Retailen richting 2030, hoe dan?

Vragen?
Bel ondernemersservice!
088 973 06 00

''Hoe dan?'' Is een veelgehoorde vraag wanneer ondernemers het rapport Retail richting 2030 lezen. Twaalf retailshifts beschrijven hoe de retail richting 2030 verandert. Shifts die gaan over bewust consumeren, over digitalisering en over de toenemende controle van de consument. Maar waar moet je beginnen? En welke shifts hebben nu de meeste impact op het retailspeelveld?

Aan de slag met de 'hoe-vraag'

Op 5 maart starten we met een reeks van regiobijeenkomsten:

  • We zoomen in op- en gaan aan de slag met drie* van de twaalf shifts
  • Samen met collega-ondernemers bespreken we de geschetste ontwikkelingen die op ons afkomen
  • We wisselen kennis uit, wegen af waar prioriteiten moeten liggen, waar je wel of niet op kan meevaren en creëeren kansen. Afhankelijk van waar jouw kracht ligt.
  • Local heroes uit jouw regio vertellen hoe zij net even anders denken en doen richting de toekomst. By Priester in Den Haag, Coef in Arnhem en Marjon Snieder in Roermond staan al vast.

*De drie shifts

  • Van transactie naar attractie
    De functie van de fysieke winkel verandert: van een plek waar transacties plaatsvinden naar een plek waar attractie plaatsvindt. Consumenten die met lege handen naar huis gaan? Moet kunnen! Het gaat om persoonlijk contact, een relatie met je klanten opbouwen en de interactie aangaan. Hoe zie jij dit voor jouw winkel?
     
  • Social networks & social ecommerce 
    Elke klant is een mediakanaal, consumenten staan altijd aan. Social media zorgt ervoor dat de impact van mond-tot-mond reclame extreme vormen aanneemt. Mensen hebben honderden tot miljoenen connecties en beïnvloeden elkaar continu. Ook over retail en wat we waar moeten kopen. Hoe ga jij hierop anticiperen?
     
  • Massacommunicatie en micromomenten 
    We krijgen dagelijks een overload aan berichten en signalen die niet relevant zijn. De consument van de toekomst verlangt juist relevantie. Op het juiste moment, op de juiste plek, op het juiste apparaat, via het juiste medium en met de juiste boodschap geconfronteerd worden. Hiervoor moet je de klantreis van jouw consument kennen. Hoe ver ben jij hiermee?

 Vandaag weten, morgen doen 

Na de sessie kom je thuis met meer dan voldoende inspiratie, voorbeelden en een plan op direct de volgende dag te starten met de toekomst. Hou het programma richting 2030 in de gaten op Facebook en op de site. Binnenkort maken we de andere local heroes bekend!

Meer informatie over de regiosessies      Download Retail richting 2030

Of meld je direct aan!


Ik meld mij aan!

Tags

Recent nieuws

  • open

    Bijl blogt: Een van de vier

    Nieuws
    vrijdag, 10 augustus 2018
    Ik lees graag retail gerelateerde boeken. Die boeken koop ik altijd privé. Als ze mij hebben geboeid deel ik de strekking van de inhoud regelmatig in mijn columns, dat zal een enkeling niet zijn ontgaan.
    Bijl blogt: Een van de vier
  • open

    Column: van bouwput tot winkelparadijs!

    Nieuws
    woensdag, 8 augustus 2018
    Terwijl ik ruim een uur te vroeg arriveer in het centrum van Utrecht, loop ik langs de gigantische bouwputten die de stad, waar ik jaren heb gewoond, er toch heel anders doen uitzien. Het is rommelig maar er is absoluut een stip op de horizon te zien.
    Column: van bouwput tot winkelparadijs!
  • open

    Column: het hete hangijzer

    Nieuws
    woensdag, 8 augustus 2018
    Waar ik ook in het land kom, veel ondernemers hebben het. Maar komen er helaas te laat achter dát ze het hebben en moeten nu drastisch maatregelen treffen.
    Column: het hete hangijzer
  • open

    Kan iedereen in jouw winkel komen?

    Nieuws
    woensdag, 8 augustus 2018
    In juni is het programma MKB Toegankelijk in het leven geroepen. De ambitie is dat alle winkels en andere mkb-bedrijven toegankelijk worden voor iedereen. Is jouw winkel al toegankelijk voor iedereen?
    Kan iedereen in jouw winkel komen?

Gerelateerd aan dit artikel

Delen