5 redenen om deel te nemen aan de Dutch Sustainable Fashion Week

Vragen?
Bel ondernemersservice!
088 973 06 00

Van 7 oktober tot en met 16 oktober vindt de derde editie van de Dutch Sustainable Fashion Week plaats (DSFW). In samenwerking met landelijke media en 15 gemeenten wordt het thema duurzaamheid in de modebranche groots onder de aandacht gebracht. Verkoop je duurzame labels maar heb je je nog niet aangemeld? We geven je 5 redenen om het vandaag nog te doen.

1. Je maakt jouw winkel bekend als verkooppunt van duurzame labels

Maar liefst 68% van de Nederlandse vrouwen wil duurzame mode kopen, maar slechts 11% weet waar ze dit kan doen. De Dutch Sustainable Fashionweek is een uitgelezen mogelijkheid om jezelf op de kaart te zetten. Bij deelname aan DSFW ontvang je een promotiepakket om jezelf zichtbaar te maken als partner en je duurzame labels onder de aandacht te brengen.

2. Je lift mee op landelijke media-aandacht

Zo is de Marie Claire dit jaar mediapartner van de Dutch Sustainable Fashion Week. In oktober wordt er een volledige duurzaam editie gedrukt, met onder andere aandacht voor DSFW. Naast de landelijke pers zullen tijdens het openingsevent op 6 oktober ook bekende Nederlanders, prominente designers en politici (waaronder Minister Ploumen) aanwezig zijn.

3. Jouw winkel krijgt een vermelding op de Inspiratieroutes

Dit jaar worden maar liefst 25 Inspiratieroutes in het leven geroepen in de grote shopsteden. Bij deelname krijgt jouw winkel een vermelding op de Inspiratieroutes. Deze routes worden op kaarten geprint, verspreid door de steden, op verschillende online kanalen verspreid en gecommuniceerd door Marie Claire en Grazia.

4. Je lift mee op regionale en landelijke reuring in de binnensteden

DSFW werkt dit jaar samen met 15 gemeenten die gezamenlijk het event breed zullen uitdragen. Door heel Nederland zullen meer dan vijftig activiteiten in de binnensteden gaan plaatsvinden die volledig in het teken zullen staan van DSFW.

5. Als INretail-lid krijg je vijftig euro korting op het deelname tarief

Het reguliere deelname tarief is €150,00. Als INretail-lid kun je voor €99,00 deelnemen. Voor dit tarief krijg je onder andere een promotiepakket en een vermelding op de Inspiratieroutes.

Inschrijven kan tot en met 15 september 2016. Neem hiervoor contact op met Goodbrandz’ eventmanager Maycke de Weger via 020-2100134 of maycke@goodbrandz.nl.

DSFW is een initiatief van Goodbrandz in samenwerking met het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, Urgenda, INretail en Euretco.

Nog geen duurzame labels ingekocht maar speel je wel met de gedachte? Lees onze inkooptips.

Tags
Contactpersoon
Edwin Belt
Edwin Belt
Branchespecialist Mode
06 105 056 66

Recent nieuws

  • open

    Bijl blogt: Het Hoeragevoel voor iedereen

    Nieuws
    vrijdag, 16 februari 2018
    Een bezoek brengen aan een winkel voelt voor mij altijd als: ‘Hoera, ik mag op ontdekkingstocht!’ In winkels gebeurt er namelijk altijd iets. Een nieuwe collectie, een verandering of de leuke mensen die er werken. Ik hou daarvan!
    Bijl blogt: Het Hoeragevoel voor iedereen
  • open

    Onderzoek: werknemers en hun (financiële)zorgen

    Nieuws
    dinsdag, 13 februari 2018
    De persoonlijke situatie van werknemers kan invloed hebben op hun functioneren, bijvoorbeeld als ze zorgen hebben. Als werkgever kun je te maken krijgen met werknemers die financiële problemen hebben, of die de (zware) taak van mantelzorger hebben.
    Onderzoek: werknemers en hun (financiële)zorgen
  • open

    Hoera, het boek loopt lekker!

    Nieuws
    vrijdag, 9 februari 2018
    Op 11 december lag er een dik pak sneeuw en de barre weersomstandigheden dwongen ons om de boeklancering van het boek ‘Hoera ik heb een winkel’ te cancelen. Nu, dik zes weken later, kunnen we er wel een beetje om lachen. Al meer dan 1100 exemplaren kregen een nieuw baasje.
    Hoera, het boek loopt lekker!
  • open

    Cijfers liegen niet

    Nieuws
    vrijdag, 9 februari 2018
    Ik merk elke dag weer dat het sturen op cijfers voor ondernemers cruciaal is. Helaas kom ik alleen nog te veel ondernemers tegen die nog aan het wachten zijn op de jaarcijfers en nog niet weten wat het resultaat was over 2017. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
    Cijfers liegen niet

Gerelateerd aan dit artikel

Delen