ontvangt hij een brief van een onderneemster uit Sneek, die exact verwoordt wat er onder retailers leeft. 

Beste meneer Meerman,

Hoeveel leden hebben u al gevraagd om te gaan staken, het Malieveld vol te zetten? Wij hebben weliswaar geen stikstofprobleem, of PFAS in de grond, maar kampen met een optelsom van regels en verplichtingen die ons nekt. Alsjeblieft Jan! Wij zijn te braaf! Te stil! Terwijl onze winkels om zeep worden geholpen. Het zijn de niet nagekomen beloftes, hoge belastingen, het parkeerbeleid in gemeenten en de buitenlandse onlinegiganten die ongehinderd hun gang mogen gaan. Zelf zit ik in de specialistische detailhandel. Ik heb nog wel kansen, maar veel van mijn collega-winkeliers kunnen geen kant meer op. Zo langzamerhand besef ik me, dat ik gelukkig kan zijn met de mogelijkheden die ik nog heb, maar hoe lang is dat nog?

Vriendelijke groet, Ingrid Kramer, Ills Lingerie

Ik geef eerlijk toe, toen ons reclamebureau met het idee van de gouden middelvinger kwam, heb ik heel even overwogen om er mee in te stemmen. Per slot van rekening was er veel voor hun belangrijkste argument te zeggen: het Haagse beleid wordt door retailers ervaren als één grote uitgestoken middelvinger. Ook zag ik de toegevoegde waarde van een geheel andere aanpak. Want hoe breng je de politiek in beweging?

Toch knarste de hamvraag: is dat met een opgestoken middelvinger? Doet dat recht aan onze boodschap? Is dat wie we (willen) zijn?

‘Nee’, zei ik tegen de beteuterd kijkende meneer van het reclamebureau. Dan nog liever een protesttocht naar het Malieveld of staken.

Alhoewel, zou de politiek dan wel bereid zijn te luisteren?

Ik waag het betwijfelen. Boeren en bouwers mogen dan weliswaar rekenen op brede steun in de samenleving, het kabinet heeft tot op heden nog geen van hun eisen ingewilligd. Hoop energie dus, bitter weinig effect. Wat koop je daarvoor?

Daarom hebben we bij INretail besloten het anders te doen. Zo zullen deze week alle fractiewoordvoerders in de Tweede Kamer met mkb-beleid in hun portefeuille deze brief ontvangen. Dat geldt ook voor Mona Keijzer en een aantal Kamerleden die bereid is op basis van concrete punten moties in te dienen. De inhoud van de brief is gebaseerd op de noodkreet van Ingrid Kramer uit Sneek. We roepen onder meer op om de btw te verlagen, de btw op Chinese postpakketjes fors te verhogen, werkgeverschap te belonen, boetes op flexibele arbeid in te trekken en winkeliers de ruimte te geven voor extra verdienmogelijkheden zoals horeca.

Deze brief wordt gedeeld met alle landelijke dagbladen en nieuwsplatforms. Aan INretail-leden wil ik vragen om de brief zoveel mogelijk naar diverse politici in Den Haag te sturen. Dat doe je met een druk op de knop (zie onderstaande instructie).

Ik zal er de komende periode volop aan werken om met politici in gesprek en in debat te gaan over de problemen in de retail. Er moeten oplossingen komen. Vergeet niet dat er in 2021 weer wordt gestemd. Aan verkiezingsthema’s wordt al weer gewerkt. En geen politicus wil straks een middelvinger krijgen in het stemhokje. Zeker niet van kiezers die verantwoordelijk zijn voor 800.000 banen in dit land.

Dat is een gouden middelvinger.

Jan Meerman

Stuur zelf ook de brief naar Tweede Kamer leden. Dat doe je als volgt.

