Randy Hoogeweegen wil zich zakelijk richten op twee dingen: de inkoop en verkoop van trendy herenmode bij ABOUT LIFESTYLE in Amsterdam-West. Daarnaast wil hij, zoals het een echte ondernemer betaamt, “zo min mogelijk gedoe” met verzekeringen en administratie. Maar bij wie kun je deze taken neerleggen zonder je een speelbal te voelen van bedrijven met een winstoogmerk? Randy vertelt hoe hij dit aanpakt.
Hoe gaat het met ABOUT LIFESTYLE?
“Het gaat goed. 2024 was wel een spannend jaar vanwege de vele regen die viel. Mijn doelgroep bestaat uit mannen, en die zijn simpel: ze kopen een korte broek als de zon schijnt. Gelukkig is het inmiddels weer gezellig druk. Al zorgde de regen niet alleen voor uitdagingen qua verkoop… ”

Hoe bedoel je?
“Tijdens het slechte weer ging de waterpomp kapot en liep mijn kelder onder water. Niet veel later ging ook het rolhek – mijn beveiligingssysteem – kapot. Ik viel volledig tussen wal en schip: de verhuurder gaf aan dat het casco betrof, en volgens de verzekering viel het niet onder de dekking. Toen ik er met de verzekeringsmaatschappij niet uitkwam, ben ik op zoek gegaan naar een andere aanbieder en kwam ik bij INretail terecht.”
Hoe kwam je met ons in contact?
“Ik was al aangesloten bij INretail. Mijn contactpersoon Su Yen Tan adviseerde me om een intakegesprek te voeren en mijn verzekeringen onder de loep te nemen. De samenwerking bevalt zo goed, dat ik nu ook mijn energiecontracten bij INretail heb ondergebracht. Nu heb ik alle verzekeringen en energie onder één dak, en zijn zelfs mijn maandelijkse kosten omlaaggegaan.”
“De samenwerking geeft mij rust: ik weet dat ik in goede handen ben”
Wat vind je vooral fijn aan de samenwerking?
“INretail is een brancheorganisatie die de belangen van de retailsector behartigt. Ze zijn niet puur gericht op winst, en dat merk je. Er is gekeken naar de beste deals voor mij, en ik word snel en goed geholpen met juridische kwesties. De samenwerking geeft mij rust: ik weet dat ik in goede handen ben. Daardoor kan ik me beter focussen op het runnen van mijn winkel.”

Je verzekering heb je dus ook al nodig gehad…
“Helaas wel. Gelukkig zijn er geen extreme voorvallen geweest, maar INretail heeft me wel geholpen met de defecte waterpomp en het rolhek. Niet met financiële compensatie, maar wel met hulp van de juridische afdeling. Ze hebben mijn huurcontract doorgenomen om te kijken of er onduidelijkheden waren. Ook hebben ze me geadviseerd over het aanmelden van een verzuimverzekering. Ik wist niet eens dat dat verplicht was! Hierdoor zijn mijn risico’s nu beter afgekaderd. INretail heeft me ook geholpen om mijn alarmsysteem aan te passen, zodat het aan de verzekeringseisen voldoet. Iets wat ik anders misschien over het hoofd had gezien. Mijn bedrijf is dankzij INretail nu veel beter beveiligd, en mijn risico’s te beheersen. Dat is een fijn gevoel.”
Heb je tips voor andere ondernemers die verzekeringen een lastig thema vinden?
“Het intakegesprek heeft mij erg geholpen. Daarin heb ik met een adviseur alle facetten van mijn bedrijf en mijn verzekeringsbehoefte rustig doorgenomen. Ik weet nu veel beter waar ik aan toe ben, en waar ik recht op heb.”
Ben jij verzekerd tegen inkomensverlies?
55% van de Nederlandse ondernemers is niet verzekerd tegen inkomensverlies bij ziekte of arbeidsongeschiktheid, blijkt uit onderzoek. Volgens de Kleinbedrijf (KB) Index kan 52% van de ondernemers het financieel niet langer dan drie maanden volhouden bij een inkomensdaling. Niet goed verzekerd zijn kan grote gevolgen hebben voor het voortbestaan van je bedrijf.
Met INretail Verzekert, het eigen verzekeringsbedrijf van INretail, heb je één aanspreekpunt voor al jouw verzekeringen: zowel zakelijk als privé. Je krijgt een eigen contactpersoon voor verzuim, arbo en schade, waardoor je met een gerust hart kunt blijven ondernemen. Al meer dan 1.500 medewerkers ervaren de positieve begeleiding van onze eigen arbodienstverlening.
Meer weten?
Kijk voor meer informatie op de website van INretail Verzekert.

Meer inspiratie door collega-ondernemers? Lees ook deze interviews:
- Interview met Albert Scholte, CEO bij Bever: Duurzaam én commercieel: Bever bewijst dat het kan
- Verrassen en vrolijkheid: de reis naar de ‘Leukste Winkel van Nederland’ – Spektakel Wonen, winnaar van De Leukste Winkel van Nederland 2025
- Nieuwe medewerkers staan in de rij bij Make My Day – Eigenaresse Julie Hoebink over goed werkgeverschap
- Ruim 12.000 volgers op Instagram: zo zorgt MUS Conceptstore voor een groot online bereik
- Bij Bever Amersfoort begint het avontuur al in de winkel
- Jong, fris en hightech: Lincherie verandert mee met de klant
- Kosten delen en kennis vermenigvuldigen: de succesvolle samenwerking van vijf schoenretailers
