Gemak, genot en gewin

Vragen?
Bel ondernemersservice!
088 973 06 00

Retail richting 2030. Daarmee sluiten wij het jaar af: hét onderzoek naar de toekomst van de retail. Want wil jij er in 2030 toe doen met jouw winkel, dan moet je met de kennis van nu aan de slag. Vandaag weten, morgen doen! We kijken terug naar 2017, maar ook vooruit, naar de kansen die de toekomst ons gaat brengen.

The best of the branche

Het lijkt alsof ze nooit bestaan hebben, maar we kennen een tijd waar wij fanatiek MP3's, CD’s en LP’s kochten. Mijn favoriete momenten van deze tijd waren de "The best of..." waarmee we het jaar afsloten. Ik heb dit jaar genoeg gezien om een ‘’The best of the branche’’ samen te stellen:

  1. In de vooruitblik naar 2017 schreef ik over de toename van duurzame mode. Dat het een blijvend en groeiend populair onderwerp is. Dat moge duidelijk zijn. Sterker nog, de transparantie in de keten neemt alleen maar toe wanneer we naar het rapport Retail richting 2030 kijken.
  2. Het wordt ook steeds meer duidelijk dat we niet zonder automatisering en digitalisering kunnen. In diverse ketenbijeenkomsten in 2017 kwam naar voren dat het vooral makkelijker en eenvoudiger moet. Het is een wens van de branche om hiermee aan de slag te gaan en zoals het er nu voor staat zullen we in Q2 een pilot kunnen draaien met een branche data source.
  3. Dat de consument “in charge” is, dat is niet nieuw. Maar de manier waarop zij haar momenten en locaties kiest om te shoppen, verandert razendsnel. Sneller dan wij voor mogelijk houden! Ook hierin hebben vele retailers de stap gezet richting de toekomst, maar dit brengt ook een hoge druk met zich mee.

Retail richting 2030

In het rapport Retail richting 2030, beschrijven we drie fundamentele bewegingen die bepalend zijn voor ons retaillandschap:

  1. Bewust consumeren
  2. Empowerment
  3. Digitalisering

De ontwikkelingen die we het afgelopen jaar hebben gezien en al ervaren, vormen de fundering voor de toekomst. Sommige dingen gaan drastisch wijzigen en zorgen voor een grote impact. Het is voor nu teveel om op te noemen, maar ik kan je aanraden om te starten met het lezen van het rapport ‘Retail richting 2030’. En begin dan juist bij het onderdeel over de impact op de retail en ga dan pas terug naar de 12 shifts. Trek jouw eigen conclusies, maak een actieplan en maak gebruik van onze expertise om het voor jezelf concreet te maken. Ik nodig je graag uit in 2018 voor regionale bijeenkomsten!  

Laten we 2018 niet vergeten

Het is nu bijna 2018 en ook dan ga je weer keuzes maken. Keuzes die invloed hebben op de toekomst van jouw winkel. Ik voorspel een omzetgroei van 2% in onze branche, maar dat wordt niet makkelijk. Net als in 2017 blijft de omzetontwikkeling in de fysieke winkel achter ten opzichte van de webwinkel. De ondernemer die fysiek en online met elkaar weet te verbinden, zal met een hoger groeicijfer als winnaar uit de bus komen. In de omzetprognose voor 2018 leg ik uit hoe ik aan het cijfer 2% kom.. 

Lees de omzetprognose

Ik wens jou, jouw medewerkers en klanten mooie feestdagen toe en een kansrijk 2018

Groetjes, Edwin

Contactpersoon
Edwin Belt
Edwin Belt
Branchespecialist Mode
06 105 056 66

Recent nieuws

  • open

    Omzetkengetallen per branche

    Nieuws
    Vandaag, 19 juli 2018
    Ben jij samen met jouw gemeente bezig met het opstellen van een detailhandelsvisie, waaruit naar voren moet komen of er wel of geen uitbreidingsmogelijkheden zijn in jouw gemeente en of winkelgebied? Dan kan het rapport Omzetkengetallen jou en de gemeente helpen de goede keuzes te maken.
    Omzetkengetallen per branche
  • open

    Een dag uit het leven van de bedrijfsadviseur: Gaan we verkopen of toch doorgaan?

    Nieuws
    Gisteren, 18 juli 2018
    Of ik een ondernemer meteen wilde terugbellen voor een afspraak, hij wilde zijn zaak zo snel mogelijk verkopen, hij was er helemaal klaar mee, al die zeurende klanten en hij verdiende er ook nog eens niks mee. Hij had hulp nodig.
    Een dag uit het leven van de bedrijfsadviseur: Gaan we verkopen of toch doorgaan?
  • open

    WOW, wat een uitnodiging tot samenwerken!

    Nieuws
    Gisteren, 18 juli 2018
    Het is fijn om te ervaren dat verschillende ondernemers de kans zien om met stylisten beter samen te werken. Retailers en fabrikanten benaderen mij om te sparren over plannen om events en bijeenkomsten te organiseren.
    WOW, wat een uitnodiging tot samenwerken!
  • open

    Bijl Blogt: Onbekend maakt onbemind

    Nieuws
    Eergisteren, 17 juli 2018
    Je hoort het bijna dagelijks: ‘Je moet vanuit je eigen kracht werken, de klant kennen, big data toepassen en samenwerken in platformen’. Simpel toch? Ik denk van niet, want het begint met het begrijpen wat jou en anderen boeit en bindt.
    Bijl Blogt: Onbekend maakt onbemind

Gerelateerd aan dit artikel

Delen