1. Bedenk een variant* op de onderwerpregel: 'Stop de veenbrand!'
*Dit is belangrijk om te voorkomen dat het spamfilter actief wordt

2. Klik op onderstaande button en verzend. 

Klik hier om de brief te verzenden

 

 

 

Delen

Reacties

Frida Hojrup Maandag, 06 januari 2020
De branchevereniging roept zijn leden op de brief zoveel mogelijk naar Kamerleden te sturen. Meerman belooft de komende tijd met politici 'in gesprek en in debat' te gaan over de problemen in de retail. De winkeliersvereniging overwoog een campagne met deze afbeelding van een gouden middelvinger. Beeld INretail
Filip fraikin Vrijdag, 15 november 2019
Reactie uit Belgie. En wij in Belgie maar denken dat in NL alles beter werkt dan bij ons. Blijkbaar niet dus..... Ik ,en een groep van collega schoenverkopers hebben een goed jaar geleden de gelegenheid gehad om met Eric van Rosmalen te discuteren over de toekomst van de kleine winkelier. Toen al was hij bezig om de politiekers in Den Haag wakker te schudden. Mag het enige troost zijn : ook in B ziet het er niet goed uit voor vele collega's in het modesegment. Wekelijks sluiten er kleine winkels, vaak na 3 of 4 generaties.... Online, kortingen , outletcentra, consument die andere prioriteiten heeft dit alles doet velen de das om! En dan EUROPA : regels en wetten die ons geen goed doen...blijkbaar mogen wij niks meer verdienen, alleen de consument is belangrijk en moet alles aan de laagste prijs moeten kunnen kopen. Belgie heeft nu ook al een tijdje " koppelverkoop" en dat heeft de modesector helemaal overhoop gehaald. We geven nu bijna 6 maanden per jaar korting omdat de "grote jongens" dat ook doen...alleen onze marges kunnen dit niet aan. Wat ik niet begrijp is dat de politiek in NL alweer goedkeuring gegeven heeft om OUTLETCENTRA te bouwen. Dus die actie met de middelvinger is gewoonweg super bedacht! Kan ook in B van pas komen, politiekers bij ons zijn nog erger dan bij jullie vrees ik....... Succes,
Frank de Puijt Donderdag, 14 november 2019
Leuk bedacht en dekt zeker de lading maar wie gaat er nu in gesprek met iemand die begint met zijn middelvinger opsteken?! Inderdaad deze keer de juiste keuze om dat in ieder geval niet te doen. Voor hetgeen nu is voor gekozen kan het reclamebureau alvast aan de slag om de overtreffende trap te gaan verzinnen want hiermee gaan we weinig ambtenaren wakker maken vrees ik..
Sebastiaan Donderdag, 14 november 2019
Poeh Poeh. Niet sjiek, niet netjes. nou nou. Laten we het even zeggen zoals het is. In Nederland worden de MKB retailers als jaren verguisd door de politiek. We zijn de motor maar alle regels worden opgesteld om ons dwars te zitten. De politiek laat zich alleen leiden door emotie. Voorbeeld. 98% van alle werkgevers wil goed werkgeverschap. 2% maakt misbruik van de regels. De regels worden aangepast zodat deze 2% een nieuwe manier moet vinden en vindt om, om de regels heen te blijven werken. Gevolg 98% van de werkgevers komt met regels die onhanteerbaar zijn. Blijkbaar is dus de enige manier om de politiek te kakken te zetten, want dan worden de regels gemaakt om de situatie onder controlle te krijgen. Dan komt er een idee voor een actie waarbij geen geweld wordt gebruikt Waarbij geen wegen worden geblokkeerd waarbij geen overlast voor onze klanten wordt veroorzaakt doordat we dicht zouden gaan vanwege een staking Die zeker door de media zal worden opgepakt Waar de media op de juiste manier de druk op kan voeren bij de politiek En dan gaan we het dus niet doen omdat het niet chique is. Nee blijf lekker praten. Dat doen jullie al jaren. Koninklijke inretail maakt ondernemen makkelijk. dat zal je aan moeten passen. Onderneemt makkelijk, want als we ook maar enige weerstand verwachten dan passen we gelijk. Jullie zijn er blijkbaar niet voor ons, maar voor jullie zelf. Waar zijn de posters te bestellen!!!!!
