Weet jij hoe het goed blijft?

Een bewust gekozen kledingstuk wil je zo vaak mogelijk dragen. Door je klanten te informeren over de juiste onderhoudsinstructies blijft het langer mooi. En gaat het kapot, dan bied jij mogelijkheden om het te (laten) repareren.

Weet jij hoe het goed blijft? Geef het ook aan je klanten mee.


Weet jij hoe het zit? Test je kennis over meer feiten en fabels.

Vertel hoe jouw producten zo lang mogelijk goed blijven

82% van de Europeanen vindt onderhoudsinstructies voor textiel belangrijk, blijkt uit de nieuwste GINETEX Barometer. 75% wil zelfs extra uitleg op een label.

De wereldwijd bekende GINETEX-onderhoudssymbolen op de labels van jouw textielproducten geven onder andere aan hoe klanten de stof het beste kunnen wassen, strijken en drogen. Voor toepassing van deze logo’s is een licentie nodig. In Nederland is Modint de licentiehouder van de GINETEX-symbolen. Bij deze licentie krijgen producenten ook het logo van het duurzame Clevercare. Op hun website en via de app deelt Clevercare praktische tips over verzorging van stoffen en het verwijderen van vlekken.

Snelle tools
voor jouw klanten

Wat betekenen die symbolen eigenlijk? Hoe was je speciale stoffen? Hoe haal je een vlek uit je favoriete trui? Oma weet raad… of Clevercare! Wijs je klanten op de handige tools om een nieuwe aankoop lang mooi te houden. Zoals de vlekverwijderaar: kies een vlek en het materiaal en Clevercare vertelt hoe je de vlek verwijdert.

Bekijk de tools

Spreek je uit als ambassadeur van Clevercare

Laat zien dat jij je inzet voor een langere levensduur van jouw producten. Informeer klanten via je website. Zo help je hen bewust te kiezen voor producten waar ze lang van kunnen genieten. En waarom niet: spreek je uit als Eco Care Ambassadeur, net als bedrijven als Scotch & Soda, Wibra, Josh V en meer!

Laat zien dat je je inzet

Slimme tips
voor jouw klanten

Het goed onderhouden van je favoriete kleding hoeft niet ingewikkeld te zijn. In deze video deelt Clevercare snelle, praktische tips voor wassen en drogen. Wat is nodig, maar ook: wat kun je laten? Voor jouw klanten allemaal direct toe te passen in hun eigen huis. Geef de tips door voor nog meer draagplezier.

Een gaatje, kapotte rits of een scheur?

Laat jouw klanten weten dat je in jouw winkel reparatieservices aanbiedt en/of samenwerkt met een reparatiewinkel, zoals De Gouden Schaar of De Diamanten Schaar. Laat het zien op je website én in de winkel, bijvoorbeeld bij de kassa, op je winkelruit of -vloer.

Werk je nog niet samen, maar heb je wel interesse om dit op te zetten? Spreek bijvoorbeeld met een externe partij af dat jouw klanten, tot een jaar na aankoop, hun gekochte product met korting bij hen kunnen laten repareren.

Laat je inspireren door ondernemers die dit soort initiatieven al in hun winkel hebben. Zoals De Rode Winkel in Utrecht en Ebb18 in Groningen, die samenwerken met het merk Nudie Jeans en daarmee ook een repairservice in de winkel aanbieden.