De toekomst van retail?

Hoe ziet de toekomst van de retailbranche eruit? Een belangrijke vraag voor jou als eigenaar van je modezaak, woonwinkel of andere retailorganisatie. Bij INretail kijken we samen met jou in de glazen bol van de retail. INretail speelt graag in op nieuwe innovaties en ontwikkelingen om ondernemen makkelijker te maken. Elke maand plaatsen we nieuwe cijfers & trends die je een goed overzicht geven van de ontwikkelingen binnen jouw branche. Bovendien houden we de opvallendste, interessantste retailtrends voor je bij om je met nieuwe verhalen te inspireren. Op online gebied bieden we bovendien verschillende services om de vindbaarheid en het bereik van je webshop te verbeteren. Zo geven we onder andere SEO en social media advies die jou geheel klaarstomen voor de toekomst van retail.  

 

 

 


 De retailbranche in 2030

Hoe ziet retail eruit in 2030? Bekijk innovaties die belangrijk zijn voor de retail van de toekomst, ontmoet retail experts en luister naar visies op de toekomst van retail. 

MELD JE SNEL AAN


 

 

 

Tijdens ons ledenevent INretailLAB 2030 bespreken we alle recentelijke trends op het gebied van retail en consumentengedrag. Op wat voor manier gaan deze ontwikkelingen het retaillandschap van de toekomst vorm geven? Op het programma staat onder andere:

  • de invloed van robots op onze samenleving;

  • het geheim van het wereldwijde succes van Hudson’s Bay;

  • de baanbrekende innovaties voor klantbeleving en procesverbetering.

Visies op retail in 2030

Verschillende ondernemers zullen hun voorspellingen en hun visies op retail in 2030 delen. Zo denkt Geert-Jan Smits, oprichter van de succesvolle meubelwinkel Flinders, dat de consument in de toekomst voorspelbaar zal blijven en dat het aan de ondernemers is op nieuwe trends en ontwikkelingen in te spelen. Coen Burgers, eigenaar van de lifestyle winkel Coef Men, verwacht dat de fysieke winkel belangrijker wordt, maar dat online zichtbaarheid ook een grote rol zal gaan spelen.

Trends en ontwikkelingen retail

Het is heel leuk om ons te verdiepen in 2030, maar wat zijn eigenlijk de ontwikkelingen van dit moment? Eind 2016 publiceerde INretail een vooruitblik op 2017, waarin de kansen voor dit jaar werden besproken. Onder meer werd het streven naar een efficiënte klantbeleving benoemd. Ook werd het belangrijk gevonden een goede oplossing voor productbeschikbaarheid te vinden. Daarnaast lag de nadruk op duurzaam ondernemen. Deze visies hebben we meegenomen in onze eigen aanpak en adviezen met betrekking tot o.a. bedrijfsvoering, cao, juridische kwesties en marktontwikkelingen. Bovendien hebben we een landelijk netwerk opgezet van innovatieve ondernemers, het zogenaamde INcrowd programma. Hiermee hoopt INretail de huidige en nieuwe generatie ondernemers beter samen te werken aan een toekomstbestendig retaillandschap.

Retailtrends uit ‘Het nieuwe winkelen’

Andere trends met betrekking tot retail en winkelen in de toekomst vinden we in het rapport ‘Het nieuwe Winkelen’ uit 2012. Als eerste wil de consument altijd en overal alles kunnen kopen op de manier dat ze het zelf willen. Door de populariteit van smartphones en tablets is het nog makkelijker om snel inkopen te doen. Het is belangrijk om hier als onderneming op in te spelen door de openingstijden van je fysieke winkel af te stemmen op de wensen van je doelgroep en ook te investeren in online efficiëntie. Een tweede trend is het groeiende belang van persoonlijke aandacht, waarbij de ‘customer experience’ centraal staat. De klant kijkt namelijk steeds meer naar de mate waarin een winkel in staat is zijn of haar specifieke behoeften te bevredigen. Een andere ontwikkeling is de grote rol van emotie in succesvolle campagnes. Aangezien de consument druk is, moet je hem of haar proberen te tonen waarin jij als onderneming uitblinkt. Benieuwd naar alle trends en ontwikkelingen op het gebied van retail? Word nu lid of vraag een vrijblijvend gesprek aan.

Ledenevent INretail Toekomst  van Retailbranche
Bezoek de ledenwinkel Lid worden

Anderen bekeken ook