Edwin Donderdag, 14 november 2019
Helaas kan ik de brief niet versturen. Er is iets mis met de geadresseerden. Graag aanpassen zodat dit alsnog mogelijk is.
peerke Woensdag, 13 november 2019
GOUDEN middelvinger... geniaal idee! Je wilt toch dat het opvalt?? Wellicht wat "plat" maar ik schat zomaar in dat je met dit reclamebureau zeker komt tot een kleine aanpassing die nog steeds de lading dekt! Go, go, go! Inzetten !!
Harrie van der Velde Woensdag, 13 november 2019
Beste Jan, Men hief het glas, deed een plas en alles bleef zoals het was…. Een briefje sturen heeft totaal geen effect, die briefjes ontvangen de dames en heren iedere dag… De voorgestelde actie van het reclame bureau zou er in ieder geval voor hebben gezorgd dat de media dit oppakt. Afgelopen zondag (10 november) werd in Buitenhof nog eens duidelijk dat de politici zich met name laten leiden door wat de pers/ media oppakt…. Een middelvinger is niet echt chique maar geeft wel de gewenste (pers) aandacht! Luister naar je achterban en geef vol gas! (Maar niet harder dan 100 km per uur natuurlijk ;)) Warme groet, Harrie van der Velde
A.C. Vso Woensdag, 13 november 2019
Best Jan, In deze brief mis ik nog een aantal punten. De verzendkosten in rekening brengen voor pakjes uit China, want gratis opsturen kan gewoon niet. Een pakje in Nederland kost al € 6,95 en € 13,00 tot 19,50 voor de rest van Europa. Een ander punt is dat er groothandels zijn die met prijzen op internet staan die alleen voor bedrijven bedoelt zijn. De consument ziet deze prijs ook en als je de adviesprijs hanteert, dan wordt je nog voor oplichter uitgemaakt en dat je woekerwinsten maakt. Deze bedrijven leveren ook nog aan particulieren. Aan deze oneerlijke concurrentie moet wat gedaan worden, anders blijven er helemaal geen winkels meer over.
Rob Adriaans Woensdag, 13 november 2019
Inretail is de slappe hap van Nederland. Al jaren laat Inretail ons in de steek. Kijk naar de ontwikkeling van de Outlet centra in Nederland. De grootschalige winkel ontwikkeling in de periferie. De ongebreidelde groei van het aantal M2 winkelgebied. Inretail gaf niet thuis en liet ons stikken. Dat was 20 jaar geleden al zo. Jan het is nu 5 over 12. De beuk erin of stop met je inretail. Wij kunnen zo niet meer verder. En stop die idioot van een Rutten die heel Nederland naar de klooten helpt met zijn dom gelag en zijn dommen uitspraken. Bij hem klotst het geld tegen de plinten. Bij ons klotst niets meer.
Jeanette. Weggemans Woensdag, 13 november 2019
Ook ik zou graag de gouden middenvinger willen geven aan deze regering, misschien niet sjiek? Ik vindt hoe de grootste werkgever van Nederland wordt behandelt ook niet sjiek en dat is nog zachtjes uitgedrukt. Ik vindt het hierboven aangegeven idee het gouden middelvingertje bij onze uitlatingen op social media ook een goede! Maar laten we er nu maar eens echt hard ingaan want de tijd van praten is zeker voorbij. Een kwartaal geen BTW betalen allemaal en dan eens kijken waar ze het geld vandaan willen halen. En BTW op webwinkels in China (meteen doen) de Trump manier werkt ook voor Amerika is ook niet sjiek maar zorgt er wel voor dat de economie In ons eigen land een kans krijgt en niet zoals nu, dat we al met 10-0 achter staan.
YPC.Janssen Woensdag, 13 november 2019
Brief versturen lukt niet, ik wil wel laten zien dat ik maatregelen noodzakelijk vind, anders gaan we allemaal ten onder.
Erik Woensdag, 13 november 2019
