Geen vraag te gek
088 973 06 00

Retail 2030

Vandaag weten, morgen doen
Samen naar 2030

 

Het prijswinnende onderzoeksrapport Retail Richting 2030 geeft jou als ondernemer inspiratie voor de toekomst. Het laat je zien hoe de consument in 2030 is veranderd en geeft je inzicht om te groeien richting die toekomst. Iedereen op zijn eigen manier en niveau. Download het rapport of de samenvatting hier gratis en vlieg mee naar het jaar 2030.

Download het onderzoek       Download de samenvatting

Ben je geïnspireerd door het onderzoek en wil je aan de slag? Dan helpen we je op weg! Het onderzoek is opgebouwd uit 12 shifts en het is niet zo dat je bij Shift 1 begint en bij Shift 12 klaar bent. Alle shifts en trends raken elkaar. Om te groeien richting 2030 zijn er drie grote bewegingen waar je in kan stappen.

Contactpersonen

Aan de slag

1 - Jouw winkel als merk

Hier ga je aan de slag met de vragen:

  • Wie ben jij als ondernemer (wat is jouw identiteit) 

  • Wie zijn jouw klanten en hoe kom je met hen in contact (doelgroep en uitstraling winkel online en offline) 
     

Hiermee ga ik aan de slag

2 - Verantwoord ondernemen

Hier denk je na over:

  • Duurzaam ondernemen (alle processen)
  • Duurzaam personeel (samenwerken, teams) 
  • Duurzaam inkopen (productkeuzes en samenwerken met leveranciers) 
     

Laat mij hier instappen

3 - Digitale winkelstraat

In deze fase start je met:

  • Hoe verbind ik online mensen met mijn winkel (via social media, mail, video, website, webwinkel) 
  • Hoe verbeter ik mijn onlineprocessen (logistiek, voorraadbeheer, kassa, echt vernieuwing, plannen, monitoren) 

Dit is de stap die ik wil zetten

Ga je mee, inspiratie opdoen?

2030 is ver weg, maar we kunnen de toekomst al wel laten zien. Daarom organiseren we workshops, stadsafari's, excursies en kijkjes in de keuken voor je. 

De workshops geven je heldere informatie die je meteen op jouw winkel kan toepassen. De volgende ochtend wil (en kan) je meteen aan de slag. We bezoeken de tofste winkels en plekken waar je de toekomst kan zien, ruiken en voelen. 

Dus veel binnenkijken en inspiratie opdoen voor je eigen winkel!

Meer lezen richting 2030

Meer kijken richting 2030