Retailen richting 2030, hoe dan?

Vragen?
Bel ondernemersservice!
088 973 06 00

''Hoe dan?'' Is een veelgehoorde vraag wanneer ondernemers het rapport Retail richting 2030 lezen. Twaalf retailshifts beschrijven hoe de retail richting 2030 verandert. Shifts die gaan over bewust consumeren, over digitalisering en over de toenemende controle van de consument. Maar waar moet je beginnen? En welke shifts hebben nu de meeste impact op het retailspeelveld?

Aan de slag met de 'hoe-vraag'

Op 5 maart starten we met een reeks van regiobijeenkomsten:

  • We zoomen in op- en gaan aan de slag met drie* van de twaalf shifts
  • Samen met collega-ondernemers bespreken we de geschetste ontwikkelingen die op ons afkomen
  • We wisselen kennis uit, wegen af waar prioriteiten moeten liggen, waar je wel of niet op kan meevaren en creëeren kansen. Afhankelijk van waar jouw kracht ligt.
  • Local heroes uit jouw regio vertellen hoe zij net even anders denken en doen richting de toekomst. By Priester in Den Haag, Coef in Arnhem en Marjon Snieder in Roermond staan al vast.

*De drie shifts

  • Van transactie naar attractie
    De functie van de fysieke winkel verandert: van een plek waar transacties plaatsvinden naar een plek waar attractie plaatsvindt. Consumenten die met lege handen naar huis gaan? Moet kunnen! Het gaat om persoonlijk contact, een relatie met je klanten opbouwen en de interactie aangaan. Hoe zie jij dit voor jouw winkel?
     
  • Social networks & social ecommerce 
    Elke klant is een mediakanaal, consumenten staan altijd aan. Social media zorgt ervoor dat de impact van mond-tot-mond reclame extreme vormen aanneemt. Mensen hebben honderden tot miljoenen connecties en beïnvloeden elkaar continu. Ook over retail en wat we waar moeten kopen. Hoe ga jij hierop anticiperen?
     
  • Massacommunicatie en micromomenten 
    We krijgen dagelijks een overload aan berichten en signalen die niet relevant zijn. De consument van de toekomst verlangt juist relevantie. Op het juiste moment, op de juiste plek, op het juiste apparaat, via het juiste medium en met de juiste boodschap geconfronteerd worden. Hiervoor moet je de klantreis van jouw consument kennen. Hoe ver ben jij hiermee?

 Vandaag weten, morgen doen 

Na de sessie kom je thuis met meer dan voldoende inspiratie, voorbeelden en een plan op direct de volgende dag te starten met de toekomst. Hou het programma richting 2030 in de gaten op Facebook en op de site. Binnenkort maken we de andere local heroes bekend!

Meer informatie over de regiosessies      Download Retail richting 2030

Of meld je direct aan!


Ik meld mij aan!

Tags

Recent nieuws

  • open

    Bijl blogt: Het Hoeragevoel voor iedereen

    Nieuws
    vrijdag, 16 februari 2018
    Een bezoek brengen aan een winkel voelt voor mij altijd als: ‘Hoera, ik mag op ontdekkingstocht!’ In winkels gebeurt er namelijk altijd iets. Een nieuwe collectie, een verandering of de leuke mensen die er werken. Ik hou daarvan!
    Bijl blogt: Het Hoeragevoel voor iedereen
  • open

    Onderzoek: werknemers en hun (financiële)zorgen

    Nieuws
    dinsdag, 13 februari 2018
    De persoonlijke situatie van werknemers kan invloed hebben op hun functioneren, bijvoorbeeld als ze zorgen hebben. Als werkgever kun je te maken krijgen met werknemers die financiële problemen hebben, of die de (zware) taak van mantelzorger hebben.
    Onderzoek: werknemers en hun (financiële)zorgen
  • open

    Hoera, het boek loopt lekker!

    Nieuws
    vrijdag, 9 februari 2018
    Op 11 december lag er een dik pak sneeuw en de barre weersomstandigheden dwongen ons om de boeklancering van het boek ‘Hoera ik heb een winkel’ te cancelen. Nu, dik zes weken later, kunnen we er wel een beetje om lachen. Al meer dan 1100 exemplaren kregen een nieuw baasje.
    Hoera, het boek loopt lekker!
  • open

    Cijfers liegen niet

    Nieuws
    vrijdag, 9 februari 2018
    Ik merk elke dag weer dat het sturen op cijfers voor ondernemers cruciaal is. Helaas kom ik alleen nog te veel ondernemers tegen die nog aan het wachten zijn op de jaarcijfers en nog niet weten wat het resultaat was over 2017. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
    Cijfers liegen niet

Gerelateerd aan dit artikel

Delen