Inretail....Het braafste transgendertje uit de klas...
Peet Koolstra Woensdag, 13 november 2019
En wat als de vaste lasten omlaag gaan, gaan we dat als klant dan ook merken? Ik begrijp echt wel dat zeker bepaalde internetsites de prijs flink drukken. Want een winkel is duurder oa vanwege de vaste lasten die men heeft als huur/pacht, gas en licht, personeel Maar dan zou ik als klant ook graag zien dat als winkels ook een internet verkoop hebben daar de prijzen lager maken, omdat ze daar die kosten niet hebben. Maar dan komen er ook nog bezorgkosten bij! Dus is men duurder uit dan het te gaan halen in de winkel.
Gert Woensdag, 13 november 2019
Wat een reacties! Je zal maar in de schoenen staan van Jan Meerman en volgende week een leden event hebben......... Een event waarbij door diverse sprekers en Inretail wordt aangegeven wat je in de toekomst als retailer zou kunnen doen, terwijl uit alle reacties blijkt dat velen zich afvragen of ze nog wel een toekomst hebben.
Maarten Smit Woensdag, 13 november 2019
Beste Jan, Pak ook de gemeente eens aan. Wist je dat er een verschil zit tussen de WOZ tarieven voor ondernemers/zakelijkepanden en particulieren/woonhuizen. Dit gaat om vele euro's en is puur een politieke keuze. Lekker makkelijk de ondernemer uitknijpen en weetje wat het aller mooiste is! Ze mogen toch niet stemmen in de gemeente waar hun winkel staat! PS kom maar met die middelvinger!
Eric van Rosmalen Woensdag, 13 november 2019
er staat een datum verkeerd 2010 moet uiteraard 2020 zijn
Eric van Rosmalen Woensdag, 13 november 2019
Beste Jan, Wat heb je veel losgemaakt met de gouden middelvinger. Door het juist niet te doen dan, bedoel ik cynisch. Het " zou " een gouden zet zijn geweest als je die had durven inzetten. Maar nee het bekende " pappen en nathouden " wat jouw kenmerkende manier van handelen is, wordt weer gebezigd. Ben je nu nog niet wakker , is het nog niet duidelijk wat JOUW leden willen. Ik stel je nog een keer voor om de volgende uitdaging aan te gaan: " vraag JOUW LEDEN nu eens hoe ze naar de ontwikkelingen kijken " !! Stuur een enquête rond met de vraag of ze bereid zijn om het ongenoegen te laten uiten op het Malieveld. Geef de ludieke actie die ik je een jaar geleden heb aangereikt ( vijf minuten in de steden alle winkels dicht om vijf voor twaalf ), om de uitdrukking meer kracht bij te zetten. Betrek daarbij ook andere vertegenwoordigende partijen als MKB Nederland in de persoon van Jacco Vonhof en ONL in de persoon van Hans Biesheuvel, stap over en voorbij aan " oudzeer ", daar waar aanwezig en dien het belang van de retailer. DURF nou eens en zet nou eens door. Nu kan het nog, Alibaba opent volgend jaar een webwinkel in Nederland ook Bol.com gaat vanaf 01-01-2010 kleding aanbieden. Wat is de toekomst van de winkelstraat als jullie vanuit INretail niet verder durven te gaan dan wat " briefjes " aan de politiek toesturen ( chargeer ik nu ). De winkelier is het echt helemaal zat Jan! INretail kan ( nu nog ) geschiedenis schrijven anders denk ik dat INretail geschiedenis wordt!
Gaico Klabbers Woensdag, 13 november 2019
Beste Jan, Je schrijft,,het eindpunt is bijna bereikt,, NEE!! HET EINDPUNT WAS AL LANG BEREIKT!! Kom voor je leden op en luister dat met NETJES overleg geen resultaten geboekt worden. We zijn het beu om als grote melkkoe gebruikt te worden in Den Haag tot dat de uiers helemaal leeg zijn !! Neem je verantwoordelijkheid voor de club waarvoor je staat en niet alleen maar woorden maar daadwerkelijk daden. Aan de slag!! Gaico Klabbers. Klabbers Schoenen. Vleuten.
Roos Woensdag, 13 november 2019
