Geen vraag te gek
088 973 06 00

Retailen richting 2030, hoe dan?

''Hoe dan?'' Is een veelgehoorde vraag wanneer ondernemers het rapport Retail richting 2030 lezen. Twaalf retailshifts beschrijven hoe de retail richting 2030 verandert. Shifts die gaan over bewust consumeren, over digitalisering en over de toenemende controle van de consument. Maar waar moet je beginnen? En welke shifts hebben nu de meeste impact op het retailspeelveld?

Aan de slag met de 'hoe-vraag'

Op 5 maart starten we met een reeks van regiobijeenkomsten:

  • We zoomen in op- en gaan aan de slag met drie* van de twaalf shifts
  • Samen met collega-ondernemers bespreken we de geschetste ontwikkelingen die op ons afkomen
  • We wisselen kennis uit, wegen af waar prioriteiten moeten liggen, waar je wel of niet op kan meevaren en creëeren kansen. Afhankelijk van waar jouw kracht ligt.
  • Local heroes uit jouw regio vertellen hoe zij net even anders denken en doen richting de toekomst. By Priester in Den Haag, Coef in Arnhem en Marjon Snieder in Roermond staan al vast.

*De drie shifts

  • Van transactie naar attractie
    De functie van de fysieke winkel verandert: van een plek waar transacties plaatsvinden naar een plek waar attractie plaatsvindt. Consumenten die met lege handen naar huis gaan? Moet kunnen! Het gaat om persoonlijk contact, een relatie met je klanten opbouwen en de interactie aangaan. Hoe zie jij dit voor jouw winkel?
     
  • Social networks & social ecommerce 
    Elke klant is een mediakanaal, consumenten staan altijd aan. Social media zorgt ervoor dat de impact van mond-tot-mond reclame extreme vormen aanneemt. Mensen hebben honderden tot miljoenen connecties en beïnvloeden elkaar continu. Ook over retail en wat we waar moeten kopen. Hoe ga jij hierop anticiperen?
     
  • Massacommunicatie en micromomenten 
    We krijgen dagelijks een overload aan berichten en signalen die niet relevant zijn. De consument van de toekomst verlangt juist relevantie. Op het juiste moment, op de juiste plek, op het juiste apparaat, via het juiste medium en met de juiste boodschap geconfronteerd worden. Hiervoor moet je de klantreis van jouw consument kennen. Hoe ver ben jij hiermee?

 Vandaag weten, morgen doen 

Na de sessie kom je thuis met meer dan voldoende inspiratie, voorbeelden en een plan op direct de volgende dag te starten met de toekomst. Hou het programma richting 2030 in de gaten op Facebook en op de site. Binnenkort maken we de andere local heroes bekend!

Meer informatie over de regiosessies      Download Retail richting 2030

Of meld je direct aan!

* verplichte velden

Delen