Geen vraag te gek
088 973 06 00

Aan de slag met de WOW

De Way of Working (WOW) is gelanceerd: dé nieuwe standaard om de samenwerking tussen retailer en stylist te stimuleren en bevorderen. Maar wat levert het je op? En hoe pak je het aan als je volgens de WOW wil gaan werken? Wij zetten het voor je op een rij.

De 6 stappen

Waarom de WOW voor retailers?

Door een goede samenwerking met één of een aantal stylisten maak je als retailer optimaal gebruik van je showroom. Door als retailer een samenwerkingsverband aan te gaan met een externe stylist, breid je als het ware je bestaande verkoop- en adviesteam uit, zonder vaste lasten. Zo kun je een ‘fee’ afspreken voor het aandragen van een klant.

Wat is de WOW?

“Reserveer voor die fee een potje naast je personeelskosten. Zo gaat dit niet ten koste van je marge maar betaal je alleen de adviseur als er een order wordt geschreven” – Anna Hutten, brancheadviseur Wonen.

6 stappen naar de WOW

Je bent enthousiast en wil aan de slag met de Way of Working. Zo pak je dat aan:

  1.  Maak het kenbaar!
    Geef aan dat jij volgens de WOW wil werken. Dit kan door dit WOW-logo te downloaden en op je online kanalen te delen. Plaats het op je website en deel het op je social media kanalen. 
     
  2. Op zoek naar de juiste match
    Hier vind je een overzicht van stylisten die aangesloten zijn bij beroepsvereniging BNS Crisp. Bekijk de portfolio’s en beoordeel welke stylist past bij jouw winkel(concept) past. Heb je hulp nodig, neem dan contact op met BNS Crisp via yvonne@bnscrisp.nl. 
     
  3. Leer elkaar kennen
    Of het een echte match is, daar kom je natuurlijk pas achter tijdens een persoonlijke afspraak. Nodig de stylist uit, check of hij/zij volgens de WOW werkt en maak kennis! Gebruik hierbij de 7 vuistregels van de WOW.
     
  4. Maak afspraken
    Bespreek de mogelijkheden met elkaar en maak afspraken. Denk aan:
    • Wie neemt welke verantwoordelijkheid
    • Hoe ga je met elkaar om als de stylist met een klant jouw showroom bezoekt?
    • Welke ‘fee’ spreek je onderling af?
       
  5. Optioneel: sluit de WOW-modelovereenkomst
    In deze overeenkomst staat de basis waarmee de retailer zichzelf kan beschermen en waarmee marge vastgelegd kan worden.
     
  6. Aan de slag!
    En nu, aan de slag! De stylist komt met nieuwe potentiele klanten naar jouw showroom. Laat de stylist kennis maken met de producten die jij aanbiedt. Geef elkaar de ruimte maar help en versterk elkaar ook door gebruik te maken van elkaars kwaliteiten. De klant staat altijd op nummer 1. Samen kunnen jullie ervoor zorgen dat deze een optimale winkelervaring heeft door op maat advies, zowel over de stijl als de producten.

Speeddate met stylisten

Tijdens de vakbeurs vanaf 16 t/m 18 september organiseren we op dinsdag 18 september een speeddate voor retailers en stylisten in de Woonindustrie in Nieuwegein. Hier ontmoeten beide partijen elkaar en worden contacten snel en makkelijk gelegd. Informatie hierover volgt later. 

Delen