Goedemorgen Jan, Lees net op NOS.nl dat de actie van “De Middelvinger” door Inretail is afgewezen. Niet netjes genoeg. Hoe netjes wordt er met de ons (winkeliers) omgegaan. Durf te organiseren, te doen. Speel geen mooi weer voorzitter. Sta op de barricade. De contributie die wij met z’n allen betalen is bedoeld voor een sterke vertegenwoordiging. Je hebt lang genoeg gepamperd. Onderneem ACTIE.
Brenda Rosendahl Woensdag, 13 november 2019
Dit en dan zeg ik erbij... Zorg dan gelijk dat #BlackFriday ingeruild wordt voor #DropPiet Veel beter voor de kleinere ondernemers. En met klein bedoel ik niet de mega grote winkelketens maar de winkels in jouw buurt, dorp en of stad die zelfstandig ondernemer zijn. Die hun eigen business runnen, die zich niet kunnen permitteren om kortingen tot onder de inkoopprijs te geven. De mensen bij jou in de winkelstraat hebben niets aan black friday maar veel meer aan een Sinterklaasfeest zonder discussie. Wat als de traditie helemaal weg valt...omdat de lol eraf is... Dat doet ook wat met de economie, de kooplust en de omzet. Weg pepernoten....niet meer rendabel als niemand ze koopt... Maar wel korting verwachten op black friday... Als het dan toch zwart moet zijn, doe mij dan maar de Drop Piet... #BrittDekkerforPresident
Ria Theelen Dinsdag, 12 november 2019
Het is altijd beter als niks doen. In mijn ogen nog altijd veel te soft. Maar alle begin is moeilijk. Pas als de helft van de retail banen op de tocht staan zal men in Den Haag wakker worden en bijna is het al zover. ( sociale lasten vanaf 01-01 2020 naar derde rekening over boeken) Ik blijf erbij, in Den Haag zijn ze WAB Succes gewenst.
Eric van Rosmalen Dinsdag, 12 november 2019
Eindelijk, eindelijk, eindelijk, durf je eens iets te doen Jan. Whooaauw je durft een a4 tje of zo aan te bieden....! Wat een geweldige vooruitgang. Ter herinnering, jaren terug heb ik je aangegeven wat er speelt binnen de retail. We hebben elkaar meerdere malen gesproken. Ook ben ik met wat medestanders van mij bij je op bezoek geweest en het enige waar het uiteindelijk om ging, was of ik geen lid van Inretail wilde worden. Je durfde toen niet Jan, bang voor het bestuur waar je verantwoording aan verschuldigd zou zijn, bang voor je achterban, bang voor je relatie met de politici, bang voor alles...! Jij bent helemaal geen ondernemer, maar een bestuurder als verlengstuk van Den Haag, van waar uit je als eerste de” nieuwtjes “ ontvangt en die dan in een wekelijks verhaaltje verpakt. Een gouden middelvinger voor jou, om zo’n kans te laten lopen. Slappe hap as always!!!! Sta nou eens een keer ergens voor man! Laat zien dat je het op wil nemen voor de winkelier! Wel naar den Haag, want de winkeliers worden uiteindelijk extra belast voor het kunnen betalen van de stikstofreductie, de ( extra verhoging van salarissen van )de leraren, de politie, de zorg, de totale ambtenarij en vergeet daarbij vooral “ Brussel “ niet in de komende jaren. Inretail heeft veel leden en zoals al eerder aangegeven, stuur nou eens een enquete rond onder de leden met slechts 2 vragen. Eèn of ze tevreden zijn over het beleid wat Den Haag voert meer specifiek over het begrijpen en behartigen van retailbelangen wat door hen allen de motor van de economie genoemd wordt, en twee, de vraag of ze zich erin kunnen vinden om daar als Inretail actie op te gaan voeren. Ik weet de uitkomst.... zie je op het Malieveld!!
Filipe van den Borne Dinsdag, 12 november 2019
