Samen online sterk

Samen online sterk

25 november 2021

Je bent er altijd voor jouw klanten. Is het niet in de winkel, dan wel online via de webwinkel, social media of Whatsapp. De nieuwe manieren van online klantcontact zijn legio. Samen Online Sterk inspireert en leert je met alle ins en outs over online ondernemen. Want hoe verleid je je klanten in jouw webshop en zorg je voor de juiste klantbeleving? En hoe maak je creatieve content die zorgt voor zichtbaarheid?

Open de verschillende afleveringen en lees hoe collega-ondernemers aan de slag zijn gegaan. Met deze tips en handige tools kan je direct aan de slag. Met welk onderwerp je ook begint: veel succes!

1. Hoe word je online zichtbaarder?

In 5 stappen helpen we je om online (beter) zichtbaar te zijn. Met bijvoorbeeld een script om jouw allereerste vlog op te nemen. Ook interviewden we broer en zus Jan en Julie van Make My Day. Mede door de coronacrisis zijn ze online gegaan en dat was binnen no-time een succes!

Naar SOS #1

2. Hoe laat je online jouw collectie goed zien?

We geven je een aantal gouden tips! Daarnaast interviewen we een ondernemer die tijdens de corona-crisis toch (online) kansen heeft gezien en daar vol voor is gegaan, en met succes!

Naar SOS #2

3. Creatief met online content

Wat houdt content nou eigenlijk in en hoe ga je er creatief mee om? Aafke Melgers, communicatieadviseur INretail, vertelt je alle ins- en outs over creatieve content. Daarnaast spraken we Henry en Wendy van De Tempel over hun ervaring met online content.

Naar SOS #3

4. Offline en online klantbeleving

Want ook online is de klantbeleving heel erg belangrijk. Maar hoe vertaal je de offline klantbeleving naar online? We geven je een aantal tips en spraken Janine Veldhoven, eigenaresse van Veldhoven Interieurs in Bilthoven, over hoe zij haar online kanalen inzet én waar zij kansen ziet. We beginnen bij stap 1…

Naar SOS #4

5. Ken je klant

Hoe breng jij je doelgroep in kaart en wat kun je er eigelijk mee? Aafke Melgers, communicatieadviseur en Social media expert bij INretail, legt het je uit. Peter Stox, eigenaar van Bij Stox, en Quincy Kok, marketing- en communicatiecoördinator, vertellen hoe belangrijk het is om in de switch naar online je doelgroep(en) te kennen.

Naar SOS #5

6. Ontdek je gunfactor

Wat is jouw gunfactor? Ontdek het en kom erachter hoe je hier on- en offline gebruik van kan maken. Ruud Donders, eigenaar van De Zaak van Ruud, vertelt over de gunfactor van zijn winkel. Hij deelt drie pijlers die volgens hem het belangrijkst zijn om een loyale klant te creëren.

Naar SOS #6

7. Verleiden met je webshop

Waar kun jij online direct invloed uitoefenen op het aankoopgedrag van jouw klant? Patrick Wessels geeft een kijkje in de wereld van consumentenpsychologie. En Antoine van den Berg vertelt over de routes waarlangs mensen informatie verwerken.

Naar SOS #7

8. Social shopping

Hoe verkoop jij via je social media kanalen? We zijn de boekenkast van inspirator Harry Bijl ingedoken en hebben een mooie lijst met inspirerende boeken op het gebied van social media die jou kunnen helpen. Ook lees je hoe je Instagram kan koppelen aan jouw webshop én hoe je het dagelijks bijhouden van jouw social media kanalen wél kan volhouden.

Naar SOS #8

9. Click&Collect

Misschien wil je click&collect weer mogelijk maken. Maar hoe pak je het aan? Wat is handig om te weten en te doen? We laten je zien hoe je het zo slim mogelijk kan inzetten voor jouw winkel(s). Met voorbeelden van collega-ondernemers, inhoudelijke uitleg, tips en inspiratie. Wist je dat je voor click & collect geen webshop nodig hebt?

Naar SOS #9

10. Influencermarketing

70% van de jongeren vertrouwt meer op influencers dan op gewone celebrity’s. Je kun ter dus bijna niet meer omheen. Je kan met ze samenwerken, maar kijk ook dichtbij; misschien ben jij zelf wel de beste influencer voor jouw winkel, of die ene collega. Hoe jij influencers kan inzetten, daar gaat deze SOS over.

Naar SOS #10

Advies nodig?

Heb je na het lezen van de SOS-afleveringen een vraag? Of wil je met jouw ervaring of expertise bijdragen? Dat kan! Neem even contact met mij op:

Contacteer de adviseur Bel ons
Margriet Baan

Margriet Baan

Manager dienstverlening

Ik wil graag lid worden

Leden kunnen altijd rekenen op juridisch en zakelijk advies op maat, zij krijgen toegang tot een groot bestand aan voorbeelddocumenten en contracten, trainingen en evenementen.