De consument IN de spotlight
Elke maand zetten we een ondernemersonderwerp IN de spotlight. Deze maand is dat de consument. De klant die jij graag in jouw winkel wil verwelkomen en terugzien. Die nu het weer kan met open armen wordt ontvangen. Hoe bereik jij jouw klanten? Het aanbod in kanalen is extreem groot, data en wetgeving speelt een steeds grotere rol en de verwachting van de klant wordt alsmaar groter. Alles kan immers 24 uur per dag, 7 dagen per week. In maart daarom de consument IN de spotlight.
Op deze pagina kan je je aanmelden voor INspiratiesessies, meedoen met het INretail Stuurwiel en je alvast verdiepen in het thema consument.
INspiratiemaandag • 21 maart
De derde maandag in maart (de 21e) houden we een INspiratiemaandag. De hele dag organiseren we online en offline sessies over de consument en kan je gratis een uur advies krijgen van een INretail-medewerker naar keuze.
09.30u • Webinar Customer Journey en klantcanvas door Harry Bijl
Innovatieve ondernemers organiseren op en rond de belangrijkste contactpunten in een klantreis, onbewuste en onvergetelijke ervaringen. Wil jij hier ook succesvoller worden in worden? Dit exclusieve webinar is een uitgelezen kans om een stap te zetten naar betere klantervaringen. Harry Bijl geeft je in een uurtje inzicht in hoe een klantreis werkt. Hij biedt je inspiratie door goede voorbeelden te delen én hij geeft je praktische handvatten om direct zelf aan de slag te gaan.
10.30u • Kennisuurtje reviewmarketing door Klantenvertellen
In reviews vertellen jouw klanten waarom potentiële klanten juist voor jou moeten kiezen. Klantenvertellen, marktleider binnen Nederland op het gebied van reviewmarketing, je in dit gratis kennisuurtje alles uit over hoe het verzamelen van beoordelingen jouw online vindbaarheid zal verbeteren. Ze laten zien hoe gemakkelijk je reviews kan verzamelen én waarom je niet bang voor de feedback van klanten hoeft te zijn.
11.30u • Kennissessie ‘Verkoop via WhatsApp’ door Conversation24
WhatsApp Business maakt het sinds kort mogelijk voor winkeliers om hun productcatalogus te tonen in een gesprek. Wanneer je klant echter tot aankoop zou willen overgaan was er tot voor kort nog geen mogelijkheid om te betalen. Dat kan nu wel. Hoe je het aankoopproces via WhatsApp kan voltooien? Dat vertelt Conversation24 je in dit gratis kennisuurtje.
13.00u • Kennisuurtje Nieuw Consumentenrecht door Marjan Spronk
Op het gebied van consumentenrecht is er veel gaande. Denk bijvoorbeeld aan nieuwe Europese richtlijnen over reviews, garantie en aanbiedingen. Ook zijn er ontwikkelingen rondom annuleringskosten voor CBW-erkende woonwinkels. Wil je in korte tijd de hoofdlijnen van de nieuwe regels leren kennen? Volg dan het kennisuurtje Nieuw Consumentenrecht door onze expert Marjan Spronk.
Één op één gesprek
Je kunt ook een één op één gesprek aanvragen met een INretail adviseur, expert of coach. Neem gerust contact op om te kijken welke INretailer jouw vragen kan beantwoorden.
Inzicht in jouw customer journey
Een klantreis, consumentenreis of customer journey is de reis die jouw klant maakt van voor tot na de aankoop; steeds vaker ook inclusief het hergebruik. Op het Klantcanvas ga je per fase zelf jouw klantreis invullen.
Download het klantreisboekjeOntdek het consumentenbrein
Een klantreis is in de afgelopen jaren complex geworden. Leer het het consumentenbrein en daarmee het koopgedrag van consumenten beter te begrijpen. Je leest het allemaal in deze white paper van inspirator Harry Bijl.
Download white paper #1Online gedrag beïnvloeden
Het tweede deel van Harry’s white paper gaat in op hoe het activeren van het brein werkt. Kennis uit de gedragspsychologie helpt ons verklaren waarom mensen wel of niet in actie komen als die hiertoe worden verleid.
Download white paper #2Consumentenwetgeving
Klantbeleving
Waarom is een online klantbeleving zo belangrijk? In SOS #4 leggen uit hoe je je offline klantbeleving vertaalt naar online. Ook vertelt Janine Veldhoven, eigenaresse van Veldhoven Interieurs in Bilthoven, hoe zij haar online kanalen inzet én waar zij kansen ziet.
Ken je klant
Hoe breng jij je doelgroep in kaart? Wat kan je met deze informatie? Wij leggen het uit in SOS #5. Ook Peter Stox, Eigenaar van Stox Tuincentra, en Quincy Kok, marketing- en communicatiecoördinator, vertellen hoe belangrijk het in de focus-switch naar online is om je doelgroep(en) goed te kennen.
Eerste Hulp Bij Online Retail
Online ondernemen ingewikkeld? MetEerste hulp Bij Online Retail kan je met studenten aan de slag om van offline naar online te bewegen. Speciaal voor de mkb-retailers is er EHBOR opgezet. Heb jij een dringende vraag, weet je niet waar je moet beginnen met digitalisering en heb je hulp nodig? Meld je aan en wij gaan op zoek naar de ideale match, zodat de studenten tussen april en juli 2022 met jouw vraag aan de slag kunnen!
Lees meer en meld je aanTrain je verkoopskills
Voor je medewerkers – en ook voor jou als je zelf in de winkel staat – zijn sterke verkoopvaardigheden onmisbaar. Als verkoper in een winkel ben je immers het visitekaartje van de winkel en breng je klanten in aanraking met producten en de winkel. Een goede verkoper is klantvriendelijk, maar weet daarnaast ook waar zijn of haar kracht ligt en weet klanten precies te helpen aan het product waar ze naar op zoek zijn. Via het platform Werk In De Winkel kunnen jouw medewerkers (gratis) verkooptrainingen volgen en vind je veel tips.
Heb je vragen?
Neem gerust contact met me op om te kijken hoe we jouw vragen kunnen beantwoorden.
Contacteer de adviseur Bel ons