Zojuist onderstaande reactie ontvangen op de mail, nu hopen op een positief vervolg: Geachte mevrouw, mijnheer, Dank voor uw mail. De actie van InRetail doet zijn werk, want ik ontvang van veel van uw collega-ondernemers (vrijwel) identieke oproepen. Ik heb onlangs met een vertegenwoordiging van InRetail en een groep ondernemers gesproken. Op basis daarvan zal ik onderdelen van de inhoud van de brief van InRetail in de behandeling van de begroting van het ministerie van EZK nadrukkelijk over het voetlicht brengen. Ik zal daarin onder meer ingaan op de keerzijde van internetshoppen en het oneerlijke concurrentievoordeel dat platforms hebben door onder meer het niet goed naleven van wet- en regelgeving en het gegeven dat geen invoerrechten en BTW is verschuldigd over spotgoedkope spullen die uit Azië worden geleverd Met vriendelijke groet, William Moorlag Lid Tweede Kamer voor de PvdA Economische Zaken en Klimaat & Landbouw, Visserij en Voedselkwaliteit
Bas Zweert Dinsdag, 12 november 2019
Beste Jan, Brief doorgestuurd onder de titel: De Retail huilt.... Zegt genoeg denk ik. Vriendelijke groet, Bas Zweerts
Michel Noordermeer Dinsdag, 12 november 2019
Ik ben voor de middelvinger. Maar mag van mij ook een andere kleur zijn!
Monique Lemmens Dinsdag, 12 november 2019
De zoveelste brief die waarschijnlijk gewoon aan de kant geschoven wordt... Het is 5 voor 12! Ik vind het een briljante manier om duidelijk te maken dat het ons ondernemers wel heel moeilijk wordt gemaakt en menigeen het water aan de lippen staat. Kleur Nederland maar GOUD. De consument wordt op deze manier visueel geconfronteerd met onze problematiek en shopt hierdoor mogelijk wel bij ons en niet online. Succes allemaal!
Patrick van Dijk Dinsdag, 12 november 2019
Eens met Marcel Emmen en Alexandra. Ik lees ook alleen maar jaar in jaar uit hoe fanatiek Jan wel niet aan het lobbyen is. Maar de resultaten blijven uit. Koopkracht blijft gigantisch achter, btw en accijnzen blijven stijgen. Je kan met geen goed fatsoen zonder een mega risico personeel aannemen. Huren blijven onverminderd hoog, (ondanks lichte daling). En met name buitenlandse internetbedrijven kunnen ongehinderd dumpen op de Nederlandse markt. De winkel dreigt, zoals Alexandra al schreef een soort veredelde etalage te worden. Even de info bij de winkelier halen, en dan bestellen we wel ergens bij een prijsafbreker op internet. Je kan service bieden tot je een ons weegt, maar voor een grote groep deert dit niet. Die varen puur (ik denk vaak gedwongen door gebrek aan koopkracht) op de laagste prijs. U wordt vriendelijk bedankt, we meten nog, we denken er nog even over, of welke smoezen er dan wel niet anders gebruikt worden, om de winkel weer te verlaten. Tijd voor daden! Maak de INRETAIL contributie nu eens ECHT ten gelde!!
Toos v gerwen Dinsdag, 12 november 2019
Ik vindt dat er ook iets moet gebeuren inderdaad weer een aanpassing ivm transitie vergoeding we krijgen steeds meer kosten het wordt er niet leuker op . ik wil ook wel een gouden vinger in mijn etalage voor in de kerstboom zodat we iedereen duidelijk kunnen maken dat er ook aan de ondernemers gedacht moet worden in den Haag
Marco van der LInden Dinsdag, 12 november 2019
Maar als we met zijn alle vinden dat wij gelijk hebben waarom dan niet op de zelfde manier handelen als het kabinet? Door de portemonnee van het kabinet niet meer te vullen. DE BTW AFGIFTE EEN PAAR MAANDEN NIET TE BETALEN. Deze te storten op een rekening die inretail via een notaris behartig. Ja hoop geregel maar het zijn in den haag ook mensen. Maar dan gaan ze misschien inzien dat wij inderdaad de motor zijn van onze industrie. En mensen doen alleen maar iets als ze in hun portemonnee geraakt worden. Kijk maar naar ons :)
Roland Bloemen Dinsdag, 12 november 2019
GOUDEN middelvinger... geniaal idee! Je wilt toch dat het opvalt?? Wellicht wat "plat" maar ik schat zomaar in dat je met dit reclamebureau zeker komt tot een kleine aanpassing die nog steeds de lading dekt! Go, go, go!
