Jij maakt het. Verkoopt het.
Maar weet jouw klant wat erachter zit?
Consumenten wíllen wel bewust kiezen, maar verdwalen vaak nog in vage claims en mooie beloftes. Wat is écht duurzamer? Is duurder altijd beter? En wanneer is iets eerlijk gemaakt?
Jij kent het verhaal achter jouw product. Neem je klant erin mee: door te laten zien hoe het wordt gemaakt, hoe het lang(er) meegaat en wat het oplevert als het goed wordt afgedankt. Zo geef je meer mee dan een mooi product. Want waardevolle producten verdienen bewuste kopers.

Jij weet hoe het zit. Jouw klant ook?
Iedere dag verkoop je waardevolle producten die met zorg worden gemaakt, zodat jouw klanten er zo lang mogelijk van kunnen genieten. Maar hoe stimuleer je klanten naar de échte waarde te kijken – verder dan de prijs? Want wat telt, is de waarde van kwalitatieve materialen, een eerlijk productieproces, goed onderhoud en services voor een tweede kans.
>> Onze tips, tools en trainingsmaterialen kun je meteen inzetten. Om jouw klanten te stimuleren een bewuste aankoop te doen, hun aankoop zo goed mogelijk te onderhouden en het verantwoord af te danken als ze toe zijn aan iets anders.
– Duurzaamheid in de modebranche –
Aan de slag!
- Download de checklist: zo maak je jouw duurzame acties (nog beter) zichtbaar
- Download de Duurzaam Doen App om jouw team duurzamer te leren verkopen
- Bestel de ‘Weet jij wat je draagt?’- toolkit om winkelpersoneel op te leiden
- Sluit je aan bij collectieve initiatieven, zoals het Textielverbond en CSRD deepdives
- Check de vijf vuistregels van het ACM als je communiceert over duurzaamheid

>
“De Weet jij wat je draagt?-toolkit maakt duurzaamheid heel praktisch voor ons team”
“Op ons Modeplein vind je steeds meer bewuste keuzes in de collectie en we bieden een circulaire optie met Rinsma Reloved. Deze initiatieven vragen om nieuw denken en doen van ons team, en hun service naar onze gasten. Daarom hebben we meegedaan met de pilot van de toolkit. De toolkit maakt duurzaamheid heel praktisch voor ons team. Zij leren op een laagdrempelige manier over materialen en over het belang van circulaire initiatieven. En vooral hoe je dit met gasten in het adviesgesprek meeneemt.”
Ianthe Peters
HR Manager | Rinsma Modeplein
– Lees meer over duurzaamheid in de modebranche –
Deze campagne is een gezamenlijk initiatief van INretail en Modint.