Ben Kooyman Dinsdag, 12 november 2019
En waarom dan geen STOP hand????
Roos Dinsdag, 12 november 2019
Beste Jan, Den Haag overrijdt het MKB met een “ strontkar” vol met onmogelijke regels. Wij steken geen vieze middelvinger op maar een “gouden middelvinger”.Top idee van het reclamebureau. Met deze actie op niveau maken we een eigentijds en duidelijke statement. Zet dat door. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Alexandra Dinsdag, 12 november 2019
Beste Jan, Er is al veel gezegd maar niemand heeft het hier over de vastgoedeigenaren die toren hoge huren blijven innen terwijl er jaren leegstand van dezelfde panden is op A1 locatie, in ons geval naast ons en tegenover ons en verderop in de straat. De afwaardering van een pand door leegstand is ook nog eens aftrekbaar van de belasting, zodat hier ook geen stimulerende werking vanuit gaat. De vastgoedeigenaren houden de huur hoog en maakt het niet uit of je vertrekt ja of nee, als het pand maar niet minder waard wordt, "we hebben het pand niet gekocht om minder huur te vangen" werd er gezegd. We ontvangen doodleuk een huurverhoging en betalen inmiddels E4060,- per maand voor 38 M2 in de binnenstad van Den Haag terwijl de omzet erg onder druk staat door de allerlei factoren. Er is veel over te schrijven maar dat is niet aan mij maar ik denk dat dit ook echt een belangrijk aandachtspunt moet zijn voor de deze actie. Maar "O wat een leuk winkeltje is het toch, ik hoop dat jullie het wel volhouden" krijgen we dagelijks te horen. Vervolgens denken ze er nog even over na of ze de aankoop nog even laten afhangen van allerlei invloeden van buitenaf. We worden zo een soort museum en dan krijg je toch subsidie.
Marcel Emmen Maandag, 11 november 2019
Beste Jan Het is jammer dat het reclame bureau met een geniaal idee komt, je dit met ons deelt maar alvorens je achterban om een mening vraagt de keutel al weer intrekt. De tijd van praten, pappen en nathouden is voorbij even zo om netjes of beleeft te blijven. Ik vind het een geniale actie welke publiekelijk heel veel aandacht zal krijgen en het nodige stof zal doen opwaaien. En gebeurt er dan nog niks in Den Haag dan gaan we gewoon door met nog meer gouden acties, ik kan er nog vele bedenken met een gouden randje
Dennie van Herwijnen Maandag, 11 november 2019
Niet lullen maar poetsen. Wat ik merk is dat we al decennia aan het praten zijn met politici. Ze horen je wel, maar luisteren niet. Zonde van de moeite, net als wederom een brief sturen. Ze zullen knikkend hiermee instemmen en je helemaal gelijk geven, maar ik ben net als de anderen die gereageerd hebben bang dat ook dit niet zal helpen. Een gouden middelvinger is geniaal en ik doe daar ook graag aan mee. Niemand zal gaan staken, want dan moet je je toko sluiten en dat is toch weer een gemis qua broodnodige inkomsten. De gouden middelvinger zal voor meer sentiment zorgen onder de burgers, want geen ellenlange files meer vanwege weer een staking. Niet alleen de landelijke politiek is ons probleem. Ook regionaal en gemeentelijk. Politici, kamerleden, statenleden en raadsleden die het allemaal wel snappen, zullen onze actie waarderen en ook ondersteunen. De media zal er bovenop duiken en dat geeft veel meer zendtijd. Daar zijn die politici vooral bang voor, want het enige waar ze aan denken is: krijg ik een volgende keer wel voldoende stemmen? Zij zitten daar niet voor ons, maar voor zichzelf. Bijkomend voordeel is dat wij misschien wat meer medeleven krijgen van de gemakzuchtige consument die wellicht weer eens te porren is om een winkel te bezoeken i.p.v. zich alleen maar online blind te staren op al die onzaligmakende webshops die geen euro meebetalen qua dividendbelastingen en evenementen in de binnensteden. Dat is ook wel fijn met de feestdagen in aantocht. Mijn zegen heb je Jan!
Annemiek van de Laak Maandag, 11 november 2019
Een opgestoken middelvinger is niet sjiek, maar ik ben bang dat de brieven (en ja ik heb hem toch verstuurd) onvoldoende benadrukken hoe zeer ook de retail in de problemen aan het komen is (of al zit). Staken is geen optie, trekkers hebben we niet, maar het zou meer impact mogen en wat mij betreft moeten hebben. Dus Jan ga nog eens met je reclamebureau praten. Hun idee vind ik veel sterker; er moet een beter beeld passen bij onze situatie. Ik heb jullie brief verzonden met de titel: help de retail verzuipt!!
Joyce Richters Maandag, 11 november 2019
Versturen is niet mogelijk...
Jeanette Maandag, 11 november 2019
Eens met Femke ! De lastendruk en regeldruk loopt zo langzamerhand de spuigaten uit. Met brieven alleen komt de politiek niet in beweging. Bovendien mis ik in je verhaal Jan de transitievergoeding voor ex-medewerkers. Dit is niet te begrijpen in tijden van zeer lage werkloosheid en een goede ww-uitkeringssituatie. Nog maar meer lasten voor werkgevers, op die manier kunnen werkgevers schuw worden voor het aannemen van personeel. En inderdaad het imago van de ondernemer is zo vaak slecht in het nieuws, tijd voor verandering, laat facebook en instagram maar goud kleuren!
Femke Maandag, 11 november 2019
Jammer en een gemiste kans, een brief uitdelen zal ons niets helpen. Persoonlijk vind ik een groot geveldoek met een middelvinger niet sjiek maar de tijd van wederom een brief zijn wij toch eigenlijk al voorbij, kom op... Ik ga voor de sticker, de kerstboom en wil ook zo’n beeldje en dat ik mijn profielfoto kan aanpassen met de protest middelvinger erbij! Laat facebook, Instagram maar goud kleuren! Vandaag wederom de slechte werkgever in het nieuws 1.3mln werknemers ervaren teveel werkstress, vorige week het slapend dienstverband wordt door een gerechtelijke uitspraak verboden. Alle reacties gaan over die slechterijk, de geldwolf van een ondernemer die vanuit zijn villa gniffelend slechte plannetjes bedenkt om zijn werknemer te pakken..... met zijn winsten die klotsen tegen de plinten (hier moeten wij een beeldspraak op vinden) En het ergste is nog dat het grote probleem niet wordt gezien, de volgende tegenslag is niet meer op te vangen, de nu al torenhoge lastendruk met bijbehorende regeldruk, kan geen tegenslag meer aan, de BV Nederland zit in een burnout.
sj.lampers Maandag, 11 november 2019
versturen vd brief lukt niet. overigens denk ook ik dat het volk in de haagse kamertjes noch de interesse (corrupt , zelfzuchtig, en onbekwaam) noch de benodigde intelligentie aan boord hebben om de door hen veroorzaakte vernietiging van ons land (aan) te zien (komen). ze leven op een andere planeet, dat is wel duidelijk.
Tjioe Sian Maandag, 11 november 2019
Helaas kan ik de e-mail niet versturen omdat de verschillende e-mail adressen als 1 worden gezien. Kunnen jullie dit aanpassen? met vriendelijke groet, Sian Tjioe PR8
Hugo Vis Maandag, 11 november 2019
Na de veenbrand is alleen nog de verschroeide aarde over en dat is precies de tactiek die Zalando, Bol, Amazon, About You c.s. voor ogen hebben. Handhaving van de wet tegen Geo discriminatie "Geoblocking Regulation (EU) 2018/302” is stap 1 (waar blijf je nou ACM!!) en BTW afdragen aan het land waar de aankoop plaatsvind. VPB gaan deze Giga bedrijven nooit betalen, de top belastingjuristen werken bij de Zalando's van deze wereld en niet bij de overheid.